Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Hun fikk vel en hjernerystelse. Det krever litt kraft.

Jepp... jeg ble truffet i hodet uten hjelm av en hest som steilet en gang og ikke engang det ga meg hjernerystelse, selv om jeg var ganske ør en stund etterpå. Det skal MYE kraft til. Stakkars offeret, så redd hun må ha vært 💔

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gibralfaro skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så forferdelig å vente med å hate han til man i det minste har noen opplysninger, som ikke er spekulering eller antagelser?

Sitter man på glattcelle i 30 timer uten at det er noe? Og må dama på sykehus uten at det er noe? Samler politiet bevismateriale uten at det er noe?

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
esk skrev (2 minutter siden):

Jepp... jeg ble truffet i hodet uten hjelm av en hest som steilet en gang og ikke engang det ga meg hjernerystelse, selv om jeg var ganske ør en stund etterpå. Det skal MYE kraft til. Stakkars offeret, så redd hun må ha vært 💔

Får helt vondt i magen.

• Liker 6
Skrevet
Just now, PusheenPusheen said:

Sitter man på glattcelle i 30 timer uten at det er noe? Og må dama på sykehus uten at det er noe? Samler politiet bevismateriale uten at det er noe?

Sa jeg at det ikke er noe?

• Liker 4
Skrevet
Gibralfaro skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det så forferdelig å vente med å hate han til man i det minste har noen opplysninger, som ikke er spekulering eller antagelser?

Utifra det man leser om ekser mellom linjene, hans måte å være på ( råkjøring/nesten kjøre ned en gardist og le av det) samt det at det faktisk står han ble siktet for VOLD så JA da mener de fleste nok at han er en stor drittsekk. Du vet hva SIKTET betyr? Ikke dømt,men du er siktet dvs politiet mener du mest sannsynlig har utøvd vold, mener du siktet og spekulering er det samme du gjerne?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Nei. Du blir ikke siktet uten grunn!

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Sa jeg at det ikke er noe?

Da er det vel ikke rart at folk "hater" litt på ham, er det vel?

• Liker 4
Skrevet
Paneera skrev (7 minutter siden):

Ikke hvis saken er kodet etter strl.2005 § 271 

ok, takk for presisering! 

ville bare gi litt overordnet info, så sjekket ikke de nærmere vilkårene.

Skrevet
Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Nå må du slutte med tullet. Et vanlig fall hadde ikke gitt Høiby nærmere to døgn på glattcelle og en siktelse i etterkant 

Btw noe annet være mistenkt, er du siktet er politiet enda sikrere samt kan ta ut ransakelse, pågripelse osv. Det står siktet på nettet.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
M.H85 skrev (Akkurat nå):

Btw noe annet være mistenkt, er du siktet er politiet enda sikrere samt kan ta ut ransakelse, pågripelse osv. Det står siktet på nettet.

Ja, tror ikke dette er noe småtteri... Hvis man legger sammen alt som skjer rundt ham nå så skjønner man at det ikke er en liten "puff"

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Nå må du slutte med tullet. Et vanlig fall hadde ikke gitt Høiby nærmere to døgn på glattcelle og en siktelse i etterkant 

Det har jeg ikke sagt heller. 

Gjest Inkognitoher
Skrevet
M.H85 skrev (7 minutter siden):

Helt riktig alt du skriver her nå. 

Gjest Inkognitoher
Skrevet
Supermerry skrev (Akkurat nå):

Så-så. Advokatens rolle er å være - ofte - den eneste personen i hele verden som skal tale klientens sak. Etter lovens bokstav. Vi kan faktisk ikke få det slik at vi fordømmer advokater for å gjøre den jobben som er en avgjørende brikke i at vi har et sivilisert rettssamfunn, og ikke et primitivt mobb-samfunn der man drar mistenkte etter biler i gatene mens man hyler i fryd over volden man begår mot ofte uskyldige personer.

Advokatens jobb er å ivareta klientens interesser. Jeg vet ikke om det å bagatellisere offerets skader er så veldig smart, men det er kanskje i klientens interesse?

Skrevet
1 minutt siden, M.H85 said:

Utifra det man leser om ekser mellom linjene, hans måte å være på ( råkjøring/nesten kjøre ned en gardist og le av det) samt det at det faktisk står han ble siktet for VOLD så JA da mener de fleste nok at han er en stor drittsekk. 

Folk må gjerne mene at han er en drittsekk, det er noe annet. 

1 minutt siden, M.H85 said:

Du vet hva SIKTET betyr? Ikke dømt,men du er siktet dvs politiet mener du mest sannsynlig har utøvd vold, mener du siktet og spekulering er det samme du gjerne?

Siktet betyr også at man ikke er funnet skyldig på nåværende tidspunkt, men det visste du nok.

Siktet og spekulering er ikke det samme nei. Hvorfor skulle det være det?

• Liker 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Jeg håper jo at dette var indirekte, men kan du tenke deg kraften i det "push'et". Eller hvis han kastet rundt seg med noe som traff henne. Det må ha smalt😭

Ja, ikke noe uhell i ordets rette forstand dette. Han har uansett vært «rabiat» på en sånn måte man ikke blir «bare» pga rus eller annet, og med mye krefter involvert. Og om han så «bare» har truffet henne med gjenstand som ikke var tilsikta, så er dette vold også i psykisk forstand, en sånn oppførsel er både egnet til å skade og skremme, uansett om man er direkte fysisk eller «bare» indirekte. Stakkars dame. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Jeg håper jo at dette var indirekte, men kan du tenke deg kraften i det "push'et". Eller hvis han kastet rundt seg med noe som traff henne. Det må ha smalt😭

Tar litt av her nå, jeg må innrømme jeg blir veldig engasjert,men synes det er litt fascinerende at noen få her mener mange av oss "dømmer" før fakta..

Det kan godt være at han har dyttet henne så hardt hun har smelt hodet, vi vet ikke om det er det ene eller det andre, kanskje har han fysisk angrepet henne som det står på nettet. Poenget er uansett når du faktisk er SIKTET er du mer enn bare mistenkt. Er du kun mistenkt er det mer spekulasjoner.... Siktet er mye mer alvorlig og kan få 2 utfall. 1. Straff. 2. Henleggelse på beviset stilling ( dvs du mest mulig har gjort det,men dessverre ikke nok bevis). 3. Henlagt intet straffbart hendelse

Her høres det ikke uansett positivt ut for rikmannsgutten.... Jeg får exit vibber av hele fyren.....

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 timer siden):

Jeg merker jeg får mer og mer avsmak for rikinger...

Jeg merker jeg får mer og mer avsmak for frådende mobb som ikke evner å skjelne mellom voldsgraden som dekkes av de forskjellige lovparagrafene. 

Er man siktet for drap, omfatter dette helt andre handlinger enn om man er siktet for tyveri. Er man siktet for kroppskrenkelse, er dette helt andre handlinger enn om man var siktet for voldtekt osv. Jeg finner det oppsiktsvekkende at så mange her inne reagerer med raseri på at advokaten opplyser hva tiltalte er siktet for. Hva tror dere egentlig at rettsvesenet er? Hevneren deres? Hvis dere ønsker at folk skal lynsjes offentlig har dere lite i Norge å gjøre: flytt heller til et primitivt klansamfunn der man drepes på grusomt vis for de minste mistanker, hvis dere synes at en sivilisert rettsstat er for vanskelig å holde ut.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
Gibralfaro skrev (2 minutter siden):

Folk må gjerne mene at han er en drittsekk, det er noe annet. 

Siktet betyr også at man ikke er funnet skyldig på nåværende tidspunkt, men det visste du nok.

Siktet og spekulering er ikke det samme nei. Hvorfor skulle det være det?

Siktet betyr at du er nettopp det ja. Siktet. Og så må man avgjøre videre .... Det er noe helt annet enn "bare" være mistenkt. Grunnen til at jeg skrev det siste du nevner er fordi du selv kalte dette  "rykter og spekulering" , det skrev du jo selv!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
M.H85 skrev (Akkurat nå):

Tar litt av her nå, jeg må innrømme jeg blir veldig engasjert,men synes det er litt fascinerende at noen få her mener mange av oss "dømmer" før fakta..

Det kan godt være at han har dyttet henne så hardt hun har smelt hodet, vi vet ikke om det er det ene eller det andre, kanskje har han fysisk angrepet henne som det står på nettet. Poenget er uansett når du faktisk er SIKTET er du mer enn bare mistenkt. Er du kun mistenkt er det mer spekulasjoner.... Siktet er mye mer alvorlig og kan få 2 utfall. 1. Straff. 2. Henleggelse på beviset stilling ( dvs du mest mulig har gjort det,men dessverre ikke nok bevis). 3. Henlagt intet straffbart hendelse

Her høres det ikke uansett positivt ut for rikmannsgutten.... Jeg får exit vibber av hele fyren.....

Helt enig i dette. Dette er alvorlig uansett. Jeg reagerte bare fordi noen brukte «hjernerystelse og sykehusinnleggelse» som selvstendig bevis for at det måtte være resultat av direkte vold/skambanking og mer enn «bare» kroppskrenkelse. Og at hvor mye kraft som må til for hjernerystelse avhenger av flere ting, det er ikke en liniær sammenheng. Det handler om «spekulering». Saken er uansett svært alvorlig, også fordi som du påpeker at han allerede er siktet, ikke bare mistenkt. Det indikerer sterke bevis. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Inkognitoher skrev (5 minutter siden):

Advokatens jobb er å ivareta klientens interesser. Jeg vet ikke om det å bagatellisere offerets skader er så veldig smart, men det er kanskje i klientens interesse?

Å opplyse hva klienten er tiltalt for er bagatellisering på hvilken måte?

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...