AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Min datter skulle hente ut noen medisiner hun har fått på blå resept, men synes de var dyre med tanke på at hun bare skulle betale egenandel. Finnes det noen nettside man kan se egenandelen på? Anonymkode: 80f82...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Du kan spørre apoteket, det går jo til en viss sum eller på frikortet vel Anonymkode: 7a484...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 Du kan søke på apotekets hjemmeside. Anonymkode: 5c35b...968
enkefru Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Priser og refusjon står i felleskatalogen, under «felleskatalogtekst» 1
smurfebuss Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 Også er det vel et egenandelstak for hver tredje måned på 520 kroner. Så hvis medisinen koster 1000 betaler man 500 for den første måneden, men neste uthenting betaler man bare 20 kroner og den tredje betaler man ingenting. Hvis man henter ut for tre måneder i slengen: 520.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 Fjugur skrev (55 minutter siden): Priser og refusjon står i felleskatalogen, under «felleskatalogtekst» Her? Jeg finner ingen tall på refusjon😬 Anonymkode: 80f82...b2c
enkefru Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 (endret) Jeg så feltet refusjon, la ikke merke til om det stod noe i det, uff… sorry! edit: den medisinen jeg søkte på, stod det noe, men det er refusjonsårsak, så ikke kr tydeligvis. Hør med apotek! Endret 6. august 2024 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 Egeandelen er 50% av full pris, men med et tak på kr. 520. Om du oppgir legemiddelnavnet er det lettere å hjelpe. Ellers er det mulig å logge deg inn på nettapoteket medisinen er hentet fra, gå på reseptlisten og se om det ligger info der. Halte som du skal bestille medisin elektronisk, men ikke ta varen gjennom kassen). Anonymkode: 5c9f4...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 Gå inn på Helse-Norge og se på aktivitet under Frikort. Der står alt du behøver å vite. Anonymkode: c41d4...21a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Her? Jeg finner ingen tall på refusjon😬 Anonymkode: 80f82...b2c Denne betaler du i utgangspunktet for selv, og prisen er som det står i screenshotten. Legen KAN _søke_ om at du kan få den på blå resept, men hva den vil koste da vet jeg ikke. Ganske mange medisiner man må betale fullt ut for selv. Anonymkode: 74f70...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Egeandelen er 50% av full pris, men med et tak på kr. 520. Om du oppgir legemiddelnavnet er det lettere å hjelpe. Ellers er det mulig å logge deg inn på nettapoteket medisinen er hentet fra, gå på reseptlisten og se om det ligger info der. Halte som du skal bestille medisin elektronisk, men ikke ta varen gjennom kassen). Anonymkode: 5c9f4...dfd Medisinen heter isotretinoin, og hun har også resept på en krem. Det ser for meg ut som at hun har betalt for mye, for hun betalte nesten 900 kr i dag (inkludert kremen på hvit resept), og hun hadde betalt tilsvarende for en måned siden. Hvor står det om egenandelstaket? Tror vi må prøve å snakke med apoteket, men er usikker på om de vil snakke med meg når hun er 18 år. Og hun vil nok ikke bli med😬 Anonymkode: 80f82...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne betaler du i utgangspunktet for selv, og prisen er som det står i screenshotten. Legen KAN _søke_ om at du kan få den på blå resept, men hva den vil koste da vet jeg ikke. Ganske mange medisiner man må betale fullt ut for selv. Anonymkode: 74f70...fa7 Hun har fått den på blå resept, men ser ut til å ha betalt full pris😬 Anonymkode: 80f82...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har fått den på blå resept, men ser ut til å ha betalt full pris😬 Anonymkode: 80f82...b2c Det står individuell refusjon, hvilket betyr at hun ikke får dekket uten individuelt vedtak fra Helfo. Dette søker legen om, dersom hun har fått antibiotikaførst og antib. Ikke hjelper. Har hun gått rett på ISO. Så har hun ikke rett på refusjon. Står en del info om dette på diverse hudlegeklinikker. Viktigst av alt er at hun i tillegg bruker produkter som gjør henne mindre tørr i hud og slimhinner, og de produktene koster og en del. Samt sikker prevensjon. Anonymkode: 5c9f4...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 https://www.hudklinikken.no/wp-content/uploads/2020/04/PASINFOG02.pdf Står kr. 2 000, for en kur, dersom pas. Er over 16. år. Anonymkode: 5c9f4...dfd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 Har hun vedtak fra Helfo? Isåfall er det 50% av prisen som betales for den går som blå resept og betaler da maks 520kr for 3 måneders forbruk. Barn under 16 år får gratis. Har hun ikke vedtak er det full pris 👍🏻 Sjekk evt at apoteket har registrert vedtaket hennes 🤔 Anonymkode: d1ae5...e8c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står individuell refusjon, hvilket betyr at hun ikke får dekket uten individuelt vedtak fra Helfo. Dette søker legen om, dersom hun har fått antibiotikaførst og antib. Ikke hjelper. Har hun gått rett på ISO. Så har hun ikke rett på refusjon. Står en del info om dette på diverse hudlegeklinikker. Viktigst av alt er at hun i tillegg bruker produkter som gjør henne mindre tørr i hud og slimhinner, og de produktene koster og en del. Samt sikker prevensjon. Anonymkode: 5c9f4...dfd AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hun vedtak fra Helfo? Isåfall er det 50% av prisen som betales for den går som blå resept og betaler da maks 520kr for 3 måneders forbruk. Barn under 16 år får gratis. Har hun ikke vedtak er det full pris 👍🏻 Sjekk evt at apoteket har registrert vedtaket hennes 🤔 Anonymkode: d1ae5...e8c Hun har vedtak, og viste dette på apoteket i dag. Får ta kontakt med dem tenker jeg. Takk for hjelp og innspill alle sammen🥰 Anonymkode: 80f82...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun har vedtak, og viste dette på apoteket i dag. Får ta kontakt med dem tenker jeg. Takk for hjelp og innspill alle sammen🥰 Anonymkode: 80f82...b2c Kanskje enklere og bedre svar å få hos den som har skrevet resepten og kjenner saken? Iso er der litt egne og sære regler på. Anonymkode: 5c9f4...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå