AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Del Skrevet 6. august 2024 Hei! Så jeg og kjæresten har egentlig planlagt å flytte sammen. Han har mest lyst til å kjøpe i stedet for å leie, han vil ikke kjøpe sammen. Han ser på leiligheter mellom 35-40kvm, da det er det som er i budsjettet hans. Jeg ser for meg at dette blir veldig lite til to personer?... Eller er jeg kravstor? Hvor mange kvadratmeter trenger to personer? Anonymkode: 1c3e6...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg bodde sånn og det ble trangt, lite skap og lagringsplass. Anonymkode: 287fa...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Del Skrevet 6. august 2024 Det spørs på bodplassen utenom. Vi bodde to personer på 45 kvm. I mange år, så ble vi tre personer i ett pr før vi flyttet. Det gikk veldig fint, trangt på slutten da😅 Anonymkode: d25f1...b36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 6. august 2024 #4 Del Skrevet 6. august 2024 119 kvm trenger dere bare stua mi er på 39 kvm Ungkar da men man tar det man arver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 6. august 2024 #5 Del Skrevet 6. august 2024 (endret) Det handler litt om innstilling og litt om planløsning og smarte løsninger. Jeg og mannen bodde 1 år i parleilighet i studentbolig. Den var vel ca 25-30 kvm stor. Hadde en liten gang, ok størrelse bad med dusj, åpen stue/kjøkkenløsning og et lite soverom som akkurat hadde plass til 1.60-seng. Pluss en liten balkong. For oss gikk det veldig fint og jeg syns ikke det ble trangt. Vi måtte ha smarte løsninger og små møbler som passet til leiligheten, men hadde plass til å ha middagsgjester. Og mulighet til å trekke seg unna på soverommet hvis man ville dele seg opp. Det lønner seg alltid å kjøpe heller enn å leie, så kan dere kjøpe nå så ville jeg gjort det og heller kjøpt seg opp i størrelse om noen år. Endret 6. august 2024 av Kassiopeia8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Del Skrevet 6. august 2024 Det går helt fint, i alle fall så lenge planløsningen er god. Jeg ville gått for en leilighet med minst mulig soverom, bad og gang, og mest mulig stue/kjøkken. Men sørg for å lage ordentlige avtaler dere mellom dersom bare han skal kjøpe, mtp leie og hvem som betaler hvilke utgifter. Du skal ikke ha sponset hans verdistigning uten å sitte igjen med noe selv. Anonymkode: 8e0a3...d4c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg har kjæresten har bodd sammen på 38 kvadrat (pluss balkong ) i et par år. Synes det går veldig fint, da vi er ganske rolige og samkjørte - men merker at det begynner å friste med litt mer plass..! Anonymkode: c8a88...2cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 Tja, soverommet mitt er 35 kvm... Anonymkode: cc0b5...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 6. august 2024 #9 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg personlig syns det hadde blitt for lite. Går jo oppe på hverandre. Minst 25 kvm per person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går helt fint, i alle fall så lenge planløsningen er god. Jeg ville gått for en leilighet med minst mulig soverom, bad og gang, og mest mulig stue/kjøkken. Men sørg for å lage ordentlige avtaler dere mellom dersom bare han skal kjøpe, mtp leie og hvem som betaler hvilke utgifter. Du skal ikke ha sponset hans verdistigning uten å sitte igjen med noe selv. Anonymkode: 8e0a3...d4c Hva med når du leier av en fremmed, da betaler du også på verdistigningen? Anonymkode: 287fa...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 6. august 2024 #11 Del Skrevet 6. august 2024 Bare stua mi er 31 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med når du leier av en fremmed, da betaler du også på verdistigningen? Anonymkode: 287fa...19b Det er ikke det samme, det blir jo fryktelig ubalanse og skjevhet i forholdet hvis han sitter med masse egenkapital pga. en leilighet som har steget i verdi som hun har betalt på så han har stor mulighet å betale ned lån, mens hun ikke har noe. Eller han kan finne på å kaste henne ut hvis han vil gjøre det slutt, da står hun på bar Bakke. Eller hva skjer hvis han i verste fall skulle falle fra? Hvorfor vil han ikke kjøpe noe sammen? Det gagner jo dere begge. Rødt flagg i mine øyne. Anonymkode: c0313...30d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 6. august 2024 #13 Del Skrevet 6. august 2024 Kommer an på. Min samboer og jeg bodde i en 33 kvm leilighet når vi var studenter. Fungerte fint da og vi var fornøyd med å eie egen leilighet. Idag har jeg vendt meg til mer plass, så idag hadde det fungert dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest watt Skrevet 6. august 2024 #14 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg eide en leilighet på 42 kvm da jeg var ung på 80tallet. Så flyttet kjæresten min inn og det gikk veldig bra så lenge vi var kjempeforelsket.❤️ Det varte i 4 år. Jeg mener absolutt at 35-40 kvm er for lite boareal for 2 personer. Men som en annen her sier,det kommer mye an på innstillingen. Lykke til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 6. august 2024 #15 Del Skrevet 6. august 2024 Det blir nok for trangt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Del Skrevet 6. august 2024 Syns det er for lite. Vi har 52 og to boder og stor balkong. Det er for lite. Vi hadde gjerne hatt et soverom til på kanskje 10-12 m2. Altså, vi overlever men det er slitsomt å gå oppå hverandre. 1 år til vi skal kjøpe hus! Anonymkode: 23a27...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Del Skrevet 6. august 2024 Hvorfor vil han ikke kjøpe sammen? Hadde jo vært fint å eie sammen så dere kan ha større bolig.. eller vil han at du skal hjelpe ham med å betale ned på hans bolig for å så sitte med masse penger selv etterpå? Skjønner ikke hvorfor man ikke vil at partneren skal eie likt… Anonymkode: 23a27...b49 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Del Skrevet 6. august 2024 For meg som har 150 kvadrat alene hadde jeg aldri i verden bodd i en så liten leilighet sammen med noen. Hvorfor må han kjøpe alene? Ønsker du også å kjøpe? Anonymkode: eba41...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Del Skrevet 6. august 2024 Dette er samme str som stua vår, og jeg og mannen kunne ikke bodd på det arealet. Skal dere ha besøk av hans venner eller dine venner? Skal partner alltid være til stede, eller rømme ut/ ligge på soverommet.. Anonymkode: 009c3...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #20 Del Skrevet 6. august 2024 Vi bodde sammen på 13 kvadratmeter da vi først flytta sammen, inkludert bad og kjøkken. Alt går 🤭 Anonymkode: d8533...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå