Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Må si at jeg er skuffet over norske aviser! Nå har også Nora stått frem om at M var voldelig også mot henne. Dette står ikke bla på VG. Var innom VG nett nå nettopp å der står det faktisk ikke et kvekk om M. Tydelig at dette skal kveles i hjel og glemmes. Trodde ikke at han var et medlem av kongehuset jeg, eller er det bare når det kommer fordeler av det ? 

Hadde dette vært en politiker eller idredskjendis hadde VG smurt det over hele første siden med intervjuer av tidligere kjærester. 

Jeg er ikke imponert og jeg håper at kongehuset nå får seg en skiklig konsekvens.

Det er som Nora sier : han uttaler seg som om dette aldri har skjedd før.

Men som vi nå vet har han ihvertfall gjort dette mot 3 av kjærestene sine. 

• Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest takinova
Babushka skrev (3 minutter siden):

«Han sa også at han skulle få hjelp da jeg forlot ham. Marius har vært fysisk mot meg. Han har slått meg i ansiktet med en knyttneve, han har sparket meg, han har kvalt meg og rasert leiligheten min. Han har også ødelagt ting i mamma sitt nye hus, sier hun. «

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nye-anklager-mot-hoiby-ekskjaerester-forteller-om-vold/16920151/

TV2 tar av silkehanskene ser det ut for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Du er inne på noe sentralt her.

Folk som mishandler partner/barn er ofte svært godt likt av andre.

Nettopp. Hadde også noen i livet mitt som var så godt likt av andre, at når sannheten kom frem, kunne de faktisk ikke tro det. Noen tror enda ikke på meg. Heldigvis tror nok folk på meg til at jeg føler meg validert. Og dessuten har flere i ettertid kommet frem med sine opplevelser av vedkommende. Men de har også sett at personen er så godt likt av andre, at de ikke turte å si noe først. Tror også dette kan være grunnen til at Marius drar damer. "Gode" kvaliteter som de biter på. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (Akkurat nå):

TV2 tar av silkehanskene ser det ut for. 

Håper at "kongevennlige" NRK snart kommer etter.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vidaradiva skrev (22 minutter siden):

De tenker nok på kommunal bolig, som man kan få hvis man er vanskeligstilt på boligmarkedet. Men her er det lang ventetid og søknadsprosess. Man kan ikke bare dukke opp på NAV og få en bolig.

Mulig, men har er neppe kvalifisert, og om han er det går det på botilhørighet og boligkontoret må da sette han i kø på kommunal bolig ved Skaugum ( høn? ). 
hvis man møter opp på nav får man jo beskjed om og bo hos familie eller venner inntil videre, så kanskje det er det han har gjort lol. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig spent på hva som kommer ut av MM sitt første intervju/pressemelding etter at den voksne sønnen hun huser på Skaugum er avslørt som en kriminell voldelig psykopat.  
Tråkker hun i baret her står nok ikke nyåpnede krisesentre i kø for å la henne klippe snoren. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reg1 skrev (2 minutter siden):

Blir veldig spent på hva som kommer ut av MM sitt første intervju/pressemelding etter at den voksne sønnen hun huser på Skaugum er avslørt som en kriminell voldelig psykopat.  
Tråkker hun i baret her står nok ikke nyåpnede krisesentre i kø for å la henne klippe snoren. 

Nei, jeg frykter også for tilliten folk kommer til å ha til Norges kommende dronning. Og jeg tror at dette blir verre for MM enn Håkon. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (4 minutter siden):

Håper at "kongevennlige" NRK snart kommer etter.

Tviler. Og dersom de kommer med noe, blir det vel mer i form av en notis enn en fullsides sak.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Jeg lurer på hva som skjer med bryllupet i Geiranger jeg. Jeg tror ikke jeg hadde orka å feire kjærligheten med et slikt drama som bakteppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg1 skrev (2 minutter siden):

Det er vel det vi alle venter på nå at MM skal komme med en uttalelse.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Felis skrev (2 minutter siden):

Jeg tror kronprinsessen og hennes mann har visst. Jeg vil strekke det så langt som å si at hvis de ikke har visst, så har vi en krise i sikkerheten uten sidestykke. De er Norges best beskyttede familie og de har delt hjem med en mann som har vært voldelig hele sitt voksne liv. Hvis dette har gått under nesen på alle som har vært involvert, så har vi sikkerhetsproblemer på høyde med Secret service og attentatforsøket mot Trump. De SKAL vite slike ting!

En annen ting er at Marius knapt har tjent penger. Hvem har betalt for ødeleggelsene hos Nora? Hvem har betalt for ødeleggelsene hos Noras mor? Har vi en kronprinsesse som bare deler ut penger carte blanche til sin sønn som er rusmisbruker?

Jeg tenker på hvordan denne saken ble kjent. Det var ikke gitt det skulle skje, da episoden ble unntatt politiloggen. Likevel fikk mediene ganske raskt nyss om episoden. Og etter det har lekkasjene stått i kø. Til og med bilder fra åstedet er delt med pressen, og jeg tror vi kan utelukke at noen av de involverte står bak. Jeg har stusset litt på dette, men kommet frem til at det er fordi noen i politiet har fått nok. De har visst, og de har sett hvordan Marius unnslipper konsekvenser gang på gang. Noen har fått nok og valgte å slippe katta ut av sekken.

Og flere har åpenbart hørt rykter, enda de verken er i kongefamilien eller politi/sikkerhetstjenesten. Om hvordan en voksen sønn må følges hjem på fly fra utlandet av sin mor og stefar. Hvorfor må han det, hvis han fremstår helt uproblematisk for de hjemme?

Så kan man si at de kanskje ikke har vært klar over alvorlighetsgraden av volden. Marius skal jo være glad han ikke er drapsmann, med sitt modus operand. Når man kveler noen risikerer man å drepe den personen i løpet av sekunder. Jeg håper og tror at kronprinsparet hadde reagert mer om de visste det. For det eneste som er verre for omdømmet enn dette, er om han faktisk hadde drept noen.

Dette er en langt langt bedre analyse enn noen av mediehusene har kommet med så langt. Her tror jeg fasit ligger faretruende nært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg1 skrev (4 minutter siden):

Hun må nok ringe til ekskjærestene hans først, for å vise sin sympati?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (4 minutter siden):

Jeg tror kronprinsessen og hennes mann har visst. Jeg vil strekke det så langt som å si at hvis de ikke har visst, så har vi en krise i sikkerheten uten sidestykke. De er Norges best beskyttede familie og de har delt hjem med en mann som har vært voldelig hele sitt voksne liv. Hvis dette har gått under nesen på alle som har vært involvert, så har vi sikkerhetsproblemer på høyde med Secret service og attentatforsøket mot Trump. De SKAL vite slike ting!

En annen ting er at Marius knapt har tjent penger. Hvem har betalt for ødeleggelsene hos Nora? Hvem har betalt for ødeleggelsene hos Noras mor? Har vi en kronprinsesse som bare deler ut penger carte blanche til sin sønn som er rusmisbruker?

Jeg tenker på hvordan denne saken ble kjent. Det var ikke gitt det skulle skje, da episoden ble unntatt politiloggen. Likevel fikk mediene ganske raskt nyss om episoden. Og etter det har lekkasjene stått i kø. Til og med bilder fra åstedet er delt med pressen, og jeg tror vi kan utelukke at noen av de involverte står bak. Jeg har stusset litt på dette, men kommet frem til at det er fordi noen i politiet har fått nok. De har visst, og de har sett hvordan Marius unnslipper konsekvenser gang på gang. Noen har fått nok og valgte å slippe katta ut av sekken.

Jeg har ikke fått med meg at det ikke sto i politiloggen 😵‍💫 Har medier skrevet om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (5 minutter siden):

Han har nok levd i en Exit verden med fri flyt av rus, ville rikmanns fester og behandler damene sine som dritt 🤬 Han er jo utvilsomt «syk», men angrer han virkelig?? Eller angrer han bare fordi han ble tatt ? Han hadde vel trodd at ingen ville turt å røpe han, da han har grasiøse tanker om seg selv og siden han er i den «posisjonen» som han er i! All kred til alle som har stått frem ❤️

Grandiose tanker skulle det stå 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
takinova skrev (1 minutt siden):

Til og med bilder fra åstedet er delt med pressen, og jeg tror vi kan utelukke at noen av de involverte står bak. J

De ble lekka av venninna til fornærmede. Det sto i et av de redaktørstyrte mediene. Husker ikke hvilket. Jeg tror det var en uttalelse fra advokaten - at fornærmede følte seg sviktet av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Uføre Unni
Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg at det ikke sto i politiloggen 😵‍💫 Har medier skrevet om det? 

Det var detaljene i saken som ble lukket. Ikke hele loggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (29 minutter siden):

Kommunale boliger har vel de første kommuner? Kommunen har plikt til å sørge for bosted for sine innbyggere, hvis de ikke klarer å skaffe dette selv. Typisk rusmisbrukere, svært fattige og ressurssvake eldre, folk med psykiske lidelser etc. Vi har noen sånne boliger borti veien her, der har de plassert rusmisbrukere. Stadig bråk og hærverk.  Glad jeg ikke er nærmeste nabo, de er ikke fornøyde! 
Nå er boligene såpass rasert at jeg tror de skal rive dem. 

Så det er kommunale boliger folk mener? Ja, det finnes i alle kommuner. Ja, det er rusmisbrukere som ikke har boevne, uføre i rullestol som ikke får leid på det vanlige markedet fordi de må ha tilpasset leiligheten for rullestol, fattige og ressurssvake småbarnsfamilier osv. det er sykt lang kø , og kommunen forplikter seg til og sette folk i kø. Sikkert ulikt fra kommune til kommune hvor lang køen er , i Asker står det ikke kommunale boliger ledig og venter. Om Marius er kvalifisert , noe jeg ikke tror, er han heldig med adressen for de tilstandene du beskriver ( som finnes ja) ligger ikke rundt Skaugum. Uansett kan vi da diskutere muligheten for kommunal bolig ( som godt kan være et av utleiehusene på Skaugum ) istedenfor « trygdebolig fra nav « , som ikke eksisterer i Asker og sannsynligvis ingen andre steder i Norge heller. Om det er hospits folk mener, så får de skrive det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Hun må nok ringe til ekskjærestene hans først, for å vise sin sympati?

Tja. Kronprinsessen har jo en armada av hjelpere på Skaugum som kan hjelpe henne med slikt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (6 minutter siden):

Og flere har åpenbart hørt rykter, enda de verken er i kongefamilien eller politi/sikkerhetstjenesten. Om hvordan en voksen sønn må følges hjem på fly fra utlandet av sin mor og stefar. Hvorfor må han det, hvis han fremstår helt uproblematisk for de hjemme?

Så kan man si at de kanskje ikke har vært klar over alvorlighetsgraden av volden. Marius skal jo være glad han ikke er drapsmann, med sitt modus operand. Når man kveler noen risikerer man å drepe den personen i løpet av sekunder. Jeg håper og tror at kronprinsparet hadde reagert mer om de visste det. For det eneste som er verre for omdømmet enn dette, er om han faktisk hadde drept noen.

Viktige poenger! Det er klart at kronprinsparet har visst. Hvis de IKKE har visst så fungerer ikke sikkerheten rundt dem overhodet. De har nok full oversikt. Jeg nekter også å tro at dette er Marius` første møte med politiet. 

Så ja. "VI" sponser altså indirekte en serie-voldsmann, og også rusmisbruk. Det er vel kjent at han har hatt liten og ingen inntekt, og dermed bor hjemme hos kronprinsesse Mamma. Den samme kronprinsessen som åpner krisesenter for voldsutsatte.

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...