Gå til innhold

Tim Walz blir visepresidentkandidaten til Kamala Harris

Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

Anonio skrev (1 time siden):

Trump og Vance har støtte av to av verdens rikeste menn, Elon Musk og Peter Thiel.

Peter Thiel har jo meninger som virker som litt til høyre for Liberalistene. Han sier jo ret tut han er anti demokrati og missliker kristendommen fordi den gir for mye støtte til de undertrykkede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonio skrev (19 timer siden):

Man kaller altså en lærer og 24-årig militærveteran, samt en dame med Indisk og Jamaikanske foreldre som kom som innvandrere til USA 'elite-paret', mens fyren som er født med en formue på langt over en milliard, og fyren som har fått kjøpt college-utdanning og en guvernørpost av Peter Thiel kjemper for folket. Folk sitter så fast i hullet at det er på kanten til en diagnose.

Relevant info: Walz' formue er på under halvparten av det den gjennomsnittlige amerikaneren har av formue. Å påstå at han er "elite" er så latterlig at det ikke finnes ord for å beskrive det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da en av de som jubler av at Biden trakk seg. Harris er ei likanes dame etter hva jeg har sett,men stusser litt over den generelle kompetansen hennes. Har sett flere intervjuer der hun sliter veldig med relativt enkle spørsmål. Men likevel: Harris  / Walz er langt mer å foretrekke en Trump / Vance. Trump er forøvrig ikke noe bedre til å svare på spørsmål,han bare maskerer sin inkompetanse bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen Trump fan. Men jeg syntes han gjorde det mye bedre enn hva Biden fikk til.

Harris har vel ikke utført noe som helst til nå.

Demokratene har mer eller mindre støttet og lukket øynene for BLM, og se hvordan pro pal fikk holde på i California på campus. Media dekker det heller ikke. Mens stormingen av kongressen ble massivt dekket.

Dessuten var poenget mitt at @jabxoverdriver noe vanvittig når han kritiserer Trump. Jeg syntes det hele blir ekstremt useriøst. 
Og vær så snill å slutt å bruke kallenavn som Trump fans fordi noen våger å støtte Trump over Harris. Det må da for søtten være lov å ha egne meninger i dette landet!?

Endret av Rhodiola
redigert for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, OconMissy said:

Jeg er ingen Trump fan. Men jeg syntes han gjorde det mye bedre enn hva Biden fikk til.

Harris har vel ikke utført noe som helst til nå.

Demokratene har mer eller mindre støttet og lukket øynene for BLM, og se hvordan pro pal fikk holde på i California på campus. Media dekker det heller ikke. Mens stormingen av kongressen ble massivt dekket.

Dessuten var poenget mitt at @jabxoverdriver noe vanvittig når han kritiserer Trump. Jeg syntes det hele blir ekstremt useriøst. 
Og vær så snill å slutt å bruke kallenavn som Trump fans fordi noen våger å støtte Trump over Harris. Det må da for søtten være lov å ha egne meninger i dette landet!?

Hvordan har demokratene støttet BLM-demonstrasjonene?

La oss summere: 

Minnesota: Demokratiske Tim Walz sendte inn nasjonalgarden som arresterte store mengder BLM-aktivister som hadde bedrevet plyndring og brenning.

Oregon: Demokratiske Tina Kotek åpnet for utvidet bruk av tåregass og våpen mot BLM om de ble voldelige.

Washington (altså staten): Demokratiske Jay Inslee sendte inn nasjonalgarden sånn som Tim Walz.

Det du sier om BLM er altså spinn. Det er ikke reelt. Generelt sett opererte samtlige guvernører ganske likt når det gjaldt BLM, de satt inn nasjonalgarden. Du skriver at demokratene støttet BLM - det er en falsk påstand.

Når det gjelder campus-protestene var disse like ille i Texas som er blodrødt som det var i California - betyr det altså at republikanerne støtter protestene? Universiteter i USA er hovedsakelig private. Det er ikke opp til staten å gå inn på privat eiendom å gjøre noe hvis ikke disse ber om hjelp. Man må slutte med dette Fox-vrøvlet.

Endret av Anonio
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (På 12.8.2024 den 15.21):

Å si at Trump ikke er elite, er som å si at JD Vance ikke er høyre-orientert.

Trump er født med sølvskje i munn, har aldri oppnådd noe annet enn å få alt han har drevet med konkurs. At folk biter på dette tullet mens han selger bibler og hatter til dem for latterlige priser sier bare litt hvor langt hans nye sekt er nede i hullet.

JD Vance skrev forordet til Project 2025, han er venner med en gjeng høyre-ekstremister:

At man forsvarer disse folkene som 'anti-elite', og demokrati-elskende er bare på grensen til skinnsykt, men så har jo Vance sine tidligere liberale venner nå sendt bilder av hans karriere i drag på college, så da mister han vel støtten fra disse mørkemennene han støtter. Fyren eier ikke ryggrad, og snur verre med vinden enn en pjuskete vimpel.

Er det frie marked som gjør at Trump kan selge disse rare biblene, hvorfor blir så du opprørt over det? Skal ikke folk få bestemme selv hva de bruker pengene sine på? Jeg ville personlig aldri kjøpt sånt, men det er mye jeg ikke ville kjøpt som andre liker, så hvorfor skal jeg dømme? Eller du? 

Vance er ingen høyreekstremist, han har gått ut mot disse offentlig. Kona hans er mørkhudet inder med innvandrerforeldre, og Vance har sagt at han har fått mye hatefulle kommentarer fra ekstremister. Så nei, han er ikke en av dem. Sier seg jo selv!

Hykleriet og hatet på venstresiden viser seg jo når de vil bruke angivelige bilder av Vance utkledd som kvinne på college for å angripe han. Venstresiden hyller slikt vanligvis, men når en fra høyresiden en eller annen gang har kledd seg ut i festlig lag, skal det brukes mot han. Tror nok ikke det påvirker så mye, selv om ekstremister på venstresiden ønsker det.

Anonio skrev (På 12.8.2024 den 15.21):

Trump og Vance har støtte av to av verdens rikeste menn, Elon Musk og Peter Thiel. Kom ikke her og snakk om at de er anti-elite. Begge to er for øvrig så langt til høyre at halvparten hadde vært nok, og Musk virker jo som han er blitt riv ruskende gal når man ser på postene hans på twitter.

Hva hadde du tenkt om Walz hadde skrevet forordet til en bok av en kommunist som hyllet Mao og Stalin? Jeg tror ikke helt du har tenkt igjennom det.

Man kaller altså en lærer og 24-årig militærveteran, samt en dame med Indisk og Jamaikanske foreldre som kom som innvandrere til USA 'elite-paret', mens fyren som er født med en formue på langt over en milliard, og fyren som har fått kjøpt college-utdanning og en guvernørpost av Peter Thiel kjemper for folket. Folk sitter så fast i hullet at det er på kanten til en diagnose.

At de har støtte at noen få rike, er ikke noe slags bevis for at de er kjøpt og betalt av donerer sånn som kamala er. For øvrig er det en forskjell; mange som donerer til høyresiden er mer pragmatiske og ønsker nok endringer i skatte- og næringspolitikk, men på venstresiden er det ofte litt eklere og skumlere med ekstreme ideologer og donerer som påstår deres "verdier" er moralsk høyverdige og snakker om Trump som en trussel for demokratiet som må elimineres, fjernes og bekjempes for enhver pris. Det er retorikk som ikke fører til et godt sted. Da håper jeg inderlig at de ikke klarer å vinne valget, at pragmatikere på høyresiden vinner og at det gir en bedre mulighet for mer nasjonal fellesskapsfølelse på sikt muligens.

Hvorfor skal man ikke kalle en fyr som har vært med nasjonalgarden ca. en helg per måned i over 20 år og en dame med velstående foreldre, og en priviligert oppvekst med privatskoler for "eliteparet"? Hva har det med saken å gjøre at hun har indisk mor og jamaicansk far? Begge foreldrene var collegeprofessorer. Kamala er nok mer elite enn Waltz, men fattig er ikke han heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lothlorien- skrev (2 timer siden):

At de har støtte at noen få rike

Republikanerne er jo også det største partiet blant den øvre middelklassen, og deres politikk har lenge vært utpreget "pro riking". Ihvertfall etter Nixon. 

Lothlorien- skrev (2 timer siden):

For øvrig er det en forskjell; mange som donerer til høyresiden er mer pragmatiske og ønsker nok endringer i skatte- og næringspolitikk,

Vil ikke si at folk som er fanatiske motstandere av "universal healthcare", ønsker å fjerne alle støtteordninger samt forsvarer elendige lønninger og arbeidsforhold er spesielt pragmatiske. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OconMissy skrev (12 timer siden):

Hahaha... Trump gjorde så flere hundre tusen arbeidsplasser forsvant ut av landet. Biden fikk dem tilbake, pluss enda flere.

Trump brukte penger som en full sjømann og økte underskuddet i rekordfart, og skapte en voldsom inflasjon som Biden nå har fått kontroll på.

Trump fortsatte USAs krigføring, og endte ingen av krigene USA var involvert i.

Sitat

Det som er useriøst er å påstå at Trump gjorde det bra som president.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (3 timer siden):

Hykleriet og hatet på venstresiden viser seg jo når de vil bruke angivelige bilder av Vance utkledd som kvinne på college for å angripe han. Venstresiden hyller slikt vanligvis, men når en fra høyresiden en eller annen gang har kledd seg ut i festlig lag, skal det brukes mot han. Tror nok ikke det påvirker så mye, selv om ekstremister på venstresiden ønsker det.

Nei, de angriper ham ikke fordi han lever ut sin seksuelle frihet. De angriper ham fordi han er en hykler som vil nekte andre å leve ut sin egen seksuelle frihet, og da påpeker de hvordan Vance har holdt på selv.

Det er ingenting galt i å drive med Drag. Vance kan bare kjøre på! Det som er galt er å demonisere andre som Vance gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (7 timer siden):

Nei, de angriper ham ikke fordi han lever ut sin seksuelle frihet. De angriper ham fordi han er en hykler som vil nekte andre å leve ut sin egen seksuelle frihet, og da påpeker de hvordan Vance har holdt på selv.

Det er ingenting galt i å drive med Drag. Vance kan bare kjøre på! Det som er galt er å demonisere andre som Vance gjør.

Vance har da ikke nektet noen å leve ut sin seksuelle frihet. Her må du komme med seriøse kilder, men er nok mer fake News. Hvem har Vance demonisert forresten? Fake News igjen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lothlorien- said:

Vance har da ikke nektet noen å leve ut sin seksuelle frihet. Her må du komme med seriøse kilder, men er nok mer fake News. Hvem har Vance demonisert forresten? Fake News igjen?

Da tror jeg du bør lese boken Vance har skrevet forordet til. Selv om republikanerne nekter for at de er involvert har altså Vance skrevet forordet til en bok som rett og slett ser ut som en regelbok for Gilead.

Du kommer deg ikke unna denne, selv om du skriver fake news i hver setning.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Lothlorien- said:

Vance er ingen høyreekstremist, han har gått ut mot disse offentlig. Kona hans er mørkhudet inder med innvandrerforeldre, og Vance har sagt at han har fått mye hatefulle kommentarer fra ekstremister. Så nei, han er ikke en av dem. Sier seg jo selv!

Du hoppet glatt over å lese artiklene du ble presentert. Du kommer ikke unna dette. Vance har omgangskrets med en gjeng med høyreekstremister, Det er bevist både av republikanske og demokratiske aviser. Han er århundrets dårligste VP-kandidat, det skjønner selv Trump - men han har fått og fortsetter å få masse støtte av Thiel og Musk for å ha han der så det er lite han kan gjøre.

Hvorfor tror du Trump har presset heritage foundation til å ikke slippe boken før etter valget? Når Trump distanserer seg fra dette er det rett og slett så ekstremt at selv du ikke kan nekte for at det er rent høyre-ekstremt oppgulp.

Du snakker om kjøpt og betalt, det er på grensen til latterlig.

A small influential network of right-wing techies orchestrated Vance’s rise in Silicon Valley — and then the GOP. Now the industry stands to gain if he wins the White House.

Thiel made him wealthy, setting him up to invest in companies that became popular with the MAGA set. He shepherded Vance’s entry into politics, bankrolling, alongside other Silicon Valley donors, his successful bid for the U.S. Senate in 2022.

Jeg tror du skal legge fra deg donor og pengekortet. Hvem som er kjøpt og betalt her kan alle se. Det er ikke Kamala og Walz. Begge er fra lav-inntektsfamilier. Walz har halvparten av forumen til den gjenge Amerikaner, mens Trump er født med milliarder på bok, og Vance er kjøpt og betalt for av Peter Thiel. Eliten her er Vance og Trump. De kjemper for seg selv, og Vladimir Putin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 time siden):

Du hoppet glatt over å lese artiklene du ble presentert. Du kommer ikke unna dette. Vance har omgangskrets med en gjeng med høyreekstremister, Det er bevist både av republikanske og demokratiske aviser. Han er århundrets dårligste VP-kandidat, det skjønner selv Trump - men han har fått og fortsetter å få masse støtte av Thiel og Musk for å ha han der så det er lite han kan gjøre.

Hvorfor tror du Trump har presset heritage foundation til å ikke slippe boken før etter valget? Når Trump distanserer seg fra dette er det rett og slett så ekstremt at selv du ikke kan nekte for at det er rent høyre-ekstremt oppgulp.

Du snakker om kjøpt og betalt, det er på grensen til latterlig.

Jeg tror du skal legge fra deg donor og pengekortet. Hvem som er kjøpt og betalt her kan alle se. Det er ikke Kamala og Walz. Begge er fra lav-inntektsfamilier. Walz har halvparten av forumen til den gjenge Amerikaner, mens Trump er født med milliarder på bok, og Vance er kjøpt og betalt for av Peter Thiel. Eliten her er Vance og Trump. De kjemper for seg selv, og Vladimir Putin.

Kamala er ikke fra en lavinntektsfamilie. Fake news igjen. Begge hennes foreldre var collegeprofessorer. Ikke akkurat lavinntekt. Hun hadde en priviligert oppvekst og gikk på privatskoler.

Tullet om Heritage Foundation er uinteressant. Antifa og BLM er mye større trusler, sammen med de rasistiske "free palestine"-grupperingene som har poppet opp mange steder. 

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Tråden er ryddet for brudd på regelen om opphavsrett, brudd på underforumets retningslinjer, ryktespredninger og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (På 14.8.2024 den 9.40):

Tullet om Heritage Foundation er uinteressant. Antifa og BLM er mye større trusler, sammen med de rasistiske "free palestine"-grupperingene som har poppet opp mange steder

Er det virkelig det? Heritage Foundation har påvirket politikken langt mer over tid enn det BLM eller Antifa noengang vil gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (På 14.8.2024 den 9.40):

Kamala er ikke fra en lavinntektsfamilie. Fake news igjen. Begge hennes foreldre var collegeprofessorer. Ikke akkurat lavinntekt. Hun hadde en priviligert oppvekst og gikk på privatskoler.

Tullet om Heritage Foundation er uinteressant. Antifa og BLM er mye større trusler, sammen med de rasistiske "free palestine"-grupperingene som har poppet opp mange steder. 

Hvilke privatskoler?

https://en.wikipedia.org/wiki/Early_life_and_career_of_Kamala_Harris

Foreldrene var ikke akkurat rike. De jobbet som blant annet forskere og lærere. Ikke akkurat yrker man blir rik av.

Heritage Foundation er ondskapen selv. Fascister.

Antifa og BLM er irrelevante i dag.

Endret av jabx
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...