Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Siljes_tanker skrev (Akkurat nå):

Det høres uansett ut som materialistisk vold

Ja, det er vel derfor siktelsen ble utvidet. Leiligheten var rasert, så det er ikke utenkelig at andre ting også kom til skade. Men kniven vet jeg ikke hvor mye han kan få for.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siljes_tanker skrev (1 minutt siden):

Det gjør jo det

se bare på lille Marius drittunge. Vi betaler for hans forbruk 

Han får ingen apanasje.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (1 minutt siden):

Godt poeng. Er ikke bare i kongefamilien det skjer mye rart, men i politikken og styringen av landet generelt. Den norske krona er på vei nedenom og hjem. MS Norge er et synkende skip.

Ja, jeg er flau, jeg...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 time siden):

Se der ja. Jeg mener å ha lest at strafferammen er 6 år, men det tror jeg var for begge tilfellene, altså kroppsskade og skadeverk.

nei, skadeverk har også 1 år, så det kan ikke bli 6 år samlet. Tipper du blander med grov kroppskrenkelse.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Han får ingen apanasje.

He he

Joda, indirekte så får han nok det

• Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Han får ingen apanasje.

Han blir forsørget av sin mor, og hun får apanasje.

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uføre Unni

En reporter på TV2 i går ble spurt av ankermann om han trodde det vil komme frem mer i denne saken. Ja, sa han, det må vi regne med. 

Det blir ikke sakt om det ikke er mer. 

Jeg tror nok vi blir rystet. Det er bare en følelse når TV2 sier det slik. TV2 er seriøse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (38 minutter siden):

Det er jeg enig I! Skjønner ikke hvorfor barnebarna til kongeparet ikke studerer,  som de fleste andre ungdommer? Hvorfor har ikke Marius utdanning,  eller Maud? Vet ikke hvor gammel Leah er, om hun er ferdig med vidergående? Alle unge jeg vet om, studerer når de er ferdige med videregående.  Er det ikke det som er vanlig?

Leah var russ i år og endel tar forresten ett friår eller to etter vgs

Endret av Orly
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Leah var russ i år

VGS er ikke å studere 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljes_tanker skrev (Akkurat nå):

VGS er ikke å studere 

Eh det er vel grunnen til at hun ikke studerer da, hun er akkurat ferdig på vgs

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljes_tanker skrev (1 minutt siden):

VGS er ikke å studere 

Nettopp, hun har ikke kommet så langt. Tipper det var det som var poenget.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Nettopp, hun har ikke kommet så langt. Tipper det var det som var poenget.

Ja det var det og fordi bruker jrg siterte ikke visste om Leah var ferdig på vgs

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (23 minutter siden):

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

De er jo ikke så gamle at de har kommet så langt, bortsett fra Maud, som driver med kunst, hun har sikkert tjent noe på utstillingene. De andre er ikke gamle nok. Ingrid er i militæret, mens Leah er ferdig med videregående i år. Hun kommer vel mest sannsynlig til å fortsette influenserkarrieren en periode. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Basil skrev (14 timer siden):

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

Man trenger jo ikke studere om man kan tjene bra til livets opphold på andre måter; Maud har jo et drive som kunstner, Leah som stylist (og influencer), men når man ikke har den type satsing eller annen jobb, da tar man en utdannelse. Marius ville kommet inn på enhver skole i USA (penger og posisjon), hadde han karret seg gjennom en bachelor ville han lett fått jobb. Det har han jo fått uten også, jeg lurer på hvorfor det blir så kortvarig - hva er det som ikke funker? En ting er at man kan bli lat av penger, men han er jo arvelig belastet også - moren var jo litt tiltaksløs (jfr Haakons tale) og begynte på mye rart uten å fullføre, fra tømrerlinje el noe bygg-greier til religionshistorie. Ikke noe fullført. Dette scenariet burde vært på kartet fra han var liten, og om man ikke vet om man kan påvirke barna nok til å skikke seg (det vet man jo aldri helt men der er mulig å i noen grad bygge arbeidsmoral), så kan man skjerme dem fra mediene. 

Endret av O Rakel
  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (23 minutter siden):

IA har vel sagt tydelig hva mor (og far?) ønsker at hun studerer? Hun har jo først vært miljøarbeider og er nå i forvarer. SM var jo russ nå, f 2005. Yngste til Martha går fortsatt på skolen, f 2008 (hun begynner altså på vgs først nå i høst). LI var vel også russ nå? Født i 2005. Så er kun Maud som kan sies å «ikke studere» per nå. Hun er dessuten 21 år (f 2003), er ganske mange andre som ikke har startet studier da også. LI tjener vel penger som influenser? (Vi kan mene mye om det yrket, men det er en helt annen debatt 😅

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Malmfrid
O Rakel skrev (2 minutter siden):

Man trenger jo ikke studere om man kan tjene bra til livets opphold på andre måter; Maud har jo et drive som kunstner, Leah som stylist (og influencer), men når man ikke har den type satsing eller annen jobb, da tar man en utdannelse. Marius ville kommet inn på enhver skole i USA (penger og posisjon), hadde han karret seg gjennom en bachelor ville han lett fått jobb. Det har han jo fått uten også, jeg lurer på hvorfor det blir så kortvarig - hva er det som ikke funker? En ting er at man kan bli lat av penger, men han er ko arvelig belastet også - moren var jo litt tiltaksløs (jfr Haakons tale) og begynte på mye rart uten å fullføre, fra tømrerlinje el noe bygg-greier til religionshistorie. Ikke noe fullført. Dette scenariet burde vært på kartet fra han var liten, og om man ikke kan påvirke barna nok, så kan man skjerme dem fra mediene.

Dersom han blir dømt nå så kan han neppe reise til USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (5 timer siden):

Hun er ingen dyktig advokat, men hun er fæl til å bjeffe. Så sånn sett er hun grei som bistandsadvokat om man ønsker at skruen skal strammes på den skyldige. 

I straffesaker kan det lønne seg med bjeffende pitbullere.

Endret av M.H85
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...