Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

Om det bildet var lagt ut på NH bedriftskanal, da var jo Ingrid Alexandra og prins Sverre Magnus i høst med på å gi henne troverdighet, samt å øke hennes markedsverdi som influencer, fordi hun nå kan bruke de kongelige for å tjene enda mer penger.

Med andre ord, hun utnytter selv prins Sverre Magnus som enda ikke er myndig, for selv å tjene penger.

Hva gjør kronprinsparet med det?

Bildet ble lagt ut på en app der man blir bedt om å legge ut tilfeldige bilder til tilfeldige tider. (Husker ikke hva den heter) Ligner på Instagram story. Dagbladet skrev sak om det og publiserte bildene hun la ut men måtte raskt slette dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klappe skrev (2 timer siden):

Bildet ble lagt ut på en app der man blir bedt om å legge ut tilfeldige bilder til tilfeldige tider. (Husker ikke hva den heter) Ligner på Instagram story. Dagbladet skrev sak om det og publiserte bildene hun la ut men måtte raskt slette dette.

Hvis det var privat, så er det jo en annen sak. Samtidig, hvem fikk Dagbladet bildene fra? Det at Dagbladet fikk tak i bildene viser at det ikke bare er gode venner hun har på den listen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (23 minutter siden):

Hvis det var privat, så er det jo en annen sak. Samtidig, hvem fikk Dagbladet bildene fra? Det at Dagbladet fikk tak i bildene viser at det ikke bare er gode venner hun har på den listen.

Som på Instagram har hun sikkert godkjent alle som vil følge henne. Bare at Instagram har hun åpen profil, på den andre har hun lukket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (29 minutter siden):

Som på Instagram har hun sikkert godkjent alle som vil følge henne. Bare at Instagram har hun åpen profil, på den andre har hun lukket. 

Poenget mitt er at hun ikke kan stole på at slike private apper er private... for noen lekker tydeligvis bilder til pressen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (15 timer siden):

NH gjør det absolutt til noe som ikke er privatliv når fyll, dop og lovbrudd legges ut på hennes og venninnes (SE AS) bedriftskanaler (ta der med bl.a. bilder fra Lustrabadet, hvor de begge var fulle, viste alkohol på bildene på bedriftskanaler).

Når dette er en person som får bo på en eiendom som er driftet i stor grad av skattebetalernes penger, da er det ikke lenger en privatsak at hun bor der. Om hun skjerper seg, er ingenting bedre, men kronprinsparet bør kommentere dette hvis hun og M skal fortsette å bo der.

Hadde NH brukt dop og alkohol i privat sammenheng og sørget for at bilder ikke ble brukt på hennes eller andres bedriftskanaler, så hadde jeg vært enig med det. Da hadde det vært deres privatliv og burde ikke diskuteres, selv om jeg mener at kronprinsparet også da burde stille klare krav til henne/dem om de skal fortsette å bo på Skaugum.

Men så lenge hun selv er med på å gjøre det til en offentlig sak, og det blandes inn i forretningsliv - da er det definitivt også en sak for offentligheten.

Nora hører ikke til kongehuset. For alt vi vet kan det ha vært et skikkelig oppvaskmøte privat. Og det er privat. Det er Nora som må komme ut og beklage, men hun må også være forsiktig med hva hun sier offentlig pga kongehuset.

Endret av Honey Dew
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Poenget mitt er at hun ikke kan stole på at slike private apper er private... for noen lekker tydeligvis bilder til pressen.

Ja absolutt. Tror ikke hun prøver å være forsiktig heller. Det er veldig greit for henne å si at bildene er private fordi hun har «privat» konto når Dagbladet publiserte bildene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (7 timer siden):

Nora hører ikke til kongehuset. For alt vi vet kan det ha vært et skikkelig oppvaskmøte privat. Og det er privat. Det er Nora som må komme ut og beklage, men hun må også være forsiktig med hva hun sier offentlig pga kongehuset.

Men så lenge hun er samboer med kronprinsessens eldste sønn er hun en del av kongefamilien, i praksis som kronprinsessens svigerdatter.

Enig i at Nora må ut og beklage. Men det at hun har ventet så lenge svekker troverdigheten enda mer.

Slike kan ikke kronprinsparet ha boende på Skaugums område, etter min mening. Jeg forstår dilemmaet, men Nora og Marius kan ikke ta imot goder som er sponset av folkets skattepenger, og så nekte å ta ansvar for alt fra eget dopbruk til forretningsdrift.

NH må velge hva hun vil gjør og hvem hun vil være og være med. Hun kan ikke fortsette som nå og fremdeles bo på kronprinsparets eiendom og være så nær kongefamilien. Vil hun og M fortsette sammen så må NH og M ta noen verdivalg og veivalg.

Måten NH ikke håndterer denne saken er ikke godt nok!

• Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man sette penger på at det snart er én til i singelklubben rundt Sophie Elise?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svenske kongehuset har vært litt heldigere med inngiftet realitydeltaker. Hun har aldri oppført seg udannet eller figurert i par med skandalesøkere. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Men så lenge hun er samboer med kronprinsessens eldste sønn er hun en del av kongefamilien, i praksis som kronprinsessens svigerdatter.

Enig i at Nora må ut og beklage. Men det at hun har ventet så lenge svekker troverdigheten enda mer.

Slike kan ikke kronprinsparet ha boende på Skaugums område, etter min mening. Jeg forstår dilemmaet, men Nora og Marius kan ikke ta imot goder som er sponset av folkets skattepenger, og så nekte å ta ansvar for alt fra eget dopbruk til forretningsdrift.

NH må velge hva hun vil gjør og hvem hun vil være og være med. Hun kan ikke fortsette som nå og fremdeles bo på kronprinsparets eiendom og være så nær kongefamilien. Vil hun og M fortsette sammen så må NH og M ta noen verdivalg og veivalg.

Jeg er helt enig med deg! 

Kongefamilien har pga "modernisering" blitt et virrvarr av kongelige og ikke-kongelige, men de er uansett en familie, og hele familien får nyte godt av at kongehus er noe som sponses av skattebetalerne. 

NH har oppført seg som en struts i forhold til dette her. Mulig hun har fått beskjed om det av sine "in laws". Våre kongelige er om mulig ennå værre enn influencere til å ikke kommentere skandaler (påførte eller selvpåførte) 

Jeg er ikke interessert i å sponse et kongehus som skal fø på voksne ikke-kongelige som driver dank og doper seg. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (16 timer siden):

Kongefamilien ja, men hun tilhører ikke kongehuset. Hverken hun eller Mariud er ute på representasjoner eller får apanasje.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Honey Dew skrev (2 timer siden):

Kongefamilien ja, men hun tilhører ikke kongehuset. Hverken hun eller Mariud er ute på representasjoner eller får apanasje.

Marius tilhører kongefamilien, slik som bror Sverre, Märtha og døtrene, samt prinsesse Astrid. Som Marius’ samboer er Nora en del av denne utvida gjengen - sammen med prins in spe Durek. 

Det hviler et særlig ansvar på hele gjengen da flere av dem både direkte og indirekte nyter godt av apanasje-penger og andre overføringer fra staten. 
Et minimum er at de fronter gode verdier og framstår som sunne forbilder. 

Kongefamilien og selve Kongehuset, framstår som to sider av en og samme sak. Så kan man jo lure på hvor dumme det norske folk er. Hvor lenge skal denne familien med arvede eller inngiftede privilegier sponses av skattebetalerne? 

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
mater.sapiens skrev (6 timer siden):

Det svenske kongehuset har vært litt heldigere med inngiftet realitydeltaker. Hun har aldri oppført seg udannet eller figurert i par med skandalesøkere. 

Ehh, jo. Ikke helt fritt for tilknytning til kokainfolk der heller…

https://stoppapressarna.se/kungligt/prinsessan-sofias-ovantade-relation-med-kokaindomde-tv-kandisen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Marius tilhører kongefamilien, slik som bror Sverre, Märtha og døtrene, samt prinsesse Astrid. Som Marius’ samboer er Nora en del av denne utvida gjengen - sammen med prins in spe Durek.  

Det hviler et særlig ansvar på hele gjengen da flere av dem både direkte og indirekte nyter godt av apanasje-penger og andre overføringer fra staten. 
Et minimum er at de fronter gode verdier og framstår som sunne forbilder. 

Kongefamilien og selve Kongehuset, framstår som to sider av en og samme sak. Så kan man jo lure på hvor dumme det norske folk er. Hvor lenge skal denne familien med arvede eller inngiftede privilegier sponses av skattebetalerne? 

Durek "prins in spe"? Lever du i den tro at Durek Verrett får tittelen pins? Da må jeg skuffe deg. Durek Verrett blir like lite prins som døtrene til Mãrtha er prinsesser. Eller som Marius Borg Høiby er kongelig og vil representere kongefamilien. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skummelt å se hvordan Nora får mer og mer katte ansikt jo mer berømt hun blir i influenserverden. Åpenbart er Jocelyne mer operert enn Nora men det er skummelt at man faktisk kan se likheten. Virker som alle unge jenter vil ha mer katte aktige trekk... lurer på om denne trenden holder seg eller om det blir noe annet som er trendy om noen år

IMG-1973.jpg

jocelyn-wildenstein-april-1999.jpg?resiz

IMG-1974.jpg

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Oida skrev (7 timer siden):

Durek "prins in spe"? Lever du i den tro at Durek Verrett får tittelen pins? Da må jeg skuffe deg. Durek Verrett blir like lite prins som døtrene til Mãrtha er prinsesser. Eller som Marius Borg Høiby er kongelig og vil representere kongefamilien. 

Durek blir selvsagt ikke prins! Ta nå ikke alt så bokstavelig. Du skuffer selvsagt ikke meg, men kanskje de som i likhet med deg, ikke klarte ta poenget; at Durek snart vil være en formell del av kongefamilien, så snart ekteskap med Märtha er inngått. Det gjelder også Nora om ekteskap inngås, da Lille Marius er en del av kongefamilien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inkognitoher skrev (4 timer siden):

Durek blir selvsagt ikke prins! Ta nå ikke alt så bokstavelig. Du skuffer selvsagt ikke meg, men kanskje de som i likhet med deg, ikke klarte ta poenget; at Durek snart vil være en formell del av kongefamilien, så snart ekteskap med Märtha er inngått. Det gjelder også Nora om ekteskap inngås, da Lille Marius er en del av kongefamilien 

Jeg forsto iallefall veldig godt hva du mener.

Kongehus er en institusjon. Denne institusjonen består av en familie, som skal representere som monarker. En familie som alle andre familier. Familien til kongen blir selvsagt omtalt som kongefamilien. Tidligere var det helt uhørt at kongelige giftet seg med ikke-kongelige. Blått blod og blablabla. 

Kongehus og kongefamilie er dermed som du sier to sider av samme sak. 

Nå som de kan date og gifte seg med hvem de vil, så blir det veldig mange uten `blått blod` med i familien (ikke-kongelige, hvermansen, mannen i gata, jenter som holder poser, sjamaner ) Disse representerer selvsagt ikke institusjonen kongehuset, men er i aller høyeste grad medlemmer av kongefamilien. 

Alt det de ikke-kongelig sier og gjør vil ses i lys av at de er i familie med nettopp de kongelige. 

Akkurat nå bor Marius og Nora på Skaugum, og det er lov å tenke og tro at de nyter godt av overfloden skattebetalerne sjenker monarkene. Provoserende! 

Personlig mener jeg at institusjonen kongehus utspilte sin rolle den dagen de kongelige ønsket å være som alle andre. Det skal de selvsagt få lov til å være, men da har middelalder-tradisjonen gått helt ut på dato. 

Så enkelt er det. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (16 timer siden):

Ehh, jo. Ikke helt fritt for tilknytning til kokainfolk der heller…

https://stoppapressarna.se/kungligt/prinsessan-sofias-ovantade-relation-med-kokaindomde-tv-kandisen/

Den som graver han finner. Dette er en person som har levd et «exit-liv» og hatt kontakt med fryktelig mange - ikke alle har vært på festene hans eller kjøpt kokain av ham. Hva Sofia har gjort eller ikke gjort står det ikke noe om, men kanskje du vet mer? Dette minner litt om da norsk presse ville henge ut Mette Marit fordi hun møtte Epstein før han ble avslørt for alvor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (8 timer siden):

Hersketeknikk er utrolig usjarmerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 10.3.2023 den 21.39):

Jeg tror det beste hun kan gjøre nå er å forbli stille. Logge seg helt av for uansett hva hun kommer med vil folket ha posen i bakhodet. Hvis hun forblir borte fra sosiale medier glemmer kanskje folk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...