Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvilket miljø han må komme fra, men..

Jeg har mest mannlige venner, og der fordømmer de vold mot kvinner. De alle sier at hvis en kompis gjør det, er han ikke en kompis lengre. De er selvsagt enig om at en mann og en kvinne kan krangle ( hvem av oss har ikke?), men det må ikke gå til vold. Jeg har hatt krangler med exer som har gått over styr, men mennene forlater området når de føler at de ikke kan håndtere det uten å ty til vold. Jeg vet ikke om det er en 'Bro-code', men vold mot kvinner sees på mer alvorlig enn at en i forhold har sex med en  kompis av kjæresten.  Beklager T.. Dette er en nei-sak for de fleste menn! Man gjør ikke vold mot damer! 

Endret av Dumi2
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er også min erfaring, Dumi, at vold mot kvinner blir sett ned på og fordømt av de fleste, inkludert kompiser.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Kommer ikke til å skje. Selv da MMs bror ble dømt for det samme - ble det bortforklart og unnskyldt.

Veldig rart med MMs brev forresten. Marius oppsøkte media på eget initiativ. Var på premierer, og la ut all mulig rart på sin åpne insta konto med 65 000 følgere. Det gjør han fortsatt forresten. 
Så han vil være offentlig og høste fordeler når det passer, og privat, men unntatt kritikk når det passer ham best.

Pressen har vært veldig snill med Marius 

Det er  vel forskjell på å være privat offentlig og en offentlig kongelig. Han har ingen offisiell  kongelig posisisjon. Folk har interesse for han fordi han er sønn av kommende dronning og bror av en kommende dronning. Men er ingen ofisell kongelig representant. Om han privat ønsker å være offentlig på egne sosiale medier er noe annet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumi2 skrev (35 minutter siden):

Jeg har mest mannlige venner, og der fordømmer de vold mot kvinner. De alle sier at hvis en kompis gjør det, er han ikke en kompis lengre. De er selvsagt enig om at en mann og en kvinne kan krangle ( hvem av oss har ikke?), men det må ikke gå til vold. Jeg har hatt krangler med exer som har gått over styr, men mennene forlater området når de føler at de ikke kan håndtere det uten å ty til vold. Jeg vet ikke om det er en 'Bro-code', men vold mot kvinner sees på mer alvorlig enn at en i forhold har sex med en  kompis av kjæresten.  Beklager T.. Dette er en nei-sak for de fleste menn! Man gjør ikke vold mot damer! 

Det er skambelagt, derfor sier sjeldent menn til kamerater at de har utøvd vold. Da viser de tap av selvkontroll i tillegg. 
Mesteparten av volden er usynlig, når den først viser seg har volden som regel vart lenge.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Apen Julius said:

Litt av en fyr han. Dokumentert mye historisk viktig som journalist med kamera. Var med å starte de årlige NRK-hjelpeaksjonene

Der har eplet falt langt fra stammen, gitt.

edit: stamme. Ikke stemme...

Endret av Nettrollet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Inkognitoher said:

President Zelensky kan selvsagt ikke spasere fritt rundt i Ukraina. Han er et mål. Det bombes vilkårlig, ingen garanti. Selv om du har rett i at Russland kontrollerer fullt og helt øst, og jeg føyer til Krim. 
Mange andre land også hvor det er krig. Statsoverhodet blir.

Haakon VII nektet å godta okkupasjonsmaktens ultimatum og var derfor nødt til å flykte. Da det lyktes kongefamilien å flykte til England, var hovedstaden allerede okkupert. Det er greit nok å ikke være så innsatt i norsk krigshistorie, men da bør man helst være tilbakeholden med bastante utsagn. (Jeg er selv prinsippielt imot å beholde monarkiet, forresten. Men å gå løs på Haakon VII på den måten, fortoner seg ganske urimelig. Han hadde langt mer ryggrad enn regjeringen som styrte i dagene rundt okkupasjonen.)

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (1 time siden):

For ikke å snakke om sex-skandalene i det svenske kongehuset. Vil jo si det er hakket mer harry med en konge som ligger rundt, har gruppesex og bestiller strippere, sammenlignet med at en inngifta sønn uten kongelig tittel har sinneproblemer.

Jeg synes vold spesielt mot kvinner er hakket verre enn utroskap og strippere ja!😱 Samme med pervo prinsen i England. Vold og overgrep triumfer horer og sex.

Og inngifta sønn?🤔 Hans nærmeste altså hans mor er snart Norges nye dronning. Hans søster dronning etter det.

Endret av M.H85
  • Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er nattestengt til kl. 08:00.

Måne, admin.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Yvonne Larsen er engasjert som offerets advokat. Hun er dyktig.

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Mette Yvonne Larsen er engasjert som offerets advokat. Hun er dyktig.

Hun er en skikkelig grepa dame og en dyktig advokat. Godt å høre at det ble henne. 

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 minutter siden):

Hun er en skikkelig grepa dame og en dyktig advokat. Godt å høre at det ble henne. 

Ja, hun lar seg neppe blir pirka på nesen av han andre. Hun kom dessuten med en uttalelse om at kroppskrenkelse er vold. Virker som hun prøver å utligne det tåpelige utsagnet Marius' advokat kom med ang at det var den mildeste formen. Flott! 

Bistandsadvokat i Borg Høiby-saken: – Kroppskrenkelse er vold (aftenbladet.no)

Jeg har ikke tilgang til å lese hele, men ingressen sier det jeg sikter til.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (7 minutter siden):

Hun er ingen dyktig advokat, men hun er fæl til å bjeffe. Så sånn sett er hun grei som bistandsadvokat om man ønsker at skruen skal strammes på den skyldige. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumi2 skrev (18 timer siden):

Min (heldigvis begrensede, men allikevel traumatiserende) erfaring med menn som utøver vold er at de ikke er villige til å innse at det faktisk er vold. Det kan bortforklares for seg selv med at de egentlig ikke hadde ansvar for egne handlinger, eller at det ikke var såååå alvorlig.

De kan også ha store problemer med å ta inn over seg at noen de er venn med har gjort noe slikt. Noen ganger er det lettere å tro at det er falske anklager. Det er ikke lett å ta avstand til noen du har vært kompis med i mange år. De som har tydd til vold kan også gjerne hevde at de hater vold mot kvinner allikevel.

Jeg sier ikke at det er noen av de blandt de du kjenner, men det kan være at det i teorien er lettere enn i praksis.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar ikke parti med noen av de flr jeg vet hva hans versjon er. 

Å er han skyldig så skal han få samme straff om det er deg eller meg. Men hvor mye straffe ville du og jeg fått? 1 måned,1 år,5 år i fengsel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 minutter siden):

Jeg tar ikke parti med noen av de flr jeg vet hva hans versjon er. 

Å er han skyldig så skal han få samme straff om det er deg eller meg. Men hvor mye straffe ville du og jeg fått? 1 måned,1 år,5 år i fengsel?

Hva mener du kan være en god nok unnskyldning til å gi noen hjernerystelse? 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Hva mener du kan være en god nok unnskyldning til å gi noen hjernerystelse? 

Så lenge ingen er dømt så tar jeg ikke parti med noen. Jeg spør derimot om han skal dømmes som deg og meg? Å hvor mye straff får mann for dette i Norge 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Så lenge ingen er dømt så tar jeg ikke parti med noen. Jeg spør derimot om han skal dømmes som deg og meg? Å hvor mye straff får mann for dette i Norge 

Jeg håper han blir dømt som Hvermannsen, men vi vet jo ikke hvilke krefter apparatet hans kan ha. Er spent selv på hvordan dette utarter seg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...