Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Nei, er man farlig, hører en hjemme i fengsel. Gjerne livstid for vold.

Hadde bare rettsstaten Norge fungert sånn. Er enig, kunne gjerne låst han inne for livstid, med det skjer aldri. Da må man finne på noe annet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Inkognitoher said:

Kongefamilien inkludert familiemedlemmene Marius og Durek (sistnevnte formelt fra 31.08.24), vil sannsynligvis være de første til å rømme landet den dagen et eventuelt bombeangrep kommer. Slik som sist.

Så du vil heller at Kongen og Kronprinsen skal bli nikkedukker for okkupanter? Som med danskekongen i andre verdenskrig som ikke rømte, broren til vår egen kong Haakon VII. Eneste "frihet" han hadde var daglige rideturer i København og han irriterte Hitler stort da han ikke takket fint nok etter at Hitler gratulerte ham med dagen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Apen Julius skrev (Akkurat nå):

Så du vil heller at Kongen og Kronprinsen skal bli nikkedukker for okkupanter? Som med danskekongen i andre verdenskrig som ikke rømte, broren til vår egen kong Haakon VII. Eneste "frihet" han hadde var daglige rideturer i København og han irriterte Hitler stort da han ikke takket fint nok etter at Hitler gratulerte ham med dagen.

Dette stemmer ikke. Danskene markerte avstand til okkupasjonsmakten og det var en viktig symbolsk handling at kongen ble. 
President Zelensky har også valgt å bli i Ukraina. Jeg mener at sånn bør det være 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (9 minutter siden):

Nei, er man farlig, hører en hjemme i fengsel. Gjerne livstid for vold. Hva med ofrene da? Skal de klare seg selv siden du kun nevner hjelp til voldsmann?

Jeg endret også min kommentar, like før du endret din. Jeg mener selvsagt at offeret skal få hjelp. Det ene utelukker jo ikke automatisk det andre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (47 minutter siden):

Du vet, blant kvinner er det jo den stakkars mannlige voldsmannen som skal ha hjelp, ikke offeret.

Nei, i min verden så trenger alle som utfører vold hjelp, uansett om det er kvinne eller mann og uansett hvem som er gjerningsperson eller offer. Både offer og gjerningsperson trenger hjelp 

Endret av Orly
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (31 minutter siden):

Sant. Man har overhode ingen måter man kan bestemme over et myndig barn på, og etter barnet er 16 kan man ikke påtvinge dem helsehjelp heller. MM er ikke ansvarlig for hva hennes voksne sønn foretar seg. 

Nettop , man kan ikke bestemme over eller fotfølge voksne barn. Han trenger hjelp åpenbart , men vil han ikke ha det så får man gjort lite

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ane Rikke skrev (18 timer siden):

Dette må jo være en gavepakke for ML og Durek, nå slipper de kanskje den negative flodbølgen som har skylt over dem en stund…

Huff og huff. 

Blir spennende å se om han kommer i bryllupet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inkognitoher said:

Dette stemmer ikke. Danskene markerte avstand til okkupasjonsmakten og det var en viktig symbolsk handling at kongen ble. 
President Zelensky har også valgt å bli i Ukraina. Jeg mener at sånn bør det være 

Jaja, seierherrene skriver historien - kjent uttrykk. Men dårlig sammenligning fordi Kyiv / Ukraina ikke er okkupert. Kun ca 20% i øst kontrolleres av Kreml.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om noen tror man støtter offeret best ved å si at det bare er ett offer og at det bar er vedkommend det er synd på. Det virker som om man har liten forståelse for hvor mye lidelse en sønn også kan påføre øvrig familie. Selvsagt er det synd på mange i denne saken. Hvis man har venner eller slektninger som får tunge tider ford det nær familie har påført andre, så støtter man jo selvsagt disse, uten å ha mindre sympati for offeret.

En annen ting som er overraskende er at noen mener å tro at noen hevder at man bør/skal/få mindre straff eller at det er fomildende at man er ruset. Nei, det er jo det ikke - men det er en forklaring. Og stor grad av rusbruk kan jo også rett og slett at man har problemer - enten med rus eller andre lidelser som går på psyken. Kanksje begge deler. Det er ikke noen unnsyldning, men et ønske om å forstå.

Så kommer dette med rettsstaten - nei, selvsagt får han ikke noe mildere dom enn andre anndre vestkantgutter får i slike saker. Diverse undersøkelser har vel vist at noen fra noen miljøer slipper ørlite lettere enn andre, men det er helt marginalt.

Bare tre punkter som jeg faktisk ble ganske overrasket ikke er lagt død for lenge siden.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Apen Julius skrev (1 minutt siden):

Jaja, seierherrene skriver historien - kjent uttrykk. Men dårlig sammenligning fordi Kyiv / Ukraina ikke er okkupert. Kun ca 20% i øst kontrolleres av Kreml.

President Zelensky kan selvsagt ikke spasere fritt rundt i Ukraina. Han er et mål. Det bombes vilkårlig, ingen garanti. Selv om du har rett i at Russland kontrollerer fullt og helt øst, og jeg føyer til Krim. 
Mange andre land også hvor det er krig. Statsoverhodet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Okei. Det kan det jo være mange grunner til. Trenger ikke være MM eller Kongehuset som har bedt henne om det, slik det spekuleres i. Kan like godt være for å beskytte seg selv. Det får vi vel ikke vite uansett, siden hun ikke ønsker å si noe om det. Jeg forstår henne godt. Traumatisk nok det som har skjedd, om det ikke skal skrives om det med hennes sitater i tillegg.

Nei det jeg mener også, kan være mange grunner til at hun ikke vil uttale seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden gjennomgår moderering og innlegg vil kunne bli fjernet fortløpende.

Måne, admin.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hvor han får penger i fra? Han har skrudd litt motorsykler men gjør visst ikke det lenger. Hva står han opp til? Er han influenser? Han er jo en voksen mann som virker å ha dyre vaner. Det må han jo bare ha, så lenge han kan finansiere dem selv. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skrives det at hun er blitt utsatt for slag. Da forstår ikke jeg hvorfor dette «bare» er kroppskrenkelse og ikke kroppsskade. Noen med mer juridisk kompetanse som kan supplere…?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Nå skrives det at hun er blitt utsatt for slag. Da forstår ikke jeg hvorfor dette «bare» er kroppskrenkelse og ikke kroppsskade. Noen med mer juridisk kompetanse som kan supplere…?

Hvor står det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 minutter siden):

Hvor står det?

På TV2. «Kvinnen sier at hun ble slått».  

Endret av Leonaen
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
gansketeit skrev (5 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvor han får penger i fra? Han har skrudd litt motorsykler men gjør visst ikke det lenger. 

Her trenger du neppe tre forsøk for å gjette riktig.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det snakkes om at det er ekskjæreste som er offeret og at Marius var ruset i flere dager før.men antar inyheter muligens ikke er helt troverdig ?( aldri hørt om de før))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 minutter siden):

Siktelser kan endres etterhvert som det innhentes mer informasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Hvor står det om kniven i veggen? 

Ser at det er linket til flere ganger, men at innlegget mitt er fjernet? Så jeg får ikke lagt inn link. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...