Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Marihone skrev (1 minutt siden):

Jeg ser også at Marius Borg går etter en viss type jente. Alle tre ser veldig like ut på en måte. 

Eller er det en vis type jenter som går etter, gutter som MBH. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Han skriver at han tar fullt ansvar for det han har gjort. At folk sitter her og klager over at det ikke var bra nok, og flisespikker over ordvalg, er ikke vakkert.

Helt greit at vi ikke er enige om dette. Jeg skrev at det som kom var forventet, for min del ble det som å lese fra det sedvanlige "legger meg flat"- manuset vi har sett i der kjendiser driter seg ut før. 

Jeg vet ikke nødvendigvis hva han burde sagt/gjort annerledes jeg heller. Kanskje det var for tidlig å si noe, eller for sent. Kanskje burde han sagt at det ikke er noe å si om det han har gjort, eller at han ikke vet hva han skal si. 

Folk er forbanna rett og slett. Noen har faktisk nulltoleranse for vold og kutter voldsmenn helt ut av livet sitt - for alltid. Andre er mer "romslige" og tror på rehabilitering og "snu det til noe bra" osv. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PusheenPusheen said:

For å være ærlig synes jeg "alle" jenter ser sånn ut i den aldersgruppen😅 Hvert fall influencer-jenter. Er vel de som henger i samme miljø som ham.

Hehe… Det er sant 😂 Mye fillers, sminke og kropp. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (43 minutter siden):

Jeg tolker det at han nevner psykiske lidelser som en slags forklaring på at han har slitt med rusmisbruk (en slags selvmedisinering) mer enn at det har en sammenheng med volden. Men jeg kan ta feil, og uttalelsen er like fullt ganske håpløs. 

Og det er såklart uansett ingen unnskyldning, uansett hva han mente. 

Enig, og det siste skriver han vel også eksplisitt selv?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere Marius blir lagt inn/tilknyttet en offentlig rus-klinikk? Eller blir det en dyr fancy klinikk utenlands betalt av mammas Super-Nav penger?

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse stories av Marius på kjæresten, nå ex, sin Instagram. Masse stories fra festing, festivaler og reiser. Jeg visste ikke Marius hadde så mange tatoveringer. Hun ser så ung ut. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (På 15.8.2024 den 8.55):

Helt greit at vi ikke er enige om dette. Jeg skrev at det som kom var forventet, for min del ble det som å lese fra det sedvanlige "legger meg flat"- manuset vi har sett i der kjendiser driter seg ut før. 

Jeg vet ikke nødvendigvis hva han burde sagt/gjort annerledes jeg heller. Kanskje det var for tidlig å si noe, eller for sent. Kanskje burde han sagt at det ikke er noe å si om det han har gjort, eller at han ikke vet hva han skal si. 

Folk er forbanna rett og slett. Noen har faktisk nulltoleranse for vold og kutter voldsmenn helt ut av livet sitt - for alltid. Andre er mer "romslige" og tror på rehabilitering og "snu det til noe bra" osv. 

ja, men hva er problemet med det da?

Skulle han latt være å si noe, fordi noen andre som har gjort noe lignende, har beklaget på en måte som lignet?

Endret av MissLucy
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (8 minutter siden):

sånn leste jeg det og.

Jeg personlig liker ikke at unnskyldninger skal ha så mange forklaringer på hvorfor ting skjedde. Ikke bare isolert i denne saken, men generelt. Jeg setter mye mer pris på en unnskyldning som ikke samtidig skal (bort)forklare hvorfor man handlet som man gjorde. Synes det gir mye mer tyngde om man kun legger seg helt flat og sier at "dette var min feil, og jeg tar fullt ansvar og beklager på det sterkeste". 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (11 minutter siden):

Skulle han latt være å si noe, fordi noen andre som har gjort noe lignende, har beklaget på en måte som lignet?

Lurer på det samme. 

@Isild du legger jo også til selv at du ikke vet hva som ville vært "bra nok" for at unnskyldningen skulle bli akseptert, men at "folk er forbanna". Det oppsummerer det vel ganske greit for meg - det er ikke noen måte han kunne formulert dette på som ville vært bra nok akkurat nå, i kampens hete. 

Men det er ikke vanskelig å finne unnskyldninger som er mye, mye verre. Gerd LIv Valla har allerede blitt nevnt. Og prins Andrews famøse intervju i kjølvannet av sin relasjon til Epstein er vel det verste jeg kommer på sånn i farten (det var riktignok ikke unnskyldninger i det hele tatt, men bortforklaringer og løgner). 

Endret av Aricia
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (35 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. Advokaten sa jo relativt tidlig i forrige uke at det ville komme en uttalelse, men han var svevende i forhold til å gi et tidspunkt.

Og det siste du sier  er jo direkte feil. Det var hun, ikke han som sa det var en enkelthendelsen, og selv sa han at diagnoser og rus ikke var en unnskyldning. Vond oppvekst nevnte han ikke i det hele tatt.

Ser det er riktig at han ikke brukte ordet «enkelthendelse», der blandet jeg. Men han sa at det skjedde noe «forrige helg» som ikke skulle skjedd. Dette gir inntrykk av å være én enkeltstående feil, noe vi nå vet ikke stemmer. 

Alltid interessant, og for så vidt litt skremmende, å se enkelte sluke rått slike «unnskyldninger».

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Isild skrev (25 minutter siden):

Støtter det du skriver her, @Isild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (13 minutter siden):

Lurer på det samme. 

@Isild du legger jo også til selv at du ikke vet hva som ville vært "bra nok" for at unnskyldningen skulle bli akseptert, men at "folk er forbanna". Det oppsummerer det vel ganske greit for meg - det er ikke noen måte han kunne formulert dette på som ville vært bra nok akkurat nå, i kampens hete. 

Men det er ikke vanskelig å finne unnskyldninger som er mye, mye verre. Gerd LIv Valla har allerede blitt nevnt. Og prins Andrews famøse intervju i kjølvannet av sin relasjon til Epstein er vel det verste jeg kommer på sånn i farten (det var riktignok ikke unnskyldninger i det hele tatt, men bortforklaringer og løgner). 

Det er derfor jeg skriver det jeg gjør. Folk er forbanna. Noen er mer forbanna enn andre, og klarer ikke å se positivt på uttalelsene - ennå. Kanskje aldri. Det er uansett som du sier "kampens hete" akkurat nå, og man føler forskjellig. Noen ser mer distansert på saken, andre reagerer utifra personlige "triggere" osv. 

Det som er ER bra er at alle er enige om at vold er uakseptabelt, og at det opprører folk. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (7 minutter siden):

Det som er ER bra er at alle er enige om at vold er uakseptabelt, og at det opprører folk. 

Det er jeg selvsagt helt enig i.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

ja, det var det, og heldigvis skriver han jo at han tar fullt ansvar for det han har gjort, og han presiserer at diagnoser og rus ikke er en unnskyldning.

MissLucy skrev (50 minutter siden):

Han skriver at han tar fullt ansvar for det han har gjort. At folk sitter her og klager over at det ikke var bra nok, og flisespikker over ordvalg, er ikke vakkert.

MissLucy skrev (37 minutter siden):

Er problemet at han ikke er kreativ nok i språket? skulle han fått det kvalitetssikret av Knausgaard eller Fosse ?

jeg forstår faktisk ikke problemet enkelte har med denne uttalelsen.

Men nå har flere her forklart deg gjentatte ganger hva problemet vi har med uttalelsen er. Den snakker om at «noe skjedde forrige helg», som om det var et slags uhell eller noe helt utenfor hans kontroll, og får det til å høres ut som et engangstilfelle, mens sannheten tydeligvis er systematisk mishandling over mange år mot flere (alle?) partnere han har hatt. Den bruker begrepet «kroppskrenkelse» for å bagatellisere alvorlighetsgraden i handlingene. Det kommer unnskyldninger/bortforklaringer om psykiske problemer og rus. Det settes likhetstegn mellom hans handlinger og medias handlinger (kjæresten fortjener hverken å bli kvalt, å bli slått så hardt at hun får hjernerystelse og synlige skader, eller at media skriver om saken, ca like ille det der altså). Han kaller henne kjæresten min, selv om hun har slått opp.

Det er hverken å legge seg flat eller en uforbeholden unnskyldning, og han innrømmer kun de tingene han vet at uansett kommer ut og blir avslørt, ingenting nytt eller «ekte».

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (2 timer siden):

Blir det noe nytt og spennende i Marius--saken i dag? 

Denne kommentaren sier alt om denne tråden.

Andres ulykke er virkelig "spennende". Det gir uante muligheter til å spekulere og komme med de villeste konspirasjonsteorier.Spre sladder og krydre det med utvalgte skjermdumper fra ymse forum for å bekrefte at dette er sannheten. 

Ny dag og nye muligheter til å analysere hver setning og ord i pressemeldingen. Vri det til noe som får avsender til å fremstå mest mulig usympatisk. Spekulere i diagnosene som avsender brukte som "unnskyldning" for sine handlinger. 

Samtidig forklares dette voldsomme engasjementet som omtanke for offeret. En person som har gitt uttrykk for at all oppmerksomheten rundt saken er belastende for henne. Som er sjokkert over lekkasjer av bilder og lydopptak til media. Men så klart det er ren omtanke for henne når dette analyseres og diskuteres vilt i denne tråden.

Det ropes opp om innrømmelser og ærlighet fra Marius Borg Høiby. Kanskje en idė å være ærlig om drivkraften for eget engasjement i tråden også?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
velociraptor skrev (4 minutter siden):

Men nå har flere her forklart deg gjentatte ganger hva problemet vi har med uttalelsen er. Den snakker om at «noe skjedde forrige helg», som om det var et slags uhell eller noe helt utenfor hans kontroll, og får det til å høres ut som et engangstilfelle, mens sannheten tydeligvis er systematisk mishandling over mange år mot flere (alle?) partnere han har hatt. Den bruker begrepet «kroppskrenkelse» for å bagatellisere alvorlighetsgraden i handlingene. Det kommer unnskyldninger/bortforklaringer om psykiske problemer og rus. Det settes likhetstegn mellom hans handlinger og medias handlinger (kjæresten fortjener hverken å bli kvalt, å bli slått så hardt at hun får hjernerystelse og synlige skader, eller at media skriver om saken, ca like ille det der altså). Han kaller henne kjæresten min, selv om hun har slått opp.

Det er hverken å legge seg flat eller en uforbeholden unnskyldning, og han innrømmer kun de tingene han vet at uansett kommer ut og blir avslørt, ingenting nytt eller «ekte».

Enig, pluss at det aller første man gjør hvis man «tar ansvar» er jo å samarbeide med polititet, dvs. stille til avhør, noe han har nektet frem til nå.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem er at jeg tror ikke på at unnskyldningen kommer fra Marius. Den kom etter 10 dager og formuleringene i unnskyldningen kommer fra samme sted som talene til Mette Marit og Håkon. I tillegg som innlegget over sier, han nekter å samarbeide med politiet. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic. Men tror de eldre generasjoner (født før 2000) må bare venne seg til yrkestittelen influencer. Det er nye tider og vi er dinosaurer. 

Endret av Reg1
Skriveleif
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg1 skrev (25 minutter siden):

Litt off-topic. Men tror de eldre generasjoner (født etter 2000) må bare venne seg til yrkestittelen influencer. Det er nye tider og vi er dinosaurer. 

Ouf, får litt "stopp verden, jeg vil av" når jeg ser den yrkestittelen nevnes. Jeg er visst i aller høyeste grad en dinosaur. Tenker det er helt greit 😅

Endret av Sinsiew
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...