Gå til innhold

Er det sant at veldig pene mennesker ofte har dårligere personlighet enn andre?

AnonymBruker

Er det sant at veldig pene mennesker ofte har dårligere personlighet enn andre?  

50 stemmer

1. 1. Er det sant at veldig pene mennesker ofte har dårligere personlighet enn andre?

• Ja
      17
    • Nei
      33

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det sant at veldig pene mennesker i gjennomsnitt har dårligere personlighet enn andre, eller er det bare en myte? 

(Skrevet i Skråblikk og generaliseringer)

Anonymkode: cdd28...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er ja. Som vi alle vet, så påvirkes personlighet av oppvekst og miljø, ikke bare genetisk, da vil naturligvis det å konstant høre fra alle hold at man er så vakker og spesiell påvirke personligheten. Og min erfaring er at den påvirkningen er negativ 

Det er veldig lett å bli høy på seg selv og tro man er bedre enn andre om man konstant får høre man er så vakker og pen, og personligheten blir ikke akkurat så pen om man tror man er bedre enn andre. Så i dating sammenheng har jeg lært å holde meg unna den type kvinner, noe som heldigvis er enkelt siden jeg ofte ikke synes de som får mest oppmerksomhet pga utseende er de vakreste

Anonymkode: e8cbb...e97

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som tenker selv, og ikke lar seg påvirke av kommentarer de hører fra andre. Kanskje de føler de må motbevise at det er det objektive pene utseendet som gir vedkommende fordeler? At de alltid havner med drittsekkene? Vanlig intelligente mennesker gir seg ikke med utseendet som det viktigste i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Det finnes pene, snille folk, stygge snille og omvendt

Anonymkode: 28572...6dc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke min erfaring i alle fall. Det er langt mer enn utseende som avgjør hva slags personlighet du ender opp med. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utseende og personlighet henger ikke sammen direkte. 

Meen når det er sagt, og om jeg skal generalisere basert på egne erfaringer, så er pene mennesker generelt mer vennligstilte enn mindre pene. Mulig fordi omverdenen alltid har gitt dem goder, og møter dem med smil og vennlighet. Dermed påvirker det dem selv også og de blir mer optimistiske. De fleste bitre mennesker jeg kjenner er også mindre heldige med utseendet. 

Anonymkode: b8ef9...a9d

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke er så problematisk i det hele tatt? Blir en behandlet godt, kan det gjerne være at en blir mer varm og inkluderende. Motsatt fall, hvis en har som en fjern påstand at kun pene mennesker blir behandlet pent, så vil mindre pene mennesker finne flere strenger å spille på. 

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

De fleste bitre mennesker jeg kjenner er også mindre heldige med utseendet. 

For noe tøv. Ikke bare "stygge" folk som er bitre og det er abdre ting enn utseendet å være bitter over. Overfladisk 👎

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Iso1 said:

Jo, så absolutt! 

Hva har du opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er motsatt, pene folk blir behandlet godt av verden, så de behandler verden godt tilbake.

Anonymkode: 6dbe3...456

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer litt på hvordan det går når de blir eldre og mister skjønheten i noen grad?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I utgangspunktet ikke. Men i løpet av livet slipper nok de kjempepene unna med mer, får mindre korrigeringer, og noen kan utvikle drittsekkpersonlighet.

Altså - de veldig hyggelige er er hyggelige uansett utseende. Mens de fleste med normalt utseende lærer seg at de blir utstøtt og upopulære av å være kjipe, lærer ikke de superpene dette i samme grad.

Anonymkode: c848e...109

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 hour ago, Flintis said:

Jeg undrer litt på hvordan det går når de blir eldre og mister skjønheten i noen grad?

Godt spørsmål, de føler kanskje et vakum i tilværelsen og vet ikke helt hva de skal gjøre for å fylle det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Utseende og personlighet henger ikke sammen direkte. 

Meen når det er sagt, og om jeg skal generalisere basert på egne erfaringer, så er pene mennesker generelt mer vennligstilte enn mindre pene. Mulig fordi omverdenen alltid har gitt dem goder, og møter dem med smil og vennlighet. Dermed påvirker det dem selv også og de blir mer optimistiske. De fleste bitre mennesker jeg kjenner er også mindre heldige med utseendet. 

Jeg tror også det er en sammenheng her.

Anonymkode: d4b6a...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flintis skrev (1 time siden):

De fleste takler dette svært godt. Og grunnen er at de har andre kvaliteter enn utseende sitt. Dems personlighet og liv dreier seg om annet enn eget utseende. Noen få som har lagt mye av identiteten sin i utseende sitt får ofte litt trøbbel med å takle dette.

Anonymkode: 1aadc...a1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter egen erfaring, nei. Kjenner nok flere snille pene mennesker enn dårlige pene mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...