Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

skruf skrev (På 14.4.2023 den 14.42):

Selv om Marius er særkullsbarnet til Mette-Marit og halvbror til vår kommende dronning så er han ikke en del av monarkiet, ergo heller Nora hvis hun og Marius etablerer seg, De har ikke rett på noe, de kommer ikke til å representere, At de bor i en bolig på mor og stefar sin eiendom er heller ikke unaturlig. Hvor mange foreldre finnes det ikke som investerer penger i ei leilighet i studiebyen barnet sitt skal studere i og lar barnet bo der enten gratis eller mot en billig penge? Hvorfor skal ikke Mette-Marit og Håkon gjøre det samme? De taper penger på det da huset egentlig er til utleie, men det gjør jo vanlige foreldre som kjøper leiligheter også

Marius har festet hardt lenge før han møtte Nora og var i en av de «høyeste» klikkene med kjente barn/ungdommer av kjendisene + Infkuencere lenge før han møtte Nora. Men han har nok vært utenfor radaren til norsk meda lenge siden han har oppholdt seg i utlandet. For å være ærlig så har jeg alltid syntes at han har fremstår usmakelig og høy på pæra.

Nora hadde jeg mere sansen for for Sophie Elise peilet henne inn som sin nye bestevenn. Nora var mye mere sympatisk og naturlig før, og hun har vokst opp i en jordnær familie med sunne interesser som feks jakt og fiske. Det var først etter hun kom under SE sine vinger ar utseendet bie endret og hun bie mere «seksuell» Men på flere av de første seksuelle bildene av de to så ser tydelig Nora lite komfortabel ut. Rett før de bie venner så fikk SE en greie for russisk utseende og stil, og Nora har typiske samiske trekk med skrå løyne, høye kinnbein og markerte trekk; akkurat sånn som SE traktet etter. Så Nora passet inn i det idealet SE var ute etter (og opererte seg til) da. Men ved å legge ut det pose-bildet for egen oppmerksomhet så kastet hun venninna under bussen for egen oppmerksomhets skyld/egen vinning 

Det er i allefall tydelig at kongehuset toner Nora ned nå som det er blitt mere seriøst mellom Nora og Marius. Hun gikk vel så og si under jorda etter det berømmelige bildet. Jeg regner også med at bilder og klesstil publisert på IG blir nedtonet. Og der har vel heller ikke vært noe publisert av SE og Nora sammen i det siste 

Synd at Nora har latt seg påvirke til fillers her og der, hun er mer enn fin nok som hun var naturlig. Hun tjener nok egne penger via sine kanaler og samarbeid og har til sukker på grøten. Jeg tror hun kan bli ei fin og bra svigerdatter hvis hun går tilbake til røttene sine og kutter ut miljøet med SE og å spille på kropp.

Uansett så har hverken Marius eller Nora noe å si for kongedømmet, på lik linje med barna til Mãrtha og Ari. De tre jentene må også gå egne veier og skaffe egne inntekter. Den eneste som er av kongehuset og betydning for Norge er Ingrid Alexsandra, som en dag blir dronning og som siden hun var lita har blitt trent opp mot det.

Og for min del; mye heller kongedømme enn president og risikerer å få ala Triump til makten. Kongen har allerede lite han skulle ha sagt selv om han er landets overhode; det er regjeringa som sitter med makten 

Det at Trump kom til makt har med politiske strømninger å gjøre, og samfunnsforhold i USA. 

Ikke kongehus eller ei. 

Man ser like strømninger i Europa uavhengig av om man har president eller statsminister. Og forsåvidt Sverige. Og det har vi sett lenge, men akkurat Trump overrasket de fleste ja. 

Dette har med politikk å gjøre, og ingenting med kongehus eller ei. 

Akkurat debatten rundt Marius og Nors handler om kongehusets omdømme. Akkurat som saken rundt Mette Marits møter med Jeffrey Epstein - og at de skal ha lånt yachter osv til feriebruk som de ikke oppgir hvem de lånte av osv.

Det handler om grunnleggende maktanalyse og påvirkning - og omdømme. 

Så - rent teknisk har du jo rett, men omdømmet til kongehuset er hele deres eksistensgrunnlag. 
Derav relevans. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oida skrev (På 15.4.2023 den 10.27):

Nå har ikke Marha Louise mottatt apanasje på flere år. Marius Borg Høiby har aldri mottatt apanasje. Så du trenger ikke bekymre deg over at du "sponser sjamanen og influenseren med skattepenger".

Argumentet med at Høiby bor på Skaugum kan du legge på is. For de fleste foreldre er det vanlig å støtte og hjelpe sine barn økonomisk, og på andre vis, selv etter at de er myndige og voksne.

Av ren nysgjerrighet, reagerer du like sterkt på hvem som bor i statsministerboligen? Med tanke på at denne boligen finansieres med "skattepenger". I deler av perioden hvor Erna Solberg var statsminister bodde hennes barn i statsministerboligen. Det etter at de var blitt myndige og regnes som voksne. Skulle hun kanskje kastet dem ut, eller krevd at de betalte husleie til staten?

Martha Louise og døtrene lever vel godt på penger for salg av Bloksberg som hun arvet etter kong Olav, så om hun ikke mottar apanasje så lever hun fortsatt på penger fra staten. 

Tror forresten ikke det er mange norske foreldre som betaler husleie for voksne barn som drar på luksusferier i utlandet.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (På 13.4.2023 den 8.38):

Klassisk influencerstrategi.

Gjør noe helt uakseptabelt og bli tatt på fersken med offentlige bevis.

Ikke forhold deg til det, ignorer, forbli taus.

La gå litt tid.

Kom stort tilbake med å gjøre deg selv til offer med å kritisere andre (som påpeker dine egne kritikkverdige handlinger).

Man kan jo bare spekulere i SEs hensikt med å legge ut det nakenbildet av de to sammen, med den teksten. Har ikke lest to siste sidene i tråden, om andre har kommentert det, men får nesten en følelse av at SE gjør det på trass, fordi hun nekter å få mindre oppmerksomhet? Og NH synes det er greit, så viser det jo bare at hun støtter opp om det samme - all oppmerksomhet er bra, og ingen bevisst holdning til at hun bor på kronprinsparets eiendom som driftes på midler fra staten.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (20 timer siden):

Martha Louise og døtrene lever vel godt på penger for salg av Bloksberg som hun arvet etter kong Olav, så om hun ikke mottar apanasje så lever hun fortsatt på penger fra staten. 

Tror forresten ikke det er mange norske foreldre som betaler husleie for voksne barn som drar på luksusferier i utlandet.

Det er mitt poeng også. Nei, de mottar ikke apanasje eller skattepengemidler direkte, men indirekte. De ikke-kongelige ( som begynner å bli ganske mange)  i nærmeste familie med kongefamilien nyter selvsagt svært godt av tilknytningen. 

Personlig kjenner jeg ingen som betaler husleie for "barn" på 26 år som reiser på luksusferier nei. Så det kan ikke være "helt vanlig". 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Og for min del; mye heller kongedømme enn president og risikerer å få ala Triump til makten. Kongen har allerede lite han skulle ha sagt selv om han er landets overhode; det er regjeringa som sitter med makten 

Vi skal selvsagt ha et presidentvalg som i Finland og på Island, ikke valg som i USA. 

Dessuten er det verre å få inn en Trump-type som konge (blir ikke kvitt han før han dør), enn å velge Trump som bare kan sitte to perioder. 

Hvorfor skal vi fø på en stor familie? På Skaugum bor Marius & Nora, moren til Mette-Marit og kronprinsfamilien. 
Så har vi slottet med kongen & dronningen og tilhørende hoff og eiendommer.

Indirekte nyter også Märtha, Durek & døtrene godt av alle pengene staten pøser inn.

Hvorfor skal vi betale for denne arvede makten? Til og med i UK er nå flere i mot monarkiet enn for - blant de unge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Oida skrev (På 15.4.2023 den 10.27):

Nå har ikke Marha Louise mottatt apanasje på flere år. Marius Borg Høiby har aldri mottatt apanasje. Så du trenger ikke bekymre deg over at du "sponser sjamanen og influenseren med skattepenger".

Argumentet med at Høiby bor på Skaugum kan du legge på is. For de fleste foreldre er det vanlig å støtte og hjelpe sine barn økonomisk, og på andre vis, selv etter at de er myndige og voksne.

Av ren nysgjerrighet, reagerer du like sterkt på hvem som bor i statsministerboligen? Med tanke på at denne boligen finansieres med "skattepenger". I deler av perioden hvor Erna Solberg var statsminister bodde hennes barn i statsministerboligen. Det etter at de var blitt myndige og regnes som voksne. Skulle hun kanskje kastet dem ut, eller krevd at de betalte husleie til staten?

Både Lille Marius og de andre som ikke mottar apanasje i kongefamilien, nyter likevel godt av apanasjepengene både direkte og indirekte. 
Det er staten som betaler for drifta av Skaugum. At Lille Marius bor på eiendommen, sannsynligvis gratis, ønsker jeg som skattebetaler å ha en mening om. 

På samme måte ønsker jeg også å ha en mening om det, hvis statsministerboligen hadde ligget slik til at det var mange hus rundt hvor det bodde familiemedlemmer av statsministeren. 

Nei, barna til Erna Solberg har ikke parasittær oppførsel. Da Erna avgikk som statsminister i 2021 var ungene hennes tidlig i tjueårene og studenter. De bodde altså ikke hjemme. 

Når det gjelder Høiby (som du kaller ham), så er han nå 26 år gammel og bor på Skaugum med samboeren. Jeg tror aldri han kommer til å flytte derfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
Inkognitoher skrev (8 timer siden):

Når det gjelder Høiby (som du kaller ham), så er han nå 26 år gammel og bor på Skaugum med samboeren. Jeg tror aldri han kommer til å flytte derfra

Nora la ut for noen dager siden at de nå bor i en leilighet på Frogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (30 minutter siden):

Det er Nora som har leilighet på Frogner tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er familien til Nora rik? Hvordan har hun råd til alt dette? Tenker på før hun traff lille Marius da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (12 minutter siden):

Er familien til Nora rik? Hvordan har hun råd til alt dette? Tenker på før hun traff lille Marius da

De er en helt vanlig familie etter hva jeg har forstått 

Men Nora har jobbet og vært kjent influencer lenge før hun møtte Marius og har nok ei mer enn bra inntekt, nok til leilighet på Frogner og mere til. Hun har bodd der lenge før hun møtte Marius 

Jeg følger Yummimummy og hun har sjekket ut hvor mye hun kan tjene på såkalt ads in story, dvs disse vilkårlige reklamesnuttene som popper opp hos influencere med gul stjerne (som de selv kan velge om de vil benytte seg av eller ei) og for hennes del med hennes følgerskare så dreier der seg om rundt 100 000kr. Bare på Ads in story. Jo høyere følgerantall jo mere vil man tjene fra Snapchat, og jeg vil tro Nora har flere følgere enn Yummimummy, ergo enda mere inntjening fra Snapchat 

Vanlige reklameinnlegg og ambassadøoppdrag for merkevarer på IG gir også veldig god betaling/avkastning 

I serien «da vi eide Internett» så uttalte Pilotfrue at 100-150K for et oppdrag på IG er vanlig, betalingen varierer fra å bli vist frem på story (billigst) til eget innlegg med tekst og bilder (dyrest). I løpet av en måned så har en influencer ganske mye reklame. Det er jo det de lever av; å selge seg selv og livet sitt

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Finlay skrev (3 timer siden):

De bor fortsatt på Skaugum. Proff pleier å være oppdatert, og der står Nora fortsatt med adresse Asker.

Frognerleiligheten er nok «byhytta» deres

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 13.4.2023 den 10.22):

B6457892-DF10-47D9-907C-F55E8AD309E6.thumb.jpeg.7d385ce97965798be18bcf955c6f14ab.jpeg

Svigermor er knallfornøyd fortsatt tror jeg 😅

Må bare le av dette bildet, tenker MM er superfornøyd ja. Kan godt hende hun har et supert forhold til Nora, men akkurat dette bildet tviler jeg sterkt på at hun liker 😊

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (1 time siden):

Må bare le av dette bildet, tenker MM er superfornøyd ja. Kan godt hende hun har et supert forhold til Nora, men akkurat dette bildet tviler jeg sterkt på at hun liker 😊

ikke sikkert det. mette marit er/var jo god venninne med gwyneth paltrow. som har laget et duftlys som skal lukte som hennes vagina. :fnise::spy: så mulig de er spesielle i hva de synes er vulgært og ikke.

https://www.theguardian.com/fashion/2020/jan/13/why-is-gwyneth-paltrow-selling-a-candle-that-smells-like-her-vagina-goop

https://www.dagbladet.no/kjendis/vagina-duftlys-utsolgt-pa-rekordtid/72019579

Endret av Ænema
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (6 timer siden):

De er en helt vanlig familie etter hva jeg har forstått 

Men Nora har jobbet og vært kjent influencer lenge før hun møtte Marius og har nok ei mer enn bra inntekt, nok til leilighet på Frogner og mere til. Hun har bodd der lenge før hun møtte Marius 

I henhold til media (skattelistene) tjener hun småpenger. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Marius har festet hardt lenge før han møtte Nora og var i en av de «høyeste» klikkene med kjente barn/ungdommer av kjendisene + Infkuencere lenge før han møtte Nora. Men han har nok vært utenfor radaren til norsk meda lenge siden han har oppholdt seg i utlandet. For å være ærlig så har jeg alltid syntes at han har fremstår usmakelig og høy på pæra.

Det du skriver her er en kjensgjerning. Har også kjente i dette miljøet som sier noe av det samme som du skriver her. 
De har også samme oppfatning som deg av Lille Marius, slik jeg har forstått det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jayne skrev (På 17.3.2023 den 11.38):

Skjønner ikke problemet med at hun skal bo på Skaugum? Josef Terboven har også hatt base der så det er nok plass til henne og 

Fantastisk argument og sammenligning . 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sol79 skrev (På 16.4.2023 den 13.50):

Tror businessen hennes går ganske bra, de genserne hennes bæres jo av halve befolkningen. Døtrene hennes begynte vel og tjene egne penger tidligere enn de fleste ungdom. 
blir rart og dra inn privat arv, og jo det er mange foreldre som betaler husleie for voksne lærlinger/ studenter, og har de med på luksusreiser. Har de ikke et gjestehus spytter de gjerne inn despositum til kjøp når « barna» er ferdig utdannet. Det er mange med mye penger i Norge, og foreldre hjelper ofte. Hvis du hadde hatt er gjestehus, hadde du latt ditt avkom som var lærling leie på markedet i Oslo med studielån som supplement til lærlinglønnen ? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (31 minutter siden):

Tror businessen hennes går ganske bra, de genserne hennes bæres jo av halve befolkningen. Døtrene hennes begynte vel og tjene egne penger tidligere enn de fleste ungdom. 
blir rart og dra inn privat arv, og jo det er mange foreldre som betaler husleie for voksne lærlinger/ studenter, og har de med på luksusreiser. Har de ikke et gjestehus spytter de gjerne inn despositum til kjøp når « barna» er ferdig utdannet. Det er mange med mye penger i Norge, og foreldre hjelper ofte. Hvis du hadde hatt er gjestehus, hadde du latt ditt avkom som var lærling leie på markedet i Oslo med studielån som supplement til lærlinglønnen ? 

Nå er jo ikke mitt eventuelle gjestehus kjøpt, påkostet og vedlikeholdt av den norske befolknings skattepenger. Du skjønner forskjellen? Jeg kommer ikke til å la mine barn bo gratis mens de bruker sine egne penger på luksusreiser. Den bjørnetjenesten har jeg ikke tenkt å gi dem.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 time siden):

Mener du Heest klesmerke nå?

Hun er med der ja med 2 andre, så har de vel hentet inn en person til.

Men tallene var i minus nylig, tviler på de har hatt enorme inntekter dette året: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/millionunderskudd-2/76384408

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (3 timer siden):

Nå er jo ikke mitt eventuelle gjestehus kjøpt, påkostet og vedlikeholdt av den norske befolknings skattepenger. Du skjønner forskjellen? Jeg kommer ikke til å la mine barn bo gratis mens de bruker sine egne penger på luksusreiser. Den bjørnetjenesten har jeg ikke tenkt å gi dem.

Nå er det vel i mye større grad "skattepenger" betalt av det britiske folk, og det britiske imperiet som i stor grad var brukt på Bloksbjerg. Dette var sommerhuset til Kong Olav, som store deler av formuen kom fra det britiske kongehuset via hans mor. Men klart, hun tjente bra på salget. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...