Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Justlooking skrev (På 12.11.2022 den 0.09):

Klart han er privilegert og kan sikker leve på moren og stefaren hele livet om han vil. Men han har vel surret rundt i syv år siden videregående og han kunne med letthet og uten lån tatt seg en utdannelse og fullført. Får håpe han er i nåværende jobb lenge nok til å få seg et fagbrev… For hans egen selvfølelse, det er vel  mangel på motivasjon og det at han ikke trenger jobbe det står på, vil jeg tro? 

Bare for å si det:

Jeg synes Mette Marit gjør en super jobb for kongehuset, hun er en viktig del av årsaken til at de er så populære.

Men hun hadde jo ikke noe videre fremgang i utdanning/jobb hun heller før hun traff kronprins Haakon, så går utfra han ikke pushes særlig hjemme heller. Det var jo bare rør fra ende til annen.

De har vel samme rotløshet og mulighet til trygg havn tenker jeg, og da kan man sose rundt 🤷‍♀️

Jeg fatter ikke at fyren ikke gidder studere noe som helst. Han er 25 år - de fleste har eller nærmer seg mastergrad.

Kan jo være han sliter med rene teoretiske fag, men ta yrkesfag og få en stabil jobb 🤷‍♀️

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nana skrev (På 25.11.2022 den 12.55):

Akkurat der er han visstnok unnskyldt. Det ble sagt at mobilnummeret hans var registrert på slottet (sånn som hos de kongelige) og at adressen som var tilknyttet abonnementet kom automatisk opp da han la inn nummeret.

Nå skal det sies at jeg, som helt vanlig person, har kombinert jobb- og privatmobil og nr er ikke tilgjengelig hos noen nummeropplysninger/knyttet til mitt navn nettopp fordi jeg ikke skal kunne søkes opp av kunder. Da kommer det heller ikke opp adresse automatisk på finn.no eller andre steder.

Alternativet er å registrere nr på arbeidsplassen, sånn at hvis man hadde søkt på navn el nummer, så ville det kommet opp enten med mitt navn og adressen til arbeidsstedet eller jeg kunne valgt kun firmanavn og -adresse. Mulig det er den type løsningen slottet hadde, siden det er standard for bedriftsabonnement, selv om det høres litt rart ut at de ikke er mer anonymisert.

Det ble i alle fall sagt at «Slottsplassen 1» kom opp automatisk - må innrømme at jeg ikke har giddet å Google for å få verifisert om det faktisk er adressen til slottet.

Det er sikkert ikke lett å være på sidelinjen ift sine halvsøsken, men som flere har nevnt; selv om han ikke har en offisiell rolle så virker det rart om heller ikke har fått noen føringer for oppførsel i og med at han er en offentlig person uansett om moren vil det eller ikke. Han har også fått en unik mulighet til å fremstå som en god, uoffisiell, rollemodell knyttet til kongehuset.

Haakon Magnus var den «unge, kule, med gode verdier», men det begynner vel å bli 20 år siden.

Det er bs det med telefonnummer og adresse. Finn.no legger ikke ut adresse uten samtykke. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (1 time siden):

Det er bs det med telefonnummer og adresse. Finn.no legger ikke ut adresse uten samtykke. 

Aha, da var det bare en dårlig unnskyldning i håp om å rette opp inntrykket. Jeg har ikke selv erfaring med bruk av Finn.no annet enn fra arbeidsgiversiden (rekruttering, reklame), og da kommer alt automatisk opp.

Kjenner også til at de som har bedriftsabonnement på tlf automatisk kan få utfylt jobbadresse (regner med at Slottet og tilhørende folk har bedriftsabonnement) - så derfor kunne det i teorien være sant. Hadde satt ham i et litt bedre lys i så tilfelle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (6 timer siden):

Han er en del av gjengen rundt SE. 
Sier meg mer enn nok om fyren det. 

Enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (På 26.11.2022 den 18.04):

Bare for å si det:

Jeg synes Mette Marit gjør en super jobb for kongehuset, hun er en viktig del av årsaken til at de er så populære.

Men hun hadde jo ikke noe videre fremgang i utdanning/jobb hun heller før hun traff kronprins Haakon, så går utfra han ikke pushes særlig hjemme heller. Det var jo bare rør fra ende til annen.

De har vel samme rotløshet og mulighet til trygg havn tenker jeg, og da kan man sose rundt 🤷‍♀️

Jeg fatter ikke at fyren ikke gidder studere noe som helst. Han er 25 år - de fleste har eller nærmer seg mastergrad.

Kan jo være han sliter med rene teoretiske fag, men ta yrkesfag og få en stabil jobb 🤷‍♀️

Super og super. Hun nikker og smiler og sier det er fint vær og at ting er "kjempeviktig". 

Hva i alle dager SKAL vi med det kongehuset egentlig, kutt ut hele greia. Enn om Ingrid A vil gifte seg inn i flerkoneri når hun blir voksen? Eller hun finner ut at hun er født i feil kropp? Enn om hun ikke VIL det der? Er da hundre ganger bedre å velge en president, som velger dette helt selv?

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rebella81 skrev (48 minutter siden):

Super og super. Hun nikker og smiler og sier det er fint vær og at ting er "kjempeviktig". 

Hva i alle dager SKAL vi med det kongehuset egentlig, kutt ut hele greia. Enn om Ingrid A vil gifte seg inn i flerkoneri når hun blir voksen? Eller hun finner ut at hun er født i feil kropp? Enn om hun ikke VIL det der? Er da hundre ganger bedre å velge en president, som velger dette helt selv? 

Som eks president Donald Trump og den sittende Vladimir Putin? 

"hundre ganger bedre", eller?

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (20 minutter siden):

Eller som republikker som Finland, Island, Tyskland, Sveits og Frankrike

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (7 timer siden):

Det finnes jo en mellomting der da. Du skjønte hva poenget var, om det er riktig å bli født inn i en sånn rolle eller om man heller skal velges inn i den. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (5 minutter siden):

Det finnes jo en mellomting der da. Du skjønte hva poenget var, om det er riktig å bli født inn i en sånn rolle eller om man heller skal velges inn i den. 

Jeg syns også nytteverdien av et monarki burde vurderes. Den eldgamle tradisjonen med å ha en overklasse-familie som skal være pomp, prakt, verdier og moral har ikke lenger DEN rollen. Så hva er da vitsen tenker jeg. 

Jeg er ikke imot at de kongelige gifter seg med ikke-kongelige, og velger livet sitt selv. Men vi får da den situasjonen vi har nå - med en arbeidsledig sønn av kronprinsessen som vanker med influencere og realitykjendiser, og vi har en sjaman som er helt ute av kontroll. Jeg tenker at hvis det skal "vannes ut" på denne måten, så er det ikke lenger den pomp og prakt-institusjonen vi fra gammelt av har - og sponser.

Da er det mye bedre å ha noen som velges inn, og som selv velger det. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (13 minutter siden):

Jeg syns også nytteverdien av et monarki burde vurderes. Den eldgamle tradisjonen med å ha en overklasse-familie som skal være pomp, prakt, verdier og moral har ikke lenger DEN rollen. Så hva er da vitsen tenker jeg. 

Jeg er ikke imot at de kongelige gifter seg med ikke-kongelige, og velger livet sitt selv. Men vi får da den situasjonen vi har nå - med en arbeidsledig sønn av kronprinsessen som vanker med influencere og realitykjendiser, og vi har en sjaman som er helt ute av kontroll. Jeg tenker at hvis det skal "vannes ut" på denne måten, så er det ikke lenger den pomp og prakt-institusjonen vi fra gammelt av har - og sponser.

Nettopp. 

Jeg har selvfølgelig ingenting personlig imot noen i kongehuset, selv om jeg synes MM fremstår litt enkel. 

Det kunne fort ha vært Märtha som skulle tatt over dette gildet her. Er alle kongetro da klare for Durek som prinsgemal? Hører mange si at det er så flott og fint og koselig med kongehuset, og i samme åndedrag er Märtha ei skrulle og Durek helt forrykt. Skal vi ha kongehus må vi godta dem slik de er. Selvfølgelig hadde vel noen rådgivere forsøkt å slipe ned Durek litt, men samtidig; er det riktig da? 

Enn om Ingrid A forelsker seg i en arbeidsløs kar med fire unger med fire forskjellige kvinner. Hvor mange ste og halv- skal kongehuset forsørge? Enn om hun ikke vil ha barn, skal hun da tvinges til det? Enn om hun ikke har fungerende egg, skal det da være eggdonasjon for å få født frem denne tronarvingen? Enn om hun får et barn med lett psykisk utviklingshemming til tronarving? 

Fordi det er så koselig og fint at de står og vinker på slottsbalkongen 17. mai? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (8 minutter siden):

Nettopp. 

Jeg har selvfølgelig ingenting personlig imot noen i kongehuset, selv om jeg synes MM fremstår litt enkel. 

Det kunne fort ha vært Märtha som skulle tatt over dette gildet her. Er alle kongetro da klare for Durek som prinsgemal? Hører mange si at det er så flott og fint og koselig med kongehuset, og i samme åndedrag er Märtha ei skrulle og Durek helt forrykt. Skal vi ha kongehus må vi godta dem slik de er. Selvfølgelig hadde vel noen rådgivere forsøkt å slipe ned Durek litt, men samtidig; er det riktig da? 

Enn om Ingrid A forelsker seg i en arbeidsløs kar med fire unger med fire forskjellige kvinner. Hvor mange ste og halv- skal kongehuset forsørge? Enn om hun ikke vil ha barn, skal hun da tvinges til det? Enn om hun ikke har fungerende egg, skal det da være eggdonasjon for å få født frem denne tronarvingen? Enn om hun får et barn med lett psykisk utviklingshemming til tronarving? 

Fordi det er så koselig og fint at de står og vinker på slottsbalkongen 17. mai? 

De er Norges ansikt utad. Kongehuset vil bestå og utleve deg. Heldigvis. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Enig.

Hvis de bare skal være enda en halvdekadent gjeng overklassekjendiser er det bare å droppe.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rebella81 skrev (1 time siden):

Nettopp. 

Dersom Ingrid A ikke kan eller vil ha barn så finnes det jo en løsning de kongelige gjerne bruker: den neste i rekkefølgen tar over etter henne. F.eks. Sverre M sine barn hvis han har noen, eller noen andre som er på den listen. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius og Nora er et godt eksempel på hva det moderne samfunnet gir oppmerksomhet og applauderer. Begge er dropouts på en eller annen måte og livnærer seg på familiens goodwill eller ved å selge seg via sosiale medier. Ingen av dem bidrar til å produsere noe som samfunnet har nytte av, NH bidrar i tillegg kun til overforbruk/miljøsvineri/dyretesting/slaverilignende arbeidsforhold*, tingliggjøring av kvinner, seksualisering av situasjoner og produkter, og ikke minst fokuset på kosmetiske inngrep.

*produktene hun lager reklame for er blant miljøverstingene, særlig klesindustrien vet vi jo profiterer på bruk av billig arbeidskraft under dårlige forhold, og bruk av kunstfiber og giftstoffer. Klesindustrien skaper også så store mengder tekstilsøppel at det hoper seg opp og fortrenger natur, i tillegg til at produksjonen er skadelig for både miljøet og menneskene som jobber i fabrikkene. Fargestoffene og de andre kjemikaliene som benyttes i tekstilindustrien testes på dyr, dette gjelder kanskje særlig de dyreste merkene, de som selges av motegiganter som Chanel, Gucci, etc. 

.

Endret av Pust
  • Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hulderen skrev (1 time siden):

Visst gjør han noe. Han jobber som lærling his Harley Davidson i Oslo

https://hdoslo.no/our-team

Åja, så kult!

Trekker tilbake alt jeg sa - trodde noen her sa han hadde sluttet med det 😅

Fagbrev er bra  👏👏👏

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Åja, så kult!

Trekker tilbake alt jeg sa - trodde noen her sa han hadde sluttet med det 😅

Fagbrev er bra  👏👏👏

Han jobbet ved et annet MC- verksted først. I Drammen, Lier eller noe. Der sluttet han. Det er sikkert det du har hørt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...