Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Om MM hadde dratt til Paris som planlagt, hadde det vel blitt galt det også🫣

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stonegiant skrev (13 timer siden):

Kan vi please kaste hele familien ut av slottet og legge ned monarkiet nå?

Nei. Harald har hatt nok, om han ikke skal kastes ut hjemmet sitt. 

• Liker 1
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 minutt siden):

De kommer til å si at saken blir etterforsket av politiet og ber om at alle henvendelser må gå til Marius’ advokat.

Mulig de slenger på at saken er alvorlig og at de er lei seg

Jada, det blir noe overfladisk piss. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyrina skrev (5 timer siden):

Han har jo litt å slektes på, far straffet for diverse ting, onkel som er dømt for vold, og for ikke å glemme SvenO… Gode forbilder. 

Jepp, 60 dager ubetinget for onkelen for vold mot kvinne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spitzy said:

Nei. Harald har hatt nok, om han ikke skal kastes ut hjemmet sitt. 

Ja, stakkars. Sutta på puppen til skattebetalerne hele livet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (13 timer siden):

Han er ingen god mann. Han lo blant annet av at han nesten kjørte over en gardist.

image.png.a2f2f33f8d89f06f153613501862c74a.png

Kanskje lære seg å skrive. Det heter vel stryke med, ikke ryke med. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (21 minutter siden):

Nei. Det tror jeg ikke. Med mindre MM hadde funnet seg en annen mann med penger som var villig til å dele med henne og Marius. 
Faren til Marius er ingen rikmann

Det hadde hun sikkert klart, men hva mener du med at faren til Marius ikke er en « rikmann « 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (11 minutter siden):

Tror du skal lese deg litt på oppveksten hans om du mener det. Vet du at Harald ikke husker noenting av barndommen fordi han er så trumatisert? Ja, stakkars 5 år gammel flyktning, prins eller ei. Og nei livet hans har ikke vært enkelt etter at han kom til Norge som prins heller. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Spitzy said:

Tror du skal lese deg litt på oppveksten hans om du mener det. Vet du at Harald ikke husker noenting av barndommen fordi han er så trumatisert? Ja, stakkars 5 år gammel flyktning, prins eller ei. Og nei livet hans har ikke vært enkelt etter at han kom til Norge som prins heller. 

Urelevant.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HÅPER at Mette Marit og Håkon kan håndtere dette litt ordentlig, kanskje stå frem i media og be om unnskyldning til den utsatte kvinnen sammen med Marius, eller på andre måter vise at han tar ansvar for det han har gjort. Altså at Marius tar ansvar, ikke MM og Håkon.

I stedet frykter jeg at det blir sånn som de siste gangene han har gjort ulovlige/halvulovlige ting, nemlig stå frem med et åpent brev til mediene hvor MM kjefter på mediene for at de ikke viser forståelse herfra til evigheten og lar sønnen holde så akkurat som det måtte passe han fordi det er jo så synd på han som ble giftet inn i en familie som var kongelig uten at han hadde noe han skulle sagt.

Da jeg var 27 var jeg gift, hadde to barn som jeg tok hånd om, og en familie jeg stelte for.

Det er på tide at Marius innser at han er voksen og ikke kan drive å skylde på en "vanskelig oppvekst" lenger (som de fleste ikke vil være enig i at var "vanskelig", men tvert om ganske priviligert).

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (16 minutter siden):

Hva tenker du var det beste med og sutte på skattebetalernes penger, at han måtte flykte og bo i en annen verdensdel enn faren under 2 verdenskrig, at han mistet moren sin så tidlig, at han ikke fikk lov til og gifte seg med hun han elsket ( fordi skattebetalerne via regjeringen ville bestemme hvem han giftet seg med ) før det gikk over 10 år. Jeg tror Harald har følelser. Noen hadde lagt alt til side for penger og makt, men det er ikke Harald. Han var jo helt klar for og gi fra seg alt for Sonja. Hadde han hatt en bror hadde det blitt sånn. Det var kun det at han « trakk seg « som førte til at han ble tatt på alvor, det fantes ingen alternativ til arven, og han  fikk gifte seg med Sonja og beholde « suttinga». 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du var det beste med og sutte på skattebetalernes penger, at han måtte flykte og bo i en annen verdensdel enn faren under 2 verdenskrig, at han mistet moren sin så tidlig, at han ikke fikk lov til og gifte seg med hun han elsket ( fordi skattebetalerne via regjeringen ville bestemme hvem han giftet seg med ) før det gikk over 10 år. Jeg tror Harald har følelser. Noen hadde lagt alt til side for penger og makt, men det er ikke Harald. Han var jo helt klar for og gi fra seg alt for Sonja. Hadde han hatt en bror hadde det blitt sånn. Det var kun det at han « trakk seg « som førte til at han ble tatt på alvor, det fantes ingen alternativ til arven, og han  fikk gifte seg med Sonja og beholde « suttinga». 

Ja men da så. Klart han fortjener 15 millioner i året i lommepenger.

Endret av Stonegiant
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonegiant skrev (4 minutter siden):

Urelevant.

Hvorfor er det urelevant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (2 minutter siden):

Jeg HÅPER at Mette Marit og Håkon kan håndtere dette litt ordentlig, kanskje stå frem i media og be om unnskyldning til den utsatte kvinnen sammen med Marius, eller på andre måter vise at han tar ansvar for det han har gjort. Altså at Marius tar ansvar, ikke MM og Håkon.

I stedet frykter jeg at det blir sånn som de siste gangene han har gjort ulovlige/halvulovlige ting, nemlig stå frem med et åpent brev til mediene hvor MM kjefter på mediene for at de ikke viser forståelse herfra til evigheten og lar sønnen holde så akkurat som det måtte passe han fordi det er jo så synd på han som ble giftet inn i en familie som var kongelig uten at han hadde noe han skulle sagt.

Da jeg var 27 var jeg gift, hadde to barn som jeg tok hånd om, og en familie jeg stelte for.

Det er på tide at Marius innser at han er voksen og ikke kan drive å skylde på en "vanskelig oppvekst" lenger (som de fleste ikke vil være enig i at var "vanskelig", men tvert om ganske priviligert).

Det hadde vært det beste, men jeg har mine tvil. Mamma Kronprinsesse vil vel beskytte guttungen sin og vil la han slippe å stå til ansvar mer enn nødvendig. Selv om jeg i aller høyeste grad mener eksemplet ditt er nødvendig. Hvis hun, eller Marius selv for den saks skyld, kommer med et nytt sånt der brev, blir det latterlig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (1 minutt siden):

Ja men da så. Klart han fortjener 15 millioner i året i lommepenger.

Han fortjener ikke og bli kastet ut av hjemmet sitt for andres synder . Jeg kommenterte ikke « lommepenger «. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Spitzy said:

Hvorfor er det urelevant? 

Hvorfor er det relevant? Jeg skjønner ikke. Han fortjener å være konge fordi barndommen var vanskelig? Bare ta og ta og ta fra oss vanlig folk?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortjener ikke og bli kastet ut av hjemmet sitt for andres synder . Jeg kommenterte ikke « lommepenger «. 

Han hadde jo ikke akuratt havnet på gaten. Han har hundrevis av millioner i bukselommene. Jeg snakker ikke om noe voldelig kupp hvor de skal i fengsel, men om å avskaffe monarkiet. Stoppe galskapen som allerede har pågått alt for lenge.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dem som sier at monarkiet har utspilt sin rolle. Den norske grunnloven feirte for noen år siden 200 år, og det burde nå være en passende tid for å avvikle monarkiet. Demokrati handler om å velge sine ledere, og alle skandalene kongehuset har vært innblandet i den siste tiden, understreker behovet for å diskutere om vi har behov for kongehuset i 2024. Når det er sagt, så mener jeg selvsagt at at Kong Harald bør bli sittende til hans død.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...