AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Jeg er en dame i 50 åra, som fant meg en ny mann for 5 år siden. Vi har ingen felles barn. Kjøpte meg inn i huset hans for 1 år siden. Kjøpte da 1/3 av huset. Taksten var høy. Vi har separate lån. Jeg betaler 1/3 av kommunale utgifter, strøm, tv/ nett. Han tjener 3x mere enn meg. Vi deler matbudsjett. Så å si alt innventar eies av meg. Samboerkontrakt er laget. Føler lite økonomisk omsorg fra hans sin side. Alt deles på 2. når det er snakk om utgifter han er med på. Som turer og reiser. Kjøper så å si aldri no til meg, jeg har kjøpt mye til huset og til han og oss I starten snakket han mye om at han ville gifte seg, men da jeg nevnte dette for han i forbindelse med «huskjøpet» for da hadde vi unngått gebyrer til staten. Var dette helt uaktuelt. Jeg føler han utnytter meg økonomisk. Han har nedbetalt 300 000 på lånet sitt nå etter jeg kjøpte meg inn. Hva skal jeg si, eller gjøre? Overreagerer jeg?? lei meg, men synes det er vanskelig å ta d opp med han. Anonymkode: cab4a...31e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Du overreagerer ikke ❤️ Jeg hadde aldri godtatt noe slikt. Men snakket dere ikke om dette på forhånd? Før dere flyttet sammen og du kjøpte deg inn? Hvordan er forholdet ellers? Anonymkode: c3b74...429 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 Dette hadde vært totalt uaktuelt for meg. Jeg er sammen med en som betalte hele ferien vår i år fordi jeg ikke har penger. Fire netter på hotell i annen by. Jeg er på AAP og har nok med å betale faste utgifter og ekstra helsebehandling som ikke dekkes av det offentlige. Han ønsket å glede meg og ville selvfølgelig på ferie selv. Så han betalte alt, jeg hadde ingen utgifter -ikke en eneste is engang men fikk alt jeg ville ha (det er riktignok ikke så mye, men likevel. Ville jeg ha en salat så fikk jeg det. Han dro opp kortet som den største selvfølge). En middag på finfin restaurant og gave fikk jeg også på turen. Anonymkode: 0aab5...948 2
Lisjura Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Jeg hadde endel kriterier for hva som skulle fixes på huset før jeg overtok. Han sier det skal bli greit, men det har gått 1 år nå å ingenting har blitt ordnet. Når han regner utgift på feks turer vi har. Regner han med all slags utgift. Dvs bensin, parkering, ja you name it.. når jeg skal snakke med han om slike ting, blir det skikkelig dårlig stemning. han er kjærlig og snill ellers da. Har mange andre gode sider 1
Lisjura Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette hadde vært totalt uaktuelt for meg. Jeg er sammen med en som betalte hele ferien vår i år fordi jeg ikke har penger. Fire netter på hotell i annen by. Jeg er på AAP og har nok med å betale faste utgifter og ekstra helsebehandling som ikke dekkes av det offentlige. Han ønsket å glede meg og ville selvfølgelig på ferie selv. Så han betalte alt, jeg hadde ingen utgifter -ikke en eneste is engang men fikk alt jeg ville ha (det er riktignok ikke så mye, men likevel. Ville jeg ha en salat så fikk jeg det. Han dro opp kortet som den største selvfølge). En middag på finfin restaurant og gave fikk jeg også på turen. Anonymkode: 0aab5...948
Lisjura Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 Hei ja det er dette jeg savner. Hadde det slik før. I ett annet forhold. Det skal være en glede å spandere på den man elsker👌
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 Lisjura skrev (17 minutter siden): Jeg hadde endel kriterier for hva som skulle fixes på huset før jeg overtok. Han sier det skal bli greit, men det har gått 1 år nå å ingenting har blitt ordnet. Når han regner utgift på feks turer vi har. Regner han med all slags utgift. Dvs bensin, parkering, ja you name it.. når jeg skal snakke med han om slike ting, blir det skikkelig dårlig stemning. han er kjærlig og snill ellers da. Har mange andre gode sider Det er virkelig smålig oppførsel. Neste gang dere skal på tur hadde jeg satt ned foten. Sagt at dette gidder du ikke og reiser heller på egenhånd. Kjærlig og snill ellers? Hva innebærer dette? Hva gjør han ellers for deg og dere? Anonymkode: c3b74...429
Lisjura Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du overreagerer ikke ❤️ Jeg hadde aldri godtatt noe slikt. Men snakket dere ikke om dette på forhånd? Før dere flyttet sammen og du kjøpte deg inn? Hvordan er forholdet ellers? Anonymkode: c3b74...429 Skrev svar nedenfor. Ny her🙈 men hvordan skal man ta opp dette temaet uten å såre han? Å hva sier man?
Lisjura Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er virkelig smålig oppførsel. Neste gang dere skal på tur hadde jeg satt ned foten. Sagt at dette gidder du ikke og reiser heller på egenhånd. Kjærlig og snill ellers? Hva innebærer dette? Hva gjør han ellers for deg og dere? Anonymkode: c3b74...429 Kjærlig å øm- kosete. Hjelper til i hagen, plukker bær, støvsuger, tja sikkert mere uten huske d🙈
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 Lisjura skrev (12 minutter siden): Skrev svar nedenfor. Ny her🙈 men hvordan skal man ta opp dette temaet uten å såre han? Å hva sier man? Såre han? Hvordan sårer du han? Anonymkode: c3b74...429 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Skrevet 6. august 2024 Lisjura skrev (36 minutter siden): Skrev svar nedenfor. Ny her🙈 men hvordan skal man ta opp dette temaet uten å såre han? Å hva sier man? Du tenker ikke på det at du kan såre han? Han har jo såret deg. Du sier det bare rett ut. Ikke gå rundt grøten hvert fall. Anonymkode: 334c7...a01 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 Jeg og kjæresten har pratet om sånt. Jeg er ufør, leier, alenemor. Han er alenefar, eier leilighet til flere millioner gjeldsfri og tjener nærmere 2 mill i året. Jeg var på alarmberedskap mht å engang vurdere samboerskap da jeg er avhengig av masse stønader for at ting skal gå rundt. Og konsekvensene om det skulle bli brudd. Jeg var innstil på særboerskap. Han hadde totalt is i magen og tenkte øyeblikkelig på løsninger som sikrer oss begge økonomisk. Han ønsker å dele livet med meg og at vi på sikt skal bo sammen. Han er så raus og det er «oss», ikke meg og deg og ditt og mitt. Han spanderte ferie på meg og ungen min på eget intiativ fordi han ønsket å ha oss med og være sammen som en familie. Jeg hadde ikke hatt råd til det og jeg tilbød å betale en sum som han avslo. Jeg spanderte da flere tusen i fornøyelsespark og annet da jeg hadde råd til det. Men ikke noe han forventet❤️ Vi har tatt praten om alt mht økonomi, samboerskap, evt giftemål. Og om verdier og barna om en av skulle gå bort(han er helt alene da mor døde). Disse tingene har vært viktig for meg å avklare i forkant da jeg først og fremst må tenke på meg og ungen min, noe han forstår og tenker likt mht sine barn. For oss handler det om et partnerskap og et liv sammen der vi deler på alt, men også sikrer barna. Flytter vi sammen vet jeg han vil sikre meg mht forsikringer om noe skulle skje han, men også om det skulle bli brudd mht stønader og boligsituasjon(dette vil bli skrevet i kontrakter) Anonymkode: 75c39...3df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå