Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jadasikkert29 skrev (11 minutter siden):

Nora Haukland har gått ut på story på snapchat for en time siden og fortalt at Marius har slått henne, sparket henne, kvelt henne og rasert leiligheten hennes også....

💔

Med andre ord, ikke et engangstilfelle....

Endret av Trio
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama

Dette blir bare verre og verre. Det setter denne kontakten mellom kronprinsessen og offeret i et enda dårligere lys. Hva er oddsene for at kronprinsparet ikke har visst? 3 ulike jenter, NH har bodd på Skaugum sammen med M, Julianne var sammen med M i mange år. Slik M fremstår så utgjør han også en stor sikkerhetsrisiko for de rundt seg, og det er rart at pressen ikke har nevnt dette. 

.https://www.seher.no/kjendis/marius-har-sparket-meg/81804895

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss~Audrey skrev (4 timer siden):

Det blir nok vi staten som betaler for han uansett, men da i trygdebolig og via nav

Hva er trygdebolig via nav? Ser det har blitt nevnt i tråden tidligere, er det noe som faktisk eksisterer  i noen kommuner i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Sinsiew skrev (27 minutter siden):

Nå håper jeg at disse to(helst alle tre) jentene anmelder Marius. 

Tragisk sak, rett og slett, for alle parter.  

Jeg er også av de som stiller meg kritisk til alle som sier at MM og H må ha visst noe. Det var utrolig få som visste, eller skjønte, at pappa banket mamma. Selv mammas familie skjønte ikke hvor ille det egentlig var. 

Din mamma og pappa ble neppe fulgt tett av PST, politiet, forsvaret og alle verdens medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (32 minutter siden):

La oss håpe at det blir skikkelig, skikkelig vanskelig for Marius å skaffe seg kjæreste framover. 

Det tror jeg dessverre ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (33 minutter siden):

De er de eneste som tør, for de har allerede ertet på seg kongehuset. 
De andre avisene har nok redaksjonsmøter nå, med jurister, for å finne ut hva de skal gjøre. Realiteten er at de kan nok ikke la være å skrive om dette. Det virkelig interessante her er jo om noen av kongehusets ansatte forsøker å få mediene fra å skrive om dette. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javisst skrev (28 minutter siden):

Jeg tipper det er total krisestemning blant kongefamilien og mediene er i samtaler med de om hvordan dette her skal håndteres. MBH sin uttalelse i går er bare løgn og et hån mot mediene, ekskjærestene og det norske folk. 

Hehe. Unnskyld at jeg ler i en så tragisk sak (for voldsutsatte kvinner). 
Ser for meg MM satte seg ned i godstolen i går etter sønnens pressemelding; "Ja nå kan vi slappe av dere, vi ridde av denne stormen au". 
Og i dag, etter en tidligere ex sine veldig grove voldsskildringer av Marius, så løper husassistenter, kammertjenere, knekter, slottsordinanser, sekretærer og kommunikasjonsrådgivere som forvirrede høns og lurer på Hva nå?

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Jeg tenker at alle og enhver må passe seg for å forstå en voldsmann ihjel nå. Det er fint å være naiv og tro godt om alle. Det er et behagelig liv. Helt til det smeller. 

Det er ikke alle som fortjener vår omsorg og forståelse. Marius er en type menneske vi som har vært ute ei vinternatt før må få peke på og si at dette er en menneske vis hensikter vi trekker i tvil. 

Alle mennesker er ikke snille. Noen er onde. 

Lille Marius, blond og blåøyd, ser kanskje både ung og litt sjenert ut, er en farlig mann. 

Jeg for min del håper på at straffen blir rettferdig. Hva som skjer med han etter det bryr meg minimalt. Det er nok av folk å synes synd i. Jeg kaster ikke bort en eneste tanke på voldsmenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Kroppskrenkelse er ikke en beskrivelse av en handling, men er en juridisk vurdering av handling kombinert med konsekvens. Det vil være opp til påtalemakten og deretter retten å plassere hans handlinger i mest riktig paragraf av de fire som kan velges.

Bruket av dette juridiske begrepet som for folk flest ikke gir mening, er etter mitt syn en del av et mønster i denne offentlige beklagelsen.

Mønstret er å minimere eget ansvar. 

Han kunde ha skrevet hva han faktisk har gjort og ikke prøvd å komme påtalemakten i forkjøpet vedrørende vurderingen av handlingen og konsekvensene av handlingene.

"...vold og trusler" 

"... slag og kvelning" 

Er mer riktig å bruke enn å selv vurdere sin handling som å bli rammet av den paragraf i straffeloven med lavest strafferamme.

Rus og "diagnoser" er et psykologisk anker, som fjerner ansvarlighet. Igjen helt unødvendig. Ja, jeg syns synd på mannen hvis han har et rusmisbruk og andre helseproblemer. Men hører ikke hjemme i denne settingen å ta det frem.

Det at han skal fortelle at han syns synd på sitt offer fordi pressen har oppmerksommet hans handlinger, igjen... Hvorfor er dette med i en beklagelse der han skal ta ansvar.

Idag har dem som er i tvil fått bekreftet at denne beklagelse var dårlig, etter at en til av hans ekser har valgt å fortelle om mannens gjentatte bruk av vold mot kvinner i nære relasjoner, på grunn av denne "beklagelsen". 

Det er her kongefamiliens jurister har vært inne i bildet. De har ikke beskrevet handlingene, fordi det potensielt kan tolkes som en innrømmelse av straffeskyld for noe mer alvorlig enn kroppskrenkelse. Dette er ren damage control. Det de forsøker på nå, er bare å begrense tiltalen til kroppskrenkelse. 
Han har jo ikke skrevet noe av den uttalelsen selv. 

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (39 minutter siden):

Er vel ikke noen som forsvarer Marius men jeg er opptatt av att han får hjelp og får samme behandling som andre

Du viser jo mer omtanke for han enn for offrene hans. Og brenner for at et kongehus i full fyr skal få bestå. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Håkon er drittlei! Hadde det vært bare opp til ham, hadde Marius vært kicket ut for lengst. Her er det nok mor som har holdt sin beskyttende hånd over sin voldelige sønn. Jeg predikerer at mye mer vil komme fram de neste dagene, og da av enda alvorligere karakter. Husk at jentene selv har foreldre og familie, som nå vil ønske å få ting fram i lyset, slik at en viss rettferdighet kan oppnås 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Uføre Unni skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at alle og enhver må passe seg for å forstå en voldsmann ihjel nå. Det er fint å være naiv og tro godt om alle. Det er et behagelig liv. Helt til det smeller. 

Det er ikke alle som fortjener vår omsorg og forståelse. Marius er en type menneske vi som har vært ute ei vinternatt før må få peke på og si at dette er en menneske vis hensikter vi trekker i tvil. 

Alle mennesker er ikke snille. Noen er onde. 

Lille Marius, blond og blåøyd, ser kanskje både ung og litt sjenert ut, er en farlig mann. 

Jeg for min del håper på at straffen blir rettferdig. Hva som skjer med han etter det bryr meg minimalt. Det er nok av folk å synes synd i. Jeg kaster ikke bort en eneste tanke på voldsmenn. 

Enig. Marius er en nobody. Voldsmann, men nobody. Hans mor derimot skal bli landets neste dronning. Hva har hun visst om dette og hvordan har hun håndtert det? Hans stefar skal bli landes konge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (8 minutter siden):

Dette blir bare verre og verre. Det setter denne kontakten mellom kronprinsessen og offeret i et enda dårligere lys. Hva er oddsene for at kronprinsparet ikke har visst? 3 ulike jenter, NH har bodd på Skaugum sammen med M, Julianne var sammen med M i mange år. 

.https://www.seher.no/kjendis/marius-har-sparket-meg/81804895

Da har han jo misshandlet kvinner fysisk og psykisk nesten hele sitt voksne liv.

• Liker 33
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk ikke MM og H visste omfanget av dette, klart de har visst om rus og psykisk uhelse men IKKE at han har for vane å skamslå/kvele "kjærestene" sine, jeg KLARER bare ikke å tro det.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
Mmmwhatever skrev (5 minutter siden):

De er de eneste som tør, for de har allerede ertet på seg kongehuset. 
De andre avisene har nok redaksjonsmøter nå, med jurister, for å finne ut hva de skal gjøre. Realiteten er at de kan nok ikke la være å skrive om dette. Det virkelig interessante her er jo om noen av kongehusets ansatte forsøker å få mediene fra å skrive om dette. 

Nettavisen har sak om det, men ja: Spesielt VG, Aftenposten og NRK er veldig forsiktige. De ønsker ikke legge seg ut med makta. Hadde dette vært en politiker hadde VG hatt hjemme-reportasje hos ofrene allerede. Hadde Astrid Meland skrevet en lignende kommentar i VG om en politiker eller idrettsutøver ville hun brukt slegge. Nå var hun langt mer forståelsesfull. Merk deg også at NRK var den første som fikk "uttalelsen" fra lille Marius først. Glem heller ikke at flere ledende mediefolk i de store mediehusene er i omgangskretsen til Haakon og Mette-Marit.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidaradiva
Spitzy skrev (8 minutter siden):

Hva er trygdebolig via nav? Ser det har blitt nevnt i tråden tidligere, er det noe som faktisk eksisterer  i noen kommuner i Norge? 

De tenker nok på kommunal bolig, som man kan få hvis man er vanskeligstilt på boligmarkedet. Men her er det lang ventetid og søknadsprosess. Man kan ikke bare dukke opp på NAV og få en bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest takinova
Pås skrev (Akkurat nå):

Jeg tror faktisk ikke MM og H visste omfanget av dette, klart de har visst om rus og psykisk uhelse men IKKE at han har for vane å skamslå/kvele "kjærestene" sine, jeg KLARER bare ikke å tro det.

Du tror ikke PST har fortalt kongehuset om det de garantert vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (8 minutter siden):

Kommunale boliger har vel de første kommuner? Kommunen har plikt til å sørge for bosted for sine innbyggere, hvis de ikke klarer å skaffe dette selv. Typisk rusmisbrukere, svært fattige og ressurssvake eldre, folk med psykiske lidelser etc. Vi har noen sånne boliger borti veien her, der har de plassert rusmisbrukere. Stadig bråk og hærverk.  Glad jeg ikke er nærmeste nabo, de er ikke fornøyde! 
Nå er boligene såpass rasert at jeg tror de skal rive dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (2 minutter siden):

Klarer heller ikke tro at det har visst alt som har foregått, bare noe. Noe som går igjen hos sånne voldelige menn, er jo at de skjuler det jækla godt, og er supersjarmerende ovenfor andre. Så kommer man ut som offer og sier at han har gjort ditt og datt, og alle blir overrasket fordi de aldri trodde det om den personen. Ser det gang på gang. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (1 minutt siden):

Nettavisen har sak om det, men ja: Spesielt VG, Aftenposten og NRK er veldig forsiktige. De ønsker ikke legge seg ut med makta. Hadde dette vært en politiker hadde VG hatt hjemme-reportasje hos ofrene allerede. Hadde Astrid Meland skrevet en lignende kommentar i VG om en politiker eller idrettsutøver ville hun brukt slegge. Nå var hun langt mer forståelsesfull. Merk deg også at NRK var den første som fikk "uttalelsen" fra lille Marius først. Glem heller ikke at flere ledende mediefolk i de store mediehusene er i omgangskretsen til Haakon og Mette-Marit.  

Helt enig. De store avisene/NRK er altfor forsiktige her, det er virkelig ikke ok. De fremstår ikke som en fri og uavhengig presse, akkurat. Håper det blir skriverier/debatt om dette nå i etterkant!

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...