AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Del Skrevet 6. august 2024 jeg vil ikke bruke sprøytemidler, men jeg er utrolig lei av å fjerne ugress manuelt mellom belegningsstein i gata foran huset. Inne i gården har jeg en elektrisk sak jeg durer over med, men ledningen er ikke lang nok. Skulle og ha fjernet ugress som vokser i en lysgrav, og er ikke motivert til å dra det opp for hånd. Så jeg bare lurte på om det finnes noen gode hjemmesnekra remedier? foresvever meg at jeg har hørt om eddik, salt, varmt vann kanskje? Anonymkode: ff19a...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. august 2024 #2 Del Skrevet 6. august 2024 (endret) Flammekaster Ville vært litt forsiktig med eddik i nærheten av husveggen. Man veit aldri hva eddik finner på å gjøre med grunnmurspappen… Endret 6. august 2024 av newman01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Del Skrevet 6. august 2024 Når det ikke kommer regn, men mest sol noen dager: 37 % eddik - bland med vann er omtrent det eneste som hjelper. Har du ikke sprøyte så bland i en sprayflaske. Anonymkode: f6dd4...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg vil ikke bruke sprøytemidler, men jeg er utrolig lei av å fjerne ugress manuelt mellom belegningsstein i gata foran huset. Inne i gården har jeg en elektrisk sak jeg durer over med, men ledningen er ikke lang nok. Skulle og ha fjernet ugress som vokser i en lysgrav, og er ikke motivert til å dra det opp for hånd. Så jeg bare lurte på om det finnes noen gode hjemmesnekra remedier? foresvever meg at jeg har hørt om eddik, salt, varmt vann kanskje? Anonymkode: ff19a...415 Folk bruker eddik ukritisk, og tror eddik er et vidundermiddel for alt mulig. Kokende vann fjerner ugress uten å skade stort annet. Har du dampvasker, så bruker du skjøteledning for utendørsbruk Anonymkode: 0e89f...ce2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg vil ikke bruke sprøytemidler, men jeg er utrolig lei av å fjerne ugress manuelt mellom belegningsstein i gata foran huset. Inne i gården har jeg en elektrisk sak jeg durer over med, men ledningen er ikke lang nok. Skulle og ha fjernet ugress som vokser i en lysgrav, og er ikke motivert til å dra det opp for hånd. Så jeg bare lurte på om det finnes noen gode hjemmesnekra remedier? foresvever meg at jeg har hørt om eddik, salt, varmt vann kanskje? Anonymkode: ff19a...415 35% eddik fra europris, de har salg på det nå. Det funker! Anonymkode: dc982...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk bruker eddik ukritisk, og tror eddik er et vidundermiddel for alt mulig. Kokende vann fjerner ugress uten å skade stort annet. Har du dampvasker, så bruker du skjøteledning for utendørsbruk Anonymkode: 0e89f...ce2 Nei kokende vann fungerer ikke, forsøkt. Anonymkode: dc982...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 6. august 2024 #7 Del Skrevet 6. august 2024 Kokkende vann kan fungere Eller evnt edikk Er det både far min og svigerfar bruker Flammekaster kan være skummelt pga det kan bli brann under i baken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Folk bruker eddik ukritisk, og tror eddik er et vidundermiddel for alt mulig. Kokende vann fjerner ugress uten å skade stort annet. Har du dampvasker, så bruker du skjøteledning for utendørsbruk Anonymkode: 0e89f...ce2 Kokende vann hjelper ikke litt engang. Round up funker fjell, går med en flaske hver vår/sommer. Anonymkode: 7809c...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 6. august 2024 #9 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg vil ikke bruke sprøytemidler, men jeg er utrolig lei av å fjerne ugress manuelt mellom belegningsstein i gata foran huset. Inne i gården har jeg en elektrisk sak jeg durer over med, men ledningen er ikke lang nok. Skulle og ha fjernet ugress som vokser i en lysgrav, og er ikke motivert til å dra det opp for hånd. Så jeg bare lurte på om det finnes noen gode hjemmesnekra remedier? foresvever meg at jeg har hørt om eddik, salt, varmt vann kanskje? Anonymkode: ff19a...415 Får gå når det er skygge/på kvelden med vannkoker, det gjør jeg. Ikke i direkte sollys, da absorberer bare sola opp vannet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 6. august 2024 #10 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kokende vann hjelper ikke litt engang. Round up funker fjell, går med en flaske hver vår/sommer. Anonymkode: 7809c...b7f Jo, det fungerer, men ikke i direkte sollys, jeg gjør det på kvelden. Men det må noen runder til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg med 37 % edddikkblanding igjen:) Pleier å ha en dæsj Zalo i som bidrar til at det fester seg bedre til plantene. Så får du se at det virker etter noen dager med sol. Dette går ned i røttene. Gjenta gjerne. dette funker. Bruk gjerne roundup men vær klar over at den du kjøper på butikk/hagesenter er ganske utblandet. Det funker bedre om du får noe roundup fra en Bonde;) Anonymkode: f6dd4...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg med 37 % edddikkblanding igjen:) Pleier å ha en dæsj Zalo i som bidrar til at det fester seg bedre til plantene. Så får du se at det virker etter noen dager med sol. Dette går ned i røttene. Gjenta gjerne. dette funker. Bruk gjerne roundup men vær klar over at den du kjøper på butikk/hagesenter er ganske utblandet. Det funker bedre om du får noe roundup fra en Bonde;) Anonymkode: f6dd4...d40 ja, jeg vet at roundup er utblandet, så jeg tenker det kanskje ikke er så effektivt, og så vil jeg jo helst ikke bruke gift + at jeg gidder ikke bruke penger på det heller!! takk for eddiktips - det skal jeg teste! nå er det dessverre meldt regn her i over en uke, så jeg får utsette prosjektet litt. Men er det et poeng at det er sol? eller er det bare at det ikke skal være regn? Anonymkode: ff19a...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. august 2024 #13 Del Skrevet 7. august 2024 Sola aksellererer ødeleggelsen av celleveggene i planten vil jeg tro. Er det kjølig har det liten effekt. Men jeg ville vært forsiktig med eddik i nærheten av husvegg. Eddik er syre, og syre løser opp betong og får armering til å ruste. Vil tro det ikke er optimalt for eventuell grunnmurspapp i det lange løp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #14 Del Skrevet 7. august 2024 newman01 skrev (6 minutter siden): Sola aksellererer ødeleggelsen av celleveggene i planten vil jeg tro. Er det kjølig har det liten effekt. Men jeg ville vært forsiktig med eddik i nærheten av husvegg. Eddik er syre, og syre løser opp betong og får armering til å ruste. Vil tro det ikke er optimalt for eventuell grunnmurspapp i det lange løp. takk, ja, jeg noterte meg det da du sa det i går. Takk for heads-up på det - det er ikke noe jeg ville tenkt på! så jeg tenker at jeg prøver med eddik ute i gata, men holder meg til kokvarmt vann i lysgraven. Takk til alle som kom med tips!!! Anonymkode: ff19a...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #15 Del Skrevet 7. august 2024 Grovt salt. Strø på en dag med oppholdsvær og la det ligge. Når det så begynner å regne trekker saltet ned til røttene. Anonymkode: b73f6...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 7. august 2024 #16 Del Skrevet 7. august 2024 Ouff, skriver inn her så jeg finner igjen tråden da jeg sliter med det samme. Har til nå brukt redskap for å fjerne ugress og mose mellom, men det tar jo flere timer 😵💫 Har belegningsstein foran huset, på sidene og hele terrassen foran 😵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #17 Del Skrevet 7. august 2024 Salt! Anonymkode: 9fc26...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #18 Del Skrevet 7. august 2024 Høytrykkspyler? 😅 Anonymkode: e91ed...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #19 Del Skrevet 7. august 2024 Skjøteledning? Anonymkode: 90000...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #20 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjøteledning? Anonymkode: 90000...3b9 bruker allerede en griselang skjøteledning, så hadde ikke så veldig lyst på en til. Men enig i at det er en nærliggende løsning Anonymkode: ff19a...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå