Gå til innhold

Har du noen gang vært psykotisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier..Har du vært psykotisk før og vært innlagt pga det? Hvordan føles det i ettertid og hva slags diagnose fikk du?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, paranoid schizofreni. Var innlagt store deler av ungdomstida. Er i dag frisk, ble friskmeldt for 6 år siden. Når jeg tenker tilbake på det med friske øyne, må jeg for det meste bare le. Opplevde og gjorde så utrolig mye merkelig og rart. Hadde for eksempel en vrangforestilling som startet med at jeg måtte redde noen fra et eller annet, men jeg ante ikke fra hva og lette etter tegn på hvem, hva og hvordan overalt. På et eller annet tidspunkt hadde Sovjetunionen gjenoppstått i all hemmelighet, og Obama hadde blandet seg inn. Derfor kunne jeg ikke dusje, og jeg måtte ofre meg til Satan for å redde barna i kjelleren. Veldig kaotisk og småkomisk i dag, men det ga jo mening der og da. 

Det eneste jeg har med meg fra psykosene i dag er at jeg kan synes det er ubehagelig å gå forbi speil, spesielt hvis jeg ser speilbildet mitt med sidesynet. Som psykotisk opplevde jeg ofte å bli skremt av skikkelser i speil.

Anonymkode: 013e7...558

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...