Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mr.buksa skrev (17 minutter siden):

Sjeldent man får fengselsstraff første gang i retten? Beklager . Skjønte ikke den. Forklar gjerne.  🙂

Hvis man bryter en lovhjemmel som betinger en fengselsstraff så er det meg bekjent at man får straffen sin.  Det er stadfestet i den lovhjemmelen som du har berørt. Og det er likt for alle. Uavhengig av hvor mange ganger du har vært i en rettsak.

Marius sine handlinger har en strafferamme på mellom ett og seks år (avhengig av om retten dømmer dette som formildende omstendigheter eller ett grovt lovbrudd )  hvis han bare hadde nøyd seg med trusler,så hadde han kun fått en bot. 

Selve straffen bestemmer retten . Så hvis han først har kommet dit, så er det ingen som sier at : "hey. Du har jo aldri vært her før. Så du slipper fengsel".   

Men i Marius sitt tilfelle eksisterer det ett lite formildende smutthull fra å komme i fengsel.  Dette er for handlinger som er blitt gjort i ruspåvirket tilstand. Hvis han hadde vært ansett som gal, så hadde det vært ett annet smutthull for å slippe å fengselstraff. 

det er ikke helt riktig. Strafferammen for kroppskrenkelse er bot eller fengsel inntil 1 år.

Her er en artikkel om hva slags straff MBH kan få: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eksperter-dette-er-straffen-marius-borg-hoiby-kan-vente-seg/16918224/

et par sitater:

"– Straff for kroppskrenkelse kan variere fra en bot til noen måneder ubetinget fengsel. Det skal i praksis ikke veldig mye til før det er tale om en kort ubetinget fengselsstraff ved bruk av vold, sier Heidi Reisvang, advokat hos Elden Advokatfirma.

Ifølge Reisvang gir en kroppskrenkelse, som er den mildeste formen for vold etter straffeloven, ofte under 60 dagers fengsel.

– Men er det tale om uprovosert vold som ligger i grenseområdet opp mot kroppsskade, ligger som regel straffen fra 90 dagers fengsel. Dersom det også er tale om trusler, vil det medføre en noe strengere straff, sier hun."

• Nyttig 1
Skrevet
Enkelt&Komplisert skrev (13 minutter siden):

Joda, det er forsåvidt sant det.. men måten han ordlegger seg på får det til å høres ut som at han mener at det er første gang generelt (synes jeg da):

"Forrige helg skjedde noe som aldri skulle ha skjedd. Jeg utøvde kroppskrenkelser og ødela gjenstander i en leilighet i alkohol- og kokainrus etter en krangel. "

"Jeg utøvde kroppskrenkelser" og snakker i juridisk definerte termer, som om han skal virke ansvarsbevisst men samtidig vise at han har fått kyndig faghjelp.... 

Ingen snakker så klinisk med mindre de vil unngå fokus på den *psykiske belastningen* på offeret. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Altså Nora? Eller fornærmede i denne saken?

Ikke Nora men fornærmede 

Skrevet
cattleya skrev (49 minutter siden):

Det er det da heller ingen  som har påstått, men å si at det kun handler om vilje og viljestyrke blir også feil, og som å spytte i ansiktet på de som prøver alt de eier og klarer, men det likevel ikke går nettopp forse de er syke og dette er en sykdom. 

Jo, det var nettopp det det stod i innlegget jeg kommenterte på! Men bildet er mer komplekst enn at han har flere psykiske diagnoser. Ikke han selv en gang skylder på sine diagnoser for sin atferd. Folk her inne blir jo krenket med én gang om noen skulle ymte frampå om at han kan ha en diagnose de selv har. Ingen er bare sin diagnose, det er veldig mange individuelle tilleggsfaktorer som kommer i tillegg!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Mener du Nora Haukland?

https://www.nettavisen.no/kjendis/nora-haukland-anklager-marius-borg-hoiby-for-vold/s/5-95-1961740

Hun er den forrige kjæresten hans, det var ikke henne han banket opp denne gangen. Og før Haukland var han sammen med Juliane Snekkestad i 4 år, som også har uttalt at MBH utsatte henne for både fysisk og psykisk vold:

https://www.dagbladet.no/kjendis/hoibys-ekskjaereste-apner-opp/81791155

Med andre ord så har Marius Borg Høiby mishandlet minst 3 kjærester fysisk og psykisk, inkludert kvelertak og rasering av inventar hos hvert fall de to siste kvinnene, i løpet av de siste 6-7 årene.

Nei, hun som er fornærmede i saken

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Ikke Nora men fornærmede 

Okei. Jeg har ikke lett etter navnet på fornærmede, men synd hvis navnet hennes er lekket uten at hun ville det.

Skrevet
klarinetta skrev (1 minutt siden):

"Jeg utøvde kroppskrenkelser" og snakker i juridisk definerte termer, som om han skal virke ansvarsbevisst men samtidig vise at han har fått kyndig faghjelp.... 

Ingen snakker så klinisk med mindre de vil unngå fokus på den *psykiske belastningen* på offeret. 

Det er jo ikke ført i pennen av han selv, men trolig advokaten eller en annen rådgiver.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Trio skrev (1 time siden):

Nora Haukland? Hun ser litt maskulin ut i ansiktet etter min mening. 

Ikke de 2 kjente x-ene men fornærmede i saken som etterforskes nå.

Utseende bør du holde deg for god til å diskutere, det er en ferdig med på barneskolen 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
11 hours ago, Marihone said:

Nå har kjæresten gjort det slutt. Jeg vet ikke hvem som er kjæresten da, men sikkert en influencer. Ingen kvinne vil vel ta i Marius etter dette. Ikke attraktive egenskaper. Det spiller ingen rolle om man er rik/kongelig om man oppfører seg dritt. 

Dessverre tror jeg ikke MBH blir gående singel veldig lenge.
Det er et fenomen kalt hybristofili. Det beskriver personer (som oftest kvinner) som tiltrekkes av kriminelle. 

Uttalelse fra en norsk fengselspsykolog:
"Jo mer de har vært i media, jo flere brev og kontaktforsøk blir det. Det er en beundring, fascinasjon og en slags syk respekt"
https://www.nrk.no/trondelag/forelsker-seg-i-drapsmenn-_-psykolog-tror-folk-trekkes-mot-spenning-og-frykt-1.14409191

(Legg spesielt merke til "Jo mer de har vært i media" ...)

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Okei. Jeg har ikke lett etter navnet på fornærmede, men synd hvis navnet hennes er lekket uten at hun ville det.

Er en grunn til at jeg ikke engang skriver initialene her. Men ja, selv om hun har vært aktiv på bla TT så er hun for sivil å regne

• Liker 1
Skrevet
tenker skrev (3 timer siden):

Jeg kastet først bare et kjapt blikk på linken, og tenkte «Aftenposten! Ikke dårlig!»
Men så vel var det altså ikke😂

Notis der og .. 

blir nok en stor sak lenge dette. 

IMG_3462.png

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
minister-mio skrev (9 minutter siden):

Han er innehaver av et firma som driver med det ja. Lurer på hvor jeg kan kontakte det firmaet for å få gjort en lakkeringsjobb på sykkelen min. 

Sikkert mye omsetning i det firmaet.

Haha, ja da må du dra til Skaugum. «Verkstedet» hans holder til i en bod på residensen til kronprinsparet. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
minister-mio skrev (21 minutter siden):

Hva tror du han jobber som?

Han har hatt flere jobb- og studieprosjekter som han ikke har klart å fullføre, men nå som vi vet mer om bakgrunnen hans, at han i lang tid har slitt psykisk og misbrukt narkotika, gir det mer mening.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Real Virtuality skrev (14 minutter siden):

Å? Hva slags jobb? 

Se CAPS LOCKs innlegg lenger oppe. 

• Nyttig 1
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Se CAPS LOCKs innlegg lenger oppe. 

Å registrere et firma er ikke det samme som å gå på jobb, utføre et arbeid, betale, skatt, ta ut lønn osv.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke ført i pennen av han selv, men trolig advokaten eller en annen rådgiver.

Ja, som jeg skriver skal det tydelig skinne igjennom at han har fått kyndig faghjelp til å spisse formuleringen mest mulig.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
minister-mio skrev (Akkurat nå):

Å registrere et firma er ikke det samme som å gå på jobb, utføre et arbeid, betale, skatt, ta ut lønn osv.

Som sagt så sa jeg tror, ikke at jeg vet.. Han hadde vel jobb i 2020, som mekaniker. Der sluttet han vel. 

Ser at Maizen ikke er MVA registrert, så da kan det nødig kalles jobb, nei. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Norsk media har ikke lekket det, men flere utenlandske medier, av én eller annen grunn. Men hun er modell hun også, som de andre kjærestene han har hatt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Sover PST på jobb?? Nå raser korthuset fullstendig 🤯 Kriminell omgangskrets, rusproblemer, psykiske lidelser, notorisk kvinnemishandler.

Ikke engang trassige engle-Märtha og hennes arrogante øgle-sjaman kan toppe det her.

Leonaen skrev (43 minutter siden):

Dette blir bare verre og verre for hver dag 😮 jeg er dypt sjokkert over denne mannen. Kongefamilien har jo verre problemer enn en vanlig dysfunksjonell familie. Jeg syns Durek og Märtha blekner litt i forhold til volden MBH har utsatt mange kvinner for, og nå leser jeg om omgangskrets med forgreininger til svensk gjeng. 

Det er sjokkerende. 

Eksperter på organisert kriminalitet reagerer og sier at dette utgjør en sikkerhetsrisiko. 

"Marius Borg Høibys kriminelle kontakter: Slår alarm etter Dagbladets avsløring"

Link - Dagbladet.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
yedi warrior skrev (19 timer siden):

Samme Meland var heldigvis ikke nådig  vedrørende Mette-Marit sin vennskapelige omgang med Epstein. Så ikke noe mønster med det, heldigvis.

Jeg vet ikke, jeg hørte dax18 hvor det var oppe til debatt, og nå og virker ikke som hun skjønner at kongehuset ikke er hvilken som helst familie, og at siden de ikke går av som politikere så er det ikke samme krav som stilles til dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...