Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Glufseguri skrev (27 minutter siden):

Stille opp i Skam, forhold med profilerte damer, åpen IG med 65K følgere?

Neida…🙄

Og brukte Slottet 1 som adresse på Finn.no der han la ut dyre merkevarer 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
O Rakel skrev (Akkurat nå):

Og brukte Slottet 1 som adresse på Finn.no der han la ut dyre merkevarer 

Og skrøt på SoMe av at han nesten meide ned en gardist på stefars eiendom i 90 km/t mens han filmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apen Julius skrev (32 minutter siden):

Ikke glemt at han også har en far da som muligens rikere enn kronprinsen for alt jeg vet. I hvert fall giftet han seg rik med datteren av teppekongen Maktabi - eier av teppebutikker som ble kalt teppekongen. Så Marius har to ste-bestefedre som er konger på hver sin måte.

Foreldrene til Morten Borg er velstående. De solgte en villa på Bygdøy med enorm gevinst, nevnt i Finansavisen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Og skrøt på SoMe av at han nesten meide ned en gardist på stefars eiendom i 90 km/t mens han filmet. 

Nettopp. Er mye her han selv har gjort for å stikke seg frem i offentligheten. Så å si at han ikke er en offentlig person, det blir for tynt...

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, PusheenPusheen said:

Jeg tipper at om han ikke har kjøpt den selv, har han fått den i gave. Kanskje til og med hos Kongeparet.

Virker sannsynlig at kongeparet gir gaver av merket Lorex. De trodde vel det var Low Rex.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apen Julius skrev (1 minutt siden):

Virker sannsynlig at kongeparet gir gaver av merket Lorex. De trodde vel det var Low Rex.

🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden modereres.

Måne, admin. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at eventuelle uttalelser til pressen kan bli brukt mot henne i en rettsak? Svekke offerets troverdighet?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (20 minutter siden):

Maktabi (stebestefar) er død. Faren til Marius er dessuten skilt fra Maktabi. 
Jeg tror ikke Morten, far til Marius har noe særlig med penger. 
Han har vel stort sett forsørget seg med tilfeldige jobber innen salg, og har ikke utdanning. 
Hans foreldre bor på Bygdøy og har jobbet innen film. Ingen kjent stor formue

Er dette en offentlig person som kan forsvares å utleveres på denne måten i en offentlig diskusjon?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan politiet ransake kongelig eiendom, som Skaugum?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (Akkurat nå):

Kan være at eventuelle uttalelser til pressen kan bli brukt mot henne i en rettsak? Svekke offerets troverdighet?

Tenker du fra henne selv, eller fra den andre parten? Jeg vil tro at hvis du selv sier noe skeivt, vil det bli stilt spørsmål ved og den andre parten vil kunne bruke det mot deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (8 minutter siden):

Maktabi (stebestefar) er død. Faren til Marius er dessuten skilt fra Maktabi. 
Jeg tror ikke Morten, far til Marius har noe særlig med penger. 
Han har vel stort sett forsørget seg med tilfeldige jobber innen salg, og har ikke utdanning. 
Hans foreldre bor på Bygdøy og har jobbet innen film. Ingen kjent stor formue

Synes ikke argenturet hans virker veldig tilfeldig, i så falk har han flaks, og det tjener man jo like mye på. Jo, han er skilt men han var vel medeier i det huset på Bygdøy og? Hus på Bygdøy er kjent stor formue,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Tenker du fra henne selv, eller fra den andre parten? Jeg vil tro at hvis du selv sier noe skeivt, vil det bli stilt spørsmål ved og den andre parten vil kunne bruke det mot deg.

Fra henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Inkognitoher said:

Jan Erik Borg har jobbet i NRK. Den eventuelle formuen lå nok i huset. De har for øvrig tre barn

https://www.nettavisen.no/nyheter/her-koster-husene-100-millioner/s/12-95-2024379

Litt av en fyr han. Dokumentert mye historisk viktig som journalist med kamera. Var med å starte de årlige NRK-hjelpeaksjonene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 time siden):

Det som skjer nå er en slags følgefeil som ingen kunne forutse. 

Kongen og Sonja fikk hverandre, noe vi i dagens samfunn ikke har noe problem med. Likevel tror jeg det er litt av problemet, for på grunn av deres historie var det vanskelig å nekte Haakon å gifte seg med MM. Grensen ble flyttet fra Sonja, som ikke var kongelig, til MM som ikke var kongelig og også alenemor med utagerende fortid. Det samme problemet oppstår når Märta heller ikke kan nektes å gifte seg, også det et hakk verre enn både ikke kongelig og ikkekongelig alenemor med fortid. 

Jeg har aldri tenkt på giftemålet mellom Harald og Sonja som problematisk, det er en selvfølge å få gifte seg av kjærlighet. Meeen så er det konsekvensene av dette nå da, men Marius i en dobbelt rolle og Durek. 

Hva skal vi med et kongehus fullt av folk i kategoriene mellom «vanlig», «kriminell» og «sprø». Det store flertallet av den norske befolkning har pr dags dato mer orden i familierekkene enn det kongefamilien har nå, og hva skal vi med dem da? De må jo være litt «over» oss for at de skal ha rollen som respekterte representanter. 

Marius har satt dem i en ekstremt vanskelig situasjon, og dersom de nok en gang skal stikke hodet i jorden og svare «ingen kommentar», da tror jeg vi er på vei mot et flertall for å avvikle når Harald dør. 

Jeg har tenkt på det samme. Døren for "hvem man vil" ble åpnet da Harald kjempet for å få gifte seg med Sonja. Den kunne aldri lukkes igjen. Det ble umulig å kunne si nei til noe(n) etter det. 

Resultatet er at det nå er et sårbart kongehus, med en ganske stor familie rundt - som ikke behøver å følge kongelig etikette osv. De er influencere, kunstnere, svada-sjamaner og nå har de også en som er anmeldt for vold. Det er bare helt uforenelig rett og slett. 

Det har blitt bare sirkus. 

• Liker 39
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KatteLatte skrev (3 minutter siden):

Kan politiet ransake kongelig eiendom, som Skaugum?

Bør vel ikke være noe hinder for det. Det eneste er at man ikke kan straffeforfølge kongen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (Akkurat nå):

Fra henne

Er usikker på om det er "lov" å bruke sånne uttalelser mot den som har sagt det. Men jeg skjønner at hun vil være forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Aricia skrev (Akkurat nå):

Er dette en offentlig person som kan forsvares å utleveres på denne måten i en offentlig diskusjon?

Marius er medlem av kongefamilien og oppfører seg som en halvoffentlig person.

Husk at du kan rapportere. Det skaper hyggeligere stemning i tråden 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (1 minutt siden):

Han er siktet for vold, og offeret ble innlagt på sykehus med hjernerystelse. Om dette er som følge av slag eller annen type vold er vel egentlig ganske irrelevant.

Det er jeg selvsagt enig i. Men personen spurte om hun var blitt slått. Det var kun det jeg svarte i henhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...