Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (14 timer siden):

Ved en så profilert sak som denne, tror jeg nok du har rett. Regner med lukkede dører.

Er det ikke lenger fornærmede i voldssaker  som får avgjøre det? Ok, vi er skuelystne og vil se alt, men .. jeg tror og håper saken går for lukkede dører , ikke av hensyn til Marius med foreløpig ukjente damen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (3 minutter siden):

Er det ikke lenger fornærmede i voldssaker  som får avgjøre det? Ok, vi er skuelystne og vil se alt, men .. jeg tror og håper saken går for lukkede dører , ikke av hensyn til Marius med foreløpig ukjente damen. 

Ja, det var henne jeg tenkte på da jeg skrev det. Hun vil jo heller ikke uttale seg offentlig, så å få hele rettssaken på display er sikkert ikke noe hun er keen på. 

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 time siden):

Tror det de fleste her stusser over er at skatteligningen og livsstilen han fronter ikke helt går opp og da er det naturlig å tro de midlene kommer fra et annet sted med adresse Skaugum 

Det kan man gjøre. Den siste skatteligningen vi har tilgang på var han lærling. Han hadde lik lønn som andre lærlinger. Om han fikk stipend og tok lån kan være, men godt mulig at han i likhet med andre lærlinger med foreldre med god økonomi fikk hjelp. Som og bo gratis. Når det gjelder livsstilen hans, så tar mange fram at han er med resten av familien på ferie. Jeg synes ikke det er så rart. Om han ikke får være med neste gang som konsekvens av dette , hadde vært på sin plass, men tidligere han blitt behandlet som et medlem av familien som de fleste andre familier om ferien så er på hytte, camping, granca eller av det mer eksklusive slaget. Jeg har vært inne på resten av livsstilen hans i tråden før. Tror du han betaler for champagnen han drikker ute på byen selv? Tror du rike kjendisvenner som ber han på ferie / fest / eller gir han jule og bursdagsgaver er gniene ? Han er storebroren til den kommende dronningen. Klart folk med penger som vil opp og fram smisker med han som bare faen. 

tilbake til inntekt, flere påstår at han har sluttet og jobbe, men ingen har noe og linke til og jeg finner ingenting om det når jeg googler ? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (41 minutter siden):

Hun har jo engasjert seg i arbeid for å forhindre vold mot kvinner. Men har nå satt seg på et fly til Paris. 

Hun har representasjonsoppgaver som hun må gjøre. Det er merkelig med enkelte her inne. Er hun i Norge pga denne saken, er det galt. Gjør hun representasjon, som er endel av jobben hennes, er det også galt.

Nå må dere snart bestemme dere.

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (20 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor svaret mitt ble slettet , men jeg er enig med deg. Hun ønsker ikke å uttale seg noen gang om saken og da bør jo saken gå for lukkede dører også. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javisst skrev (14 timer siden):

Forhåpentligvis godkjenner Stortinget en folkeavstemning om monarkiet sin fremtid etter Harald sin bortgang. Hvis familien bare besto av Haakon, MM, Ingrid Alexandra og junior ville det vært OK, men med Martha, Durex, døtrene hennes og Marius er dette her altfor dumt. Selv ikke Paradise og lignende tv-serier har i nærheten av disse nivåene av galskap og dramatikk. 

det finnes jo en mellomting, da, hvis hovedproblemet ikke er kongen og tronarvingen, men den mer perifere familien.

Istedet for å hive babyen ut med badevannet, og kvitte seg med hele kongehuset pga situasjonsbestemt misnøye med de perifere familiemedlemmene, kunne man gjort noen endringer i grunnloven, der man f.eks begrenset arveretten til monarkens og den nærmeste tronarvingens barn, så ville  barna til nummer 2 ikke gått inn i rekka i det hele tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (55 minutter siden):

Mange jobber eller går folkehøgskole for å finne litt ut av hva de vil. Og det er helt greit det.

Problemet er at ingen av disse "barna" hadde hatt de mulighetene til å leve av kunst eller influensing om de ikke var født inn i denne familien. Klart det er flott å være kunstnerisk, men tror du virkelig at alle de 20 åringene her i landet som er "kunstneriske" bare kan leve av det og få utstilt verkene sine, nei de kan ikke det. De som ønsker å gå den veien søker seg inn på kunstakademiet, eller andre typer utdanning og tar den lange veien. Noen går i lære hos en maler, Odd Nerdrum har hatt mange elever som har malt sammen med ham og lært den veien.

Og når det gjelder det å leve av å være influenser, dont get me startet.

Det er rett og slett lavmål.

Faren deres klarte det uten noen kjent familie, men helt enig i at de har fordeler ved og ha de foreldrene de har. Hvorvidt de hadde klart det uten blir jo spekulasjoner. 
Så leah driver bare som influencer nå? Så synd da. Vi vet jo ikke om hun skal studere til høsten eller finne ut noe nytt, men hvis hun ikke skal fortsette med make up, har hun kanskje en annen plan ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (40 minutter siden):

Nå melder Aftenposten at Marius ble pågrepet på en skole nær Skaugum.

Siste nytt fra Norge og utlandet - Marius Borg Høiby ble pågrepet på skole like ved Skaugum (aftenposten.no)

Det står at han ble pågrepet etter avtalt møte med politiet. Man kan jo da tippe at han var på Skaugum (det er skrevet at han hadde forlatt leiligheten og dratt til annen adresse den aktuelle natten/dagen), og ikke ville pågripes der av åpenbare årsaker. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 minutt siden):

Faren deres klarte det uten noen kjent familie, men helt enig i at de har fordeler ved og ha de foreldrene de har. Hvorvidt de hadde klart det uten blir jo spekulasjoner. 
Så leah driver bare som influencer nå? Så synd da. Vi vet jo ikke om hun skal studere til høsten eller finne ut noe nytt, men hvis hun ikke skal fortsette med make up, har hun kanskje en annen plan ? 

Faren deres klarte å slå igjennom forfatter. Helt klart at han hadde et talent der ja. men også for forfattere finnes det skriveakademi og mulighet for opplæring, mer i dag enn på 90-tallet.

Den kunstvirksomheten hans kom jo etter at han var blitt med i Norges mest kjente familie.

Og ja kanskje hun har planer å å starte med et eller annet, sikkert greit å ha litt flere bein og stå på.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Orly said:

Jeg synes det begynner å gå for langt nå, hvorfor trenger folk å vite hvor han ble pågrepet 

Jeg tror det kommer som en konsekvens av at media først meldte han var pågrepet på Skaugum.  Så ville kanskje slottet presisere at ingen var pågrepet på «kongelig grunn»? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Det står at han ble pågrepet etter avtalt møte med politiet. Man kan jo da tippe at han var på Skaugum (det er skrevet at han hadde forlatt leiligheten og dratt til annen adresse den aktuelle natten/dagen), og ikke ville pågripes der av åpenbare årsaker. 

Tror neppe andre kriminelle får slike spesialtilbud. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (20 minutter siden):

Hun har representasjonsoppgaver som hun må gjøre. Det er merkelig med enkelte her inne. Er hun i Norge pga denne saken, er det galt. Gjør hun representasjon, som er endel av jobben hennes, er det også galt.

Nå må dere snart bestemme dere.

Synes det er helt greit at hun er på tur til Paris. Hun trengte garantert en pust i bakken med en gang dette ble kjent både for henne selv privat, men også i media. Står respekt av at hun gjør det som er best for henne, hun er jo et menneske med tanker og følelser, først og fremst. At hun nå drar på jobb, er jo kjempeflott.

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, KatteLatte said:

Tror neppe andre kriminelle får slike spesialtilbud. 

Må være fint å bli advart på forhånd av politiet at man er i ferd med å bli pågripet slik at man kan forflytte seg til en mer fordelaktig plass.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke vanlig at alle unge studerer etter videregående , veldig mange jobber og reiser fordi man ikke nødvendigvis vet hva man vil gjøre resten av livet når man er 19. spiller det noen rolle om Maud har utdanning om hun lever godt av det hun gjør? Skal ingen være kunstneriske lenger fordi man må ha master? Hadde faren hennes utdannelse? Jeg vet ikke, men han hadde et talent , som hun har arvet, og veldig få er så heldige egentlig. Skulle gjerne byttet bort utdannelse for og kunne skrive som han. Leah er 19 år, så ja hun har nok nettopp blitt ferdig på videregående. Om hun skal studere vet jeg ikke, men hadde det vært min datter som på hadde jeg anbefalt og følge drømmen og smi imens jernet er varmt. 
igjen, kilde på at Marius har sluttet og jobbe? Du er ikke den første i tråden som påstår det, og får fortsatt ikke opp noen kilde på det når jeg googler . Han har noen halve utdannelser, han gjorde vel som du anbefaler og studere rett etter videregående uten snøring på hva han skulle bli, kom inn på et godt universitet også ( sikkert med litt hjelp ), men så fant han ut at han heller ville mekke motorsykler. Og jeg ser ikke problemet med det? Tvert i mot var det litt kult. Vi kan jo ikke ha et land med bare kontorrotter med master heller. 
det han har gjort nå , eller og blitt tiltalt for nå , derimot er ikke veldig kult . 

Nå har jeg to stk som har prioritert utdanning fremfor friår. Men jeg tenker at utdanning kan man ta hele livet.. må ikke være ferdig advokat,lege, bussjåfør når en er 25 år. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Gjedda skrev (6 minutter siden):

Må være fint å bli advart på forhånd av politiet at man er i ferd med å bli pågripet slik at man kan forflytte seg til en mer fordelaktig plass.

Ja, det er det ikke så mange som får. Det vil nok komme mer til overflaten etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Malmfrid said:

Ja, det er det ikke så mange som får. Det vil nok komme mer til overflaten etterhvert. 

Ja, hva kunne vel ikke media skrevet hvis han ble pågrepet på Skaugum 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda skrev (15 minutter siden):

Vil tro Oslo-politiet stod ovenfor et pinlig dilemma. Livvakttjenesten i den kongelige politieskorte er jo underlagt Oslo Politidistrikt og samarbeider tett med de. Livvakttjenesten har altså da gjennom hele oppveksten til kronprinsbarna (pluss Marius) hatt nær kontakt. Nå skulle altså da Oslo-politiet gå til pågripelse av Marius, som måtte fortone seg som en pinlig affære. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Remote skrev (5 minutter siden):

Vil tro Oslo-politiet stod ovenfor et pinlig dilemma. Livvakttjenesten i den kongelige politieskorte er jo underlagt Oslo Politidistrikt og samarbeider tett med de. Livvakttjenesten har altså da gjennom hele oppveksten til kronprinsbarna (pluss Marius) hatt nær kontakt. Nå skulle altså da Oslo-politiet gå til pågripelse av Marius, som måtte fortone seg som en pinlig affære. 

Det er pinlig for alle å bli hentet av politiet hjemme i egen gate - man skal ikke spesialbehandles fordi om mor og stefar tilhører kongehuset. Men dessverre så vil vi se mye av dette framover ... noe som bare skaper enda mer avstand til det norske folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (46 minutter siden):

Ari hadde svært dårlig råd til tider,  og måtte delta på mye han ikke likte for å skaffe penger.  Etterhvert solgte han bra, men han hadde også et veldig høyt forbruk. 

Uansett er det alltid bra å ha en utdannelse, uansett hva.  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...