Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Svigermor skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på hvem som skal betale evt bot. Har han egen inntekt?

Hvis han blir dømt til å betale erstatning, kan hun få det utbetalt fra staten via kontoret for voldsoffererstatning. Så krever de inn pengene fra ham etterpå. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salget av marius gensere har kollapset totalt i utlandet, så dere som har aksjer i mariusgenseren må selge dere ut så fort dere kan.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bendit said:

Lurer også litt på hvorfor han var og cruiset rundt med Aksel Hennie, er de venner? Eller i samme omgangskrets? (Jmf aksel hennie sin insta)

Finner det litt rart bare pga aldersforskjell og det som jeg trodde var ulike verdier i livet. Men hva vet jeg.. 

Aksel er jo ganske ung i hodet da vil jeg si. Ikke noe satt og kjedelig, og gift med ei på 32 år.
(Han var en av mine naboer der vi bodde i Oslo). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (11 minutter siden):

Denne unge mannen bør sette seg på skolebenken og få en utdannelse. Å drive dank på slottets regning tror jeg ikke er bra. Han er voksen og må ta ansvar. 

Jobber han ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Hva mener du kan være en god nok unnskyldning til å gi noen hjernerystelse? 

Retten bruker ikke begreper som unnskyldning, men formildende omstendigheter. Har man har ingen dommer på seg, tilstår og har ellers gode skussmål tror jeg man kan komme unna med betinget. Det er kanskje slike vurderinger de nå må gjøre dersom det blir tatt ut tiltale; om han skal tilstå og få en lavere dom eller nekte og kanskje bli frikjent eller risikere å likevel bli funnet skyldig og få en strengere dom. Men han er fortsatt bare siktet, 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ludden skrev (35 minutter siden):

Salget av marius gensere har kollapset totalt i utlandet, så dere som har aksjer i mariusgenseren må selge dere ut så fort dere kan.

Marius-genseren har ingenting med Marius Borg Høiby å gjøre.

Endret av Honey Dew
  • Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (3 minutter siden):

Det er jeg enig I! Skjønner ikke hvorfor barnebarna til kongeparet ikke studerer,  som de fleste andre ungdommer? Hvorfor har ikke Marius utdanning,  eller Maud? Vet ikke hvor gammel Leah er, om hun er ferdig med vidergående? Alle unge jeg vet om, studerer når de er ferdige med videregående.  Er det ikke det som er vanlig?

Det er jo helt greit å ikke studere, men da må man jo jobbe! De får vel så mye penger hjemmefra at de ikke har noe insentiv for å få seg en dårlig betalt jobb på bensinstasjon eller barnehage eller Plantasjen. Så da gjør de ingen ting, da. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ludden skrev (40 minutter siden):

🤣🤣🤣

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (11 minutter siden):

Retten bruker ikke begreper som unnskyldning, men formildende omstendigheter. Har man har ingen dommer på seg, tilstår og har ellers gode skussmål tror jeg man kan komme unna med betinget. Det er kanskje slike vurderinger de nå må gjøre dersom det blir tatt ut tiltale; om han skal tilstå og få en lavere dom eller nekte og kanskje bli frikjent eller risikere å likevel bli funnet skyldig og få en strengere dom. Men han er fortsatt bare siktet, 

Men her i ditt eksempel er også omstendighetene at vold ble utført og at han blir dømt, så da ville det jo være helt bak mål å velge siden til Marius og ikke fornærmede. Vedkommende jeg siterte sa at så lenge ingen er dømt, vil hen ikke ta side. Og at det finnes saker der personer anmelder rike personer for å få penger. Så da tolker jeg det dithen at det faktisk må en dom til før fornærmede får kredibilitet av den siterte kommentarens forfatter.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PusheenPusheen said:

Fingeravtrykk kan knytte Marius Borg Høiby til kniven funnet hjemme hos offeret i voldssaken (seher.no)

Nå har de fingeravtrykkene til Marius på kniven. Betyr sitatet nedenfor at det har vært flere til stede? 

"Også Se og Hør har fått bekreftet knivhendelsen fra en uavhengig kilde, som forteller at det var Marius som skal ha plantet kniven i veggen."

Er det noen som vet eller kan strafferammene dersom kniven er en del av bildet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (1 minutt siden):

Er det noen som vet eller kan strafferammene dersom kniven er en del av bildet? 

Vet ikke om det kommer an på hva kniven ellers ble "brukt" til. Hvis han "kun" meiset den inn i veggen, er det jo èn ting. Men hvis han viftet rundt med den i forkant eller var truende med den, vil det jo sikkert legges større vekt på den.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (11 minutter siden):

Marius-genseren har ingenting med Marius Borg Høiby å gjøre.

Nei, men kan det være at folk fra utlandet tror det? Jeg vet ikke.. Men det er påfallende at den skal falle drastisk akkurat nå som denne saken pågår. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (Akkurat nå):

Nei, men kan det være at folk fra utlandet tror det? Jeg vet ikke.. Men det er påfallende at den skal falle drastisk akkurat nå som denne saken pågår. 

Kanskje de har fått avsmak for Norge. Er mye rart som har skjedd i Kongefamilien i det siste, og dette er jo virkelig toppen av kransekaka.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper jeg at han skal få den strengeste straffen han kan få? Og gleder meg til å se bilder av deler av kongefamilien på vei inn til en rettsak? Eller, det er kanskje ikke lov å ta bilder av de på vei inn? Må nøye oss med tegninger?

Det skal vel ekstremt mye til for at denne typen sak går dor lukkede dører?

Ahhhh, dette blir så spennende

Og DIGGER at han må delta i bryllupet til «tante», skal godt gjøres å unngås å bli tatt bilde av

Lille Marius drittunge 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tirben skrev (16 minutter siden):

Det er jeg enig I! Skjønner ikke hvorfor barnebarna til kongeparet ikke studerer,  som de fleste andre ungdommer? Hvorfor har ikke Marius utdanning,  eller Maud? Vet ikke hvor gammel Leah er, om hun er ferdig med vidergående? Alle unge jeg vet om, studerer når de er ferdige med videregående.  Er det ikke det som er vanlig?

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

Endret av Purple Basil
Læif
  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om det kommer an på hva kniven ellers ble "brukt" til. Hvis han "kun" meiset den inn i veggen, er det jo èn ting. Men hvis han viftet rundt med den i forkant eller var truende med den, vil det jo sikkert legges større vekt på den.

Det høres uansett ut som materialistisk vold

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

Det gjør jo det

se bare på lille Marius drittunge. Vi betaler for hans forbruk 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Kanskje de har fått avsmak for Norge. Er mye rart som har skjedd i Kongefamilien i det siste, og dette er jo virkelig toppen av kransekaka.

Godt poeng. Er ikke bare i kongefamilien det skjer mye rart, men i politikken og styringen av landet generelt. Den norske krona er på vei nedenom og hjem. MS Norge er et synkende skip.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...