AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 En dansk gjennomsnittslønn utgjør nå cirka 902.000 norske kroner per år. For nordmenn er det samme tallet cirka 669.00 norske kroner. Hvor lenge er det til vi reiser til Danmark for å slave? https://www.tv2.no/mening_og_analyse/nordmenn-vest-europas-nye-fattigluser/16895330/ Anonymkode: a76dd...f64 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Fordi nordmenn er de soleklart mest godtroende i hele verden? F.eks, flertallet stoler på alt som blir sagt på NRK, selv om det er ferdigtygd og finslepen propaganda og langt fra sannheten. Det var jo litt panikk da Internett kom, ref Gro Harlem Brundtland - "Vi er i ferd med å miste kontrollen over hva folk skal bli fortalt". Men man fikk da heldigvis parert den også, ved massiv propaganda gjennom nettavisene. Anonymkode: 49b46...915 5 7
Brunello Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 (endret) Det går ikke an å regne om danske kroner til norske og sammenligne. Når man sammenligner lønnsnivået i ulike land, må man se på kjøpekraft. Danskene har litt bedre kjøpekraft enn nordmenn totalt. Endret 6. august 2024 av Brunello 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Husk at boligprisene i Danmark er ganske mye lavere enn i Norge også. Anonymkode: 181d7...60c 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 Sånn går det når krona kjøres i dass, og valutaekspertene og politikerne og sentralbanken bare «vi vet ikke hva som skjer, det har jo vært så bra for Norge å ha egen valuta tidligere». Anonymkode: b2df2...0f6 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 Vi har en regjering som skal ta de rike, dermed blir alle fattige. Anonymkode: 0451c...9da 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 Brunello skrev (54 minutter siden): Det går ikke an å regne om danske kroner til norske og sammenligne. Når man sammenligner lønnsnivået i ulike land, må man se på kjøpekraft. Danskene har litt bedre kjøpekraft enn nordmenn totalt. "Litt bedre"? I den siste undersøkelsen jeg fant fra 2020 så lå Norge laaaangt bak danskene, og det har vel ikke akkurat forbedret seg de siste årene. Eller har du en oppdatert kilde på dette? Anonymkode: 49b46...915 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 Dansk krone er koblet opp mot euroen. Vi må ev melde oss inn i EU? Anonymkode: 36f78...57c 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 Har bodd i Danmark i mange år, og tro meg, velstanden er ikke høyere i Danmark enn i Norge. Kjører du ti minutter utenfor storbyene, ser du at levestandarden er ganske annerledes enn den gjengse nordmanns. Men de er også flinkere til å «nøyes» med ting. Anonymkode: 30297...55d 7 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 Fordi vi har en regjering som kjører Norge utfor klippen pluss nordmennene tillegg dessverre og vi bare står å ser på å godtar det. Boligrenten skal opp en gang til snart og da blir det enda mer konkurser og folk må gå fra husene sine kanskje. Regjeringen står å ser på å gjør ingenting Anonymkode: 3317a...f8f 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Skrevet 6. august 2024 Kjører jo bare rundt i de små billige bilene sine og hus til under milionen. Kan ikke ses å sammenlignes. Anonymkode: a3210...c2c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjører jo bare rundt i de små billige bilene sine og hus til under milionen. Kan ikke ses å sammenlignes. Anonymkode: a3210...c2c Hvem tenker du på? Sist jeg leste så var danskene blant de utlendingene som kjøpte fritidsboligene i Norge. Anonymkode: a76dd...f64
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjører jo bare rundt i de små billige bilene sine og hus til under milionen. Kan ikke ses å sammenlignes. Anonymkode: a3210...c2c De har i hvert fall råd til nyere biler, snittalderen i Norge er på 11 år mot danskenes 8. Selv om nordmenn har gått bananas og hamstret subsidierte batteribiler de siste årene. Anonymkode: 49b46...915 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 Kronekursen… Vi har en regjering som ikke evner å gjøre noe riktig.. derfor er kronekursen vår i dass Anonymkode: c38bb...cf8 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 Hvorfor skal eliten betale oss mer enn det vi er villig til å finne oss i? Nordmenn er naive fjols. Anonymkode: c5e0b...7cd 3
snurk Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har bodd i Danmark i mange år, og tro meg, velstanden er ikke høyere i Danmark enn i Norge. Kjører du ti minutter utenfor storbyene, ser du at levestandarden er ganske annerledes enn den gjengse nordmanns. Men de er også flinkere til å «nøyes» med ting. Anonymkode: 30297...55d Har også bodd mange år i Danmark og vil si at velstanden er nokså lik - utenom badene til danskene som generelt sett er mye lavere standard uten at jeg forstår hvorfor 😆 4
Flintis Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 Vi begynner nå å kunne by på en høyt utdannet arbeidsstokk til en billig penge. Dette skulle kunne lokke til oss investeringer på tross av høy skatt, noe som vil være gunstig for velferdsstaten på lengere sikt.
frivis Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 Det er en villet politikk som omtrent kun gagner staten og de som eksporterer varer. Norge er et land som investorer ikke ser noe fremtid å investere særlig mye penger i. Det grønne skifte med klimakrise er bare en bløff som dessverre mange har blitt hjernevasket av NRK, VG og dagbladet til å tro på. Ingen har lov å stille spørsmål ved dette, noe som burde få alle og enhver til å se røde flagg! 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har bodd i Danmark i mange år, og tro meg, velstanden er ikke høyere i Danmark enn i Norge. Kjører du ti minutter utenfor storbyene, ser du at levestandarden er ganske annerledes enn den gjengse nordmanns. Men de er også flinkere til å «nøyes» med ting. Anonymkode: 30297...55d Har dansk samboer på tolvte året (møtte han når han kom til Norge for å slave) og med det familie i Danmark, og vil si at levestandarden er nokså lik den gjengse nordmann. Nei, de er ikke flinkere enn nordmenn til å nøye seg med ting. Jeg merker godt at danskene jeg har kjennskap til har det veldig godt, og det både de med høyere utdannelse og god lønn, og de med lavere lønn. Anonymkode: 28988...f05 1 2
PM75 Skrevet 7. august 2024 #20 Skrevet 7. august 2024 Jeg ser det står gjennomsnittslønn og ikke median. Er det noen som vet om det er større lønnsforskjeller i Danmark enn i Norge? Eller om det også er relativt likt? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå