Gå til innhold

Tim Walz blir visepresidentkandidaten til Kamala Harris

Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

yamask skrev (31 minutter siden):

Lista over kriminelle ting Trump har gjort er så lang, men mener du han er uskyldig i alt han er siktet/dømt for? Alt fra hysjpenger til klassifiserte dokumenter på et toalett på Mar-a-laga? 

Jeg forstår ikke hvor tilliten til Trump kommer fra. Han lyver og overdriver jo i hver eneste setning. 

Demokratene er sikkert ikke helt skyldfrie de heller, men de virker være mye mer for folk flest enn Trump og republikanerne som ønsker kontrollere og styre folks liv etter sin egen ideologi hvor ektemann bestemmer over kone, og kone har færre rettigheter enn ektemann. De tar USA baklengs inn i fremtiden, og om jeg ikke tar helt feil er det en hel del likhetstrekk mellom kristenkonservative republikanere og islam når det gjelder kvinner og homoseksualitet, og det å kontrollere hvordan andre lever. 

Altså, Trump har blitt rettsforfulgt av et rimelig korrupt regime som intensiverte prosessen da det ble klart at han ville stille til gjenvalg. Dette er jo lett å se.

Hysjpenge-saken er en vits. Kongressen har et eget "fund" som de har brukt i årevis til å betale ut forlik i sextrakasserings-saker hvor kongress-medlemmer og senatorer er blitt anklaget. Likevel holdes dette konfidensielt, hvorfor? Dette er da også hysjpenger, siden det betales ut i hemmelighet uten at velgerne får vite noe. Trump påstås det hadde frivillig og samtykkende sex med en voksen kvinne, og betalte henne senere fordi hun truet med å uttale seg til mediene. Så han gjorde altså det samme som et ukjent antall valgte representaterer i Kongressen har gjort, men han ble tiltalt og ikke de. Mye rart med den rettssaken, som at dommeren instruerte at jurymedlemmene ikke engang trengte å være enige om hvilken kriminell handling Trump angivelig hadde begått, de fikk visst velge mellom 3-4 alternativer.

De klassifierte dokumentene er og en merkelig sak, all den tid de fleste presidenter (og også visepresidenter -som Biden som hadde flere klassifiserte dokumenter liggende i en garasje bl.a.) har gjort lignende - uten å bli tiltalt. De fleste ser jo at dette er politisk motivert. Biden slapp unna, bl.a. fordi spesialetterforskeren Hur konkluderte med at han ikke var kompetent nok til å stå tiltalt! En gammel og glemsom mann ble han visst omtalt som, og det hvite hus har nektet å frigjøre lydfilene av intervjuet Hur gjorde med Biden.

Det er jo bl.a. dobbeltstandarden som mange reagerer på også. Ikke nødvendigvis at man har "tillit" til Trump, alle politikere er løgnere i større eller mindre grad.

At republikanerne ønsker at menn skal bestemme over konene sine, og at koner har færre rettigheter enn ektemenn er en så ekstremistisk påstand at den må du komme med troverdige kilder på. Jeg følger med på am.politikk, og republikanerne har absolutt ikke dette som mål. At de vil kontrollere hvordan folk lever er en helt virkelighetsfjern påstand. Det er ikke GOP som prøver å begrense folks ytringsfrihet f.eks., og homoseksuelle har like rettigheter som alle andre uansett om det er demokratene eller republikanerne som vinner. Det er nok islam som er en trussel mot homoseksuelle for øvrig, ikke kristne, det ser vi jo i Norge også.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lothlorien- skrev (19 minutter siden):

Altså, Trump har blitt rettsforfulgt av et rimelig korrupt regime som intensiverte prosessen da det ble klart at han ville stille til gjenvalg. Dette er jo lett å se.

Hysjpenge-saken er en vits. Kongressen har et eget "fund" som de har brukt i årevis til å betale ut forlik i sextrakasserings-saker hvor kongress-medlemmer og senatorer er blitt anklaget. Likevel holdes dette konfidensielt, hvorfor? Dette er da også hysjpenger, siden det betales ut i hemmelighet uten at velgerne får vite noe. Trump påstås det hadde frivillig og samtykkende sex med en voksen kvinne, og betalte henne senere fordi hun truet med å uttale seg til mediene. Så han gjorde altså det samme som et ukjent antall valgte representaterer i Kongressen har gjort, men han ble tiltalt og ikke de. Mye rart med den rettssaken, som at dommeren instruerte at jurymedlemmene ikke engang trengte å være enige om hvilken kriminell handling Trump angivelig hadde begått, de fikk visst velge mellom 3-4 alternativer.

De klassifierte dokumentene er og en merkelig sak, all den tid de fleste presidenter (og også visepresidenter -som Biden som hadde flere klassifiserte dokumenter liggende i en garasje bl.a.) har gjort lignende - uten å bli tiltalt. De fleste ser jo at dette er politisk motivert. Biden slapp unna, bl.a. fordi spesialetterforskeren Hur konkluderte med at han ikke var kompetent nok til å stå tiltalt! En gammel og glemsom mann ble han visst omtalt som, og det hvite hus har nektet å frigjøre lydfilene av intervjuet Hur gjorde med Biden.

Det er jo bl.a. dobbeltstandarden som mange reagerer på også. Ikke nødvendigvis at man har "tillit" til Trump, alle politikere er løgnere i større eller mindre grad.

Jeg vet helt ærlig ikke nok om dette, men Biden "slapp unna" fordi han leverte alle dokumentene med en gang, mens Trump nektet for å ha de? 

Lothlorien- skrev (20 minutter siden):

At republikanerne ønsker at menn skal bestemme over konene sine, og at koner har færre rettigheter enn ektemenn er en så ekstremistisk påstand at den må du komme med troverdige kilder på. Jeg følger med på am.politikk, og republikanerne har absolutt ikke dette som mål. At de vil kontrollere hvordan folk lever er en helt virkelighetsfjern påstand. Det er ikke GOP som prøver å begrense folks ytringsfrihet f.eks., og homoseksuelle har like rettigheter som alle andre uansett om det er demokratene eller republikanerne som vinner. Det er nok islam som er en trussel mot homoseksuelle for øvrig, ikke kristne, det ser vi jo i Norge også.

Nei, å gjøre det ulovlig å ta abort er en konkret rettighet kvinner har mistet i enkelte republikanske stater. Trump har selv sagt at om han vinner skal det bli abortforbud i hele landet. Om det er reellt vet jeg ikke, men i mange stater er skaden allerede skjedd. 

Prosjekt 2025 er nok ikke så virkelighetsfjernt som man kanskje håper, all den tid visepresidentkandidaten til Trump har skrevet forordet til boken til hovedmannen bak project 2025. En direkte kobling der altså. 

Det er dog en ting jeg er mer enig med republikanerne enn demokratene på og det er kjønnsbekreftende behandling på barn og ungdom. Der nede har det gått over styr og det bør reguleres kraftig. Skal ikke mer til enn 20 min på planned parenthood før man får tilbud om hormoner. Men hovedproblemet her er big pharma og kapitalisme, tror jeg! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (10 timer siden):

Og hva er Trumps "kriminelle handlinger" han ikke tar avstand fra? Om du mener de korrupte rettssakene en bananrepublikk verdig, er det jo drøyt å bli tiltalt og dømt for noe som ikke er kriminelle handlinger, og dernest kritisert fordi man ikkke "angrer" på det man er uskyldig dømt for. Minner litt om Moskva-prosessene i Sovjet-tiden, men at media og eliten ennå ikke har fått Trump til å knekke og "tilstå" liksom-sakene han tiltales og dømmes for.

Trump er en dømt kriminell, og ble nylig dømt av en jury han selv var med på å velge ut. Han har begått mer kriminalitet også, som skal opp for retten etter hvert.

Knekke og tilstå? Hva er det du snakker om? Han trenger da ikke å tilstå, da bevisene taler for seg selv. Det mente til og med juryen han selv var med på å velge ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (9 timer siden):

De klassifierte dokumentene er og en merkelig sak, all den tid de fleste presidenter (og også visepresidenter -som Biden som hadde flere klassifiserte dokumenter liggende i en garasje bl.a.) har gjort lignende - uten å bli tiltalt. De fleste ser jo at dette er politisk motivert.

Dokumentsaken er ikke merkelig i det hele tatt. Biden varslet selv da han oppdaget at han hadde dokumentene, og samarbeidet 100% og overleverte alt han hadde.

Trump, derimot, prøvde å holde dokumenten skjult, prøvde å hindre etterforskerne fra å finne alle dokumentene, løy om at han ikke hadde dem, forsøkte å sabotere etterforskningen, osv.

Det er ikke straffbart å glemme seg som Biden gjorde. Det er straffbart å sabotere en etterforskning som Trump gjorde.

Sitat

Biden slapp unna, bl.a. fordi spesialetterforskeren Hur konkluderte med at han ikke var kompetent nok til å stå tiltalt! En gammel og glemsom mann ble han visst omtalt som, og det hvite hus har nektet å frigjøre lydfilene av intervjuet Hur gjorde med Biden.

Nei det er bare tull. Biden gjorde ikke noe galt, og de høyreekstreme republikanerne har totalt feilet i å finne noe å ta ham på til tross for ivrige forsøk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (8 timer siden):

Trump er en dømt kriminell, og ble nylig dømt av en jury han selv var med på å velge ut. Han har begått mer kriminalitet også, som skal opp for retten etter hvert.

Knekke og tilstå? Hva er det du snakker om? Han trenger da ikke å tilstå, da bevisene taler for seg selv. Det mente til og med juryen han selv var med på å velge ut.

Mer enn 90% eller så av velgerne på Manhattan stemte på demokratene i forrige valg. Likevel ble ikke rettssaken flyttet, som man kan gjøre om det er rimelig grunn til å anta at tiltalte ikke vil dømt rettferdig. Fikk være med å velge ut juryene, javel, men hver side kan bare si nei til et visst antall potensielle jurymedlemmer...

Bare i Norge har vi jo hatt flere saker de siste årene hvor det har vist seg at det har blitt begått justismord. Det er ikke slik at alle som blir dømt er skyldige, dessverre. I denne hysjpenge-saken var det en partisk dommer (donert til demokratene, har en datter som har tjent seg rik på pengeinnsamlig og valgkamparbeid for demokrater), ekspertvitner fra Trumps side som ble nektet å vitne, protester som ble tatt til følge veldig skjevt fordelt etc.

Uansett, saken er anket og den er parodisk all den tid poltikere i USA og kjendiser har betalt ut såkalte hyspenger uten å bli straffet. Som nevnt har Kongressen et eget pengefond avsatt til formålet! Velgerne får ikke vite hvilke politikere som er blitt anklaget for seksuell trakassering og som har fått Kongressen til å betale ut forlik. Dobbelstandarden er himmelropende her.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (8 timer siden):

Dokumentsaken er ikke merkelig i det hele tatt. Biden varslet selv da han oppdaget at han hadde dokumentene, og samarbeidet 100% og overleverte alt han hadde.

Trump, derimot, prøvde å holde dokumenten skjult, prøvde å hindre etterforskerne fra å finne alle dokumentene, løy om at han ikke hadde dem, forsøkte å sabotere etterforskningen, osv.

Det er ikke straffbart å glemme seg som Biden gjorde. Det er straffbart å sabotere en etterforskning som Trump gjorde.

Nei det er bare tull. Biden gjorde ikke noe galt, og de høyreekstreme republikanerne har totalt feilet i å finne noe å ta ham på til tross for ivrige forsøk.

Selvsagt er den merkelig. Det var inngått, eller nær ved å bli inngått, en avtale om overlevering av dokumentene. Istedet valgte Biden å sende inn bevæpnet FBI på Mar-a-Lago. Elleville bananrepublikk-tilstander. Biden glemte seg bare altså? Han tok med graderte dokumenter helt fra sin tid som senator til og med, hadde vist og/eller snakket om dokumentene til flere personer. Likevel, slipper unna.

Høyreekstreme republikanere? 😅 Da må den andre siden være venstreekstreme demokrater altså? Veldig svart-hvitt å stemple slik.

Tidligere i sommer ble denne saken avvist av en dommer fordi spesialetterforskeren Jack Smith hadde blitt utnevnt på grunnlovsstridig vis (ikke blitt godkjent av Kongressen). Han har selvsagt anket, så får vi se hva som skjer.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tim Walz er vel så nær en sosialdemokrat som man kommer i amerikansk politikk på høyt nivå. Shapiro og Buttigieg var ikke aktuelle kandidater nå fordi de begge tilhørte en minoritet, (jødisk og homofil).

Tim Walz har mye til felles med Bernie Sanders, men han er mer jovial, blid og har en «fighter» personlighet. Han vet hvordan han skal utfordre Vance uten å ty til ukvemsord. I motsetning til Kamala Harris, vil han også få oppslutning blant arbeiderklassen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (På 10.8.2024 den 11.39):

Høyreekstreme republikanere? 😅 Da må den andre siden være venstreekstreme demokrater altså? Veldig svart-hvitt å stemple slik.

Jeg vil vel si at Republikanerne objektivt sett er lenger til høyre enn Demokratene er til venstre. De er for eksempel det eneste partiet på den størrelse i den vestlige verden og Øst Asia, som ikke aksepterer "universal healthcare", og er slik sett rimelig langt til høyre. 

Endret av Rhodiola
redigert for å fjerne sitering av og svar til slettet innlegg - Rhodiola, admin.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (På 11.8.2024 den 11.32):

Jeg vil vel si at Republikanerne objektivt sett er lenger til høyre enn Demokratene er til venstre. De er for eksempel det eneste partiet på den størrelse i den vestlige verden og Øst Asia, som ikke aksepterer "universal healthcare", og er slik sett rimelig langt til høyre. 

Vanskelig å vite hva Trumps helsetilstand eksakt er, men at han er i relativt grei form kan man vel si. Fyren holder jo timelange taler og reiser hit og dit. Biden satt vel for det meste hjemme valgkampen 2020, lot media drive valgkamp for han istedet. Så Trump har energien i alle fall.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å vite hva Trumps helsetilstand eksakt er, men at han er i relativt grei form kan man vel si. Fyren holder jo timelange taler og reiser hit og dit.

Men han virker veldig uforutsigbar, formulerer seg rart/idiotisk(slik at han fremstår som antidemokrat og ønsker statskupp) og han har jo en egen evne til å tiltrekke seg idioter. Han tapte jo sist valg fordi han mistet flere ressurssterke middelklassemenn til Demoratene enn han tok idioter fra Demokratene i bunn og grunn. Man ser jo forøvrig klart at Trump ikke fremstår som den glatte og intelligente ressurstterke mannen han fremsto som for 20-40 år siden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (4 minutter siden):

Men han virker veldig uforutsigbar, formulerer seg rart/idiotisk(slik at han fremstår som antidemokrat og ønsker statskupp) og han har jo en egen evne til å tiltrekke seg idioter. Han tapte jo sist valg fordi han mistet flere ressurssterke middelklassemenn til Demoratene enn han tok idioter fra Demokratene i bunn og grunn. Man ser jo forøvrig klart at Trump ikke fremstår som den glatte og intelligente ressurstterke mannen han fremsto som for 20-40 år siden. 

Han har sagt mye rart i 2016 og 2020 også, så det er vel stort sett som før. Han ønsker statskupp altså? Nytt for meg, kilde på dette? Og, hvordan mener du han framstår som "antidemokrat"??

Endret av Lothlorien-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sagt mye rart i 2016 og 2020 også, så det er vel stort sett som før. Han ønsker statskupp altså? Nytt for meg, kilde på dette?

Det virker som han rett og slett ble nedsatt mentalt like før han begynte å blande seg i politikken. Du missforsto det jeg skrev. Jeg mente IKKE at han er mot demokrati eller ønsket statskupp. Det siste er i forbindelse med 6. januar. Det jeg hevde er at man formulerer seg så klønete, at mange tror han er mot demokrati og ønsker "statskupp" selv om han slettes ikke ønsker det. Det er den første presidenten i USA man faktisk har det problemet med. Så jeg vil si at de som stemmer på Trump i stor grad gjør det for å "sabotere eliten" og lignende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (9 minutter siden):

Det virker som han rett og slett ble nedsatt mentalt like før han begynte å blande seg i politikken. Du missforsto det jeg skrev. Jeg mente IKKE at han er mot demokrati eller ønsket statskupp. Det siste er i forbindelse med 6. januar. Det jeg hevde er at man formulerer seg så klønete, at mange tror han er mot demokrati og ønsker "statskupp" selv om han slettes ikke ønsker det. Det er den første presidenten i USA man faktisk har det problemet med. Så jeg vil si at de som stemmer på Trump i stor grad gjør det for å "sabotere eliten" og lignende. 

Om noen stemmer på Trump for å sabotere for eliten som du sier, synes jeg det er supert. Tror ikke han plutselig ble annerledes/nedsatt mentalt like før han begynte å blande seg i politikken. Har sett klipp av han spilt inn på 80- og 90-tallet hvor budskapet hans stort sett er det samme som i dag. Men alderen gjør jo mange mer sinte og grinete, og det kommer nok litt uheldig ut for Trump.

Det med 6.januar er veldig feilaktig framstilt i media. At han ønsket statskupp 6.januar er feil. Det han ønsket var at Pence skulle stemme for å sende opptellingen av stemmene tilbake til visse stater, som er en helt legitim ordning innenfor loven. Dette ønsket ikke Pence. Å ønske å finne ut av om valg gikk riktig for seg, er jo slett ikke å ønske statskupp. Demokratene har protestert og krevd omtelling hver gang en republikaner vant valget siden Bush Jr.

Ledende demokrater, inkludert Hillary Clinton, har kalt Trump en "illegitim" president selv om han vant valget i 2016. Men når Trump, eller hans støttespillere, så mye som har antydet det samme om Biden, har media og hele systemet kalt dem "election deniers" og en trussel for demokratiet. Merkelig det der, hvor ekstremt hykleriet er.

Så eliten har godt av en Trump-seier i november (selv om det nok er usannsynlig, spesielt med de rare utspillene Trump har kommet med i det siste). Apropos elite, Elon Musk skal intervjue Trump i kveld amerikansk tid. Blir interessant å se. Musk er jo en av relativt få i eliten som støtter Trump.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen stemmer på Trump for å sabotere for eliten som du sier, synes jeg det er supert.

Problemet er at de tror de gjør det, men de gjør det ikke. Republikanerne har vært et klart eliteparti veldig lenge nå. De er også støttet av noen av verdens rikeste mennesker som Koch familien, Peter Thiel, Elon Musk med flere. Folk som pumper milliarder inn i diverse tankesmier som sprer det budskapet noen kaller for "anti elitisme". Forøvrig er landene som preget av frimarkeds liberalisme stort sett de samme landene hvor eliten stikker av med høyest andel av inntektene, slik som USA, Chile og Singapore. 

Lothlorien- skrev (3 minutter siden):

Men alderen gjør jo mange mer sinte og grinete, og det kommer nok litt uheldig ut for Trump.

Ja, det kommer veldig uheldig ut for Trump. 

Lothlorien- skrev (3 minutter siden):

Det med 6.januar er veldig feilaktig framstilt i media. At han ønsket statskupp 6.januar er feil.

Jeg sier ikke at han gjort det heller. Det jeg hevde var at han formulerte seg så klønete at mange av hans tilhengere trodde at han ønsket det. Forøvrig er det også problematisk at han hevde ble ble massivt jukset i valget, når det ikke er kommet noen gode bevis for at det faktisk var tilfelle. En taktikk Bolsonaro forsøkte å bruke i Brazil under det siste valget der. 

Lothlorien- skrev (6 minutter siden):

Så eliten har godt an Trump-seier i november

Så du ønsker at Norge skal invaderes av Russland? Trump ønsker jo å lette ned Nato eller gjøre den ineffektiv og generelt rasere forholdene til flere av USA sine allierte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (På 6.8.2024 den 18.19):

Hadde Pete Buttegieg (?) som favoritt selv, har hatt sansen for han siden han stilte til nominasjon for presidentkandidat, men det ble jo tidlig klart at det helt klart ikke ville bli han..

Jeg og liker Pete Buttegieg! Tror desvere en mørk Kvinesdal og en homofil mann kune blitt mye for amrikanerne. Eller jeg vet ikke om det ville vært så farlig for de fleste velgerne, men om de tapte ville alle sakt det var derfor liksom. Sikrere med en hero hvit mann.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (10 minutter siden):

Problemet er at de tror de gjør det, men de gjør det ikke. Republikanerne har vært et klart eliteparti veldig lenge nå. De er også støttet av noen av verdens rikeste mennesker som Koch familien, Peter Thiel, Elon Musk med flere. Folk som pumper milliarder inn i diverse tankesmier som sprer det budskapet noen kaller for "anti elitisme". Forøvrig er landene som preget av frimarkeds liberalisme stort sett de samme landene hvor eliten stikker av med høyest andel av inntektene, slik som USA, Chile og Singapore. 

Ja, det kommer veldig uheldig ut for Trump. 

Jeg sier ikke at han gjort det heller. Det jeg hevde var at han formulerte seg så klønete at mange av hans tilhengere trodde at han ønsket det. Forøvrig er det også problematisk at han hevde ble ble massivt jukset i valget, når det ikke er kommet noen gode bevis for at det faktisk var tilfelle. En taktikk Bolsonaro forsøkte å bruke i Brazil under det siste valget der. 

Så du ønsker at Norge skal invaderes av Russland? Trump ønsker jo å lette ned Nato eller gjøre den ineffektiv og generelt rasere forholdene til flere av USA sine allierte. 

Republikanerne var et solid eliteparti under George Bush Jr og før, ja. Nå med Trump har de fjernet seg noe fra det, og nå er det mer demokratene som er blitt et eliteparti med støtte av de fleste av eliten, inkludert media Silicon Valley, Hollywood. Republikanerne, mange av dem i alle fall, er blitt mer lydhøre overfor folkets ønsker og behov.

Om noe blir realisert gjenstår å se, men de stiller seg i det minste ikke over folket og mener seg moralsk overlegne slik veldig mange demokrater gjør. Håper det blir fokusert mer på at TIm Walz f.eks. mener staten kan ta over myndigheten for barn dersom foreldrene ikke ønsker å starte opp kjønnsendrende behandling. Det er bare et eksempel på en demokrat som mener at han vet bedre enn foreldre hva som er best for deres barn. Republikanerne har ikke denne nedlatende "holier than thou" holdningen overfor folket.

Trump burde slutte å snakke om "the stolen election" ja, det driver mange potensielle velger vekk.

Norge invaderes av Russland? For noe tull.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Republikanerne var et solid eliteparti under George Bush Jr og før, ja. Nå med Trump har de fjernet seg noe fra det, og nå er det mer demokratene som er blitt et eliteparti med støtte av de fleste av eliten, inkludert media Silicon Valley, Hollywood. Republikanerne, mange av dem i alle fall, er blitt mer lydhøre overfor folkets ønsker og behov.

Hva er det egentlig Republikanerne har endret for å bli mindre elitefokusert? Silicon Valley var egentlig bare interessert i PR og ha tilgang til arbeidsinnvandrere. Forøvrig har jo en fyr som Peter Thiel som er veldig høyreorientert. Ikke umulig han legger en hemmelig plan om å gjøre noe så mange vanlige folk dør så eliten kan gjøre hva den vil uten at "useless eaters" blander seg. Han er ihvertfall imot demokrati. 

Om noe blir realisert gjenstår å se, men de stiller seg i det minste ikke over folket og mener seg moralsk overlegne slik veldig mange demokrater gjør. Håper det blir foksuert mer på at TIm Walz f.eks. mener staten kan ta over myndigheten for barn dersom foreldrene ikke ønsker å starte opp kjønnsendrende behandling. Det er bare et eksempel på en demokrat som mener at han vet bedre enn foreldre hva som er best for deres barn.

Så Republikanerne gjør ikke det? Hvorfor fjerner de da visse bøker fra skolebibliotek også videre? Når det gjelder barn, så kan det tolkes som om foreldrene nekter barna sine behandling de sårt trenger. Nå er ikke jeg en av disse pro-trans folkene, og slettes ikke alle på venstresiden er pro-trans. Hva da med Republikanere som ønsker å forby abort?

Saken er at Russland avskrekkes i stor grad av atomtrusselen fra USA. Hvis den fjernes, blir det mer risikofritt for Russland å gå løs på Vest Europa. 

Endret av PeeWee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (46 minutter siden):

Hva tenker du om alle republikanerne som nå hjelper kampanjen til Kamala Harris, og ber andre moderate republikanere stemme på henne? Alt fra Mike Pence til ordførere og vanlige velgere. De mener Trump og gjengen er for ekstreme, og Pence selv sier jo han ikke kan backe Trump fordi han er en fare for grunnloven og landet. 

Trump og JD Vance er ekstreme, og særlig sistnevnte har en kristen ideologi som vil gå utover MANGE amerikanere, og selvfølgelig særlig de som sliter fra før. 

Lothlorien- skrev (50 minutter siden):

Om noe blir realisert gjenstår å se, men de stiller seg i det minste ikke over folket og mener seg moralsk overlegne slik veldig mange demokrater gjør. Håper det blir fokusert mer på at TIm Walz f.eks. mener staten kan ta over myndigheten for barn dersom foreldrene ikke ønsker å starte opp kjønnsendrende behandling. Det er bare et eksempel på en demokrat som mener at han vet bedre enn foreldre hva som er best for deres barn. Republikanerne har ikke denne nedlatende "holier than thou" holdningen overfor folket

Dette stemmer ikke helt. Han ønsker at barn som blir nektet "kjønnsbekreftende behandling" kan få det i hans stat, og om de kommer uten foreldre tar staten vare på barnet til de får kontakt med foreldrene. De tar ikke over myndigheten til barna, det er en sterk overdrivelse. Walz tror nok på ekte at disse barna trenger hjelp, men jeg håper at med tiden vil også demokratene se hvor feil USAs transbevegelse tar når det gjelder mengden av barn som får disse hormonene. Men her igjen er det vanskelig å sammenligne med feks Norge, fordi helsetilbudene i usa er private, og det er penger som styrer. Det hjelper ihvertfall ikke stemme republikansk som elsker penger og kapitalisme. 

Det gjør meg mer takknemlig for at vi bor i Norge, et land som tjener på å ha friske mennesker i arbeid. Derfor vet jeg at de, stort sett, vil innbyggerne sitt beste. I kapitaliserte USA er annenhver reklame på tven medisinreklamer. Og de menneskene på Skid Row, de starta ofte sitt misbruk etter en legetime. Transaktivismen og hele det cirkuset der hadde vært kvalt ved roten om ikke big pharma sto ved roret. 

Republikanerne har absolutt en "holyer than you" holding, all den tid de ønsker å innskrenke kvinners rettigheter. Og helt sikkert også homofiles rettigheter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lothlorien- said:

Om noe blir realisert gjenstår å se, men de stiller seg i det minste ikke over folket og mener seg moralsk overlegne slik veldig mange demokrater gjør. Håper det blir fokusert mer på at TIm Walz f.eks. mener staten kan ta over myndigheten for barn dersom foreldrene ikke ønsker å starte opp kjønnsendrende behandling. Det er bare et eksempel på en demokrat som mener at han vet bedre enn foreldre hva som er best for deres barn. Republikanerne har ikke denne nedlatende "holier than thou" holdningen overfor folket.

Trump burde slutte å snakke om "the stolen election" ja, det driver mange potensielle velger vekk.

Norge invaderes av Russland? For noe tull.

Å si at Trump ikke er elite, er som å si at JD Vance ikke er høyre-orientert.

Trump er født med sølvskje i munn, har aldri oppnådd noe annet enn å få alt han har drevet med konkurs. At folk biter på dette tullet mens han selger bibler og hatter til dem for latterlige priser sier bare litt hvor langt hans nye sekt er nede i hullet.

JD Vance skrev forordet til Project 2025, han er venner med en gjeng høyre-ekstremister:

On Wednesday, the Washington Post reported on Vance’s 20 months of messages to Charles Johnson, a conspiracy theorist who has doubted the Holocaust and was banned from Twitter for veiled threats against an organizer of the Black Lives Matter movement.

The same day, it was revealed Vance endorsed an upcoming book authored by another far-right conspiracy theorist, Jack Posobiec. Posobiec was a major promoter of the discredited “Pizzagate” conspiracy theory. The book praises fascist dictators and describes the far-left as “unhumans.”

Vance wrote the foreword for another forthcoming book written by Kevin Roberts, one of the key architects of Project 2025, the Associated Press reported. The publication of that book was postponed this week until after the election. 

At man forsvarer disse folkene som 'anti-elite', og demokrati-elskende er bare på grensen til skinnsykt, men så har jo Vance sine tidligere liberale venner nå sendt bilder av hans karriere i drag på college, så da mister han vel støtten fra disse mørkemennene han støtter. Fyren eier ikke ryggrad, og snur verre med vinden enn en pjuskete vimpel.

Trump og Vance har støtte av to av verdens rikeste menn, Elon Musk og Peter Thiel. Kom ikke her og snakk om at de er anti-elite. Begge to er for øvrig så langt til høyre at halvparten hadde vært nok, og Musk virker jo som han er blitt riv ruskende gal når man ser på postene hans på twitter.

Hva hadde du tenkt om Walz hadde skrevet forordet til en bok av en kommunist som hyllet Mao og Stalin? Jeg tror ikke helt du har tenkt igjennom det.

Man kaller altså en lærer og 24-årig militærveteran, samt en dame med Indisk og Jamaikanske foreldre som kom som innvandrere til USA 'elite-paret', mens fyren som er født med en formue på langt over en milliard, og fyren som har fått kjøpt college-utdanning og en guvernørpost av Peter Thiel kjemper for folket. Folk sitter så fast i hullet at det er på kanten til en diagnose.

Endret av Anonio
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 time siden):

Å si at Trump ikke er elite, er som å si at JD Vance ikke er høyre-orientert.

Trump er født med sølvskje i munn, har aldri oppnådd noe annet enn å få alt han har drevet med konkurs. At folk biter på dette tullet mens han selger bibler og hatter til dem for latterlige priser sier bare litt hvor langt hans nye sekt er nede i hullet.

JD Vance skrev forordet til Project 2025, han er venner med en gjeng høyre-ekstremister:

At man forsvarer disse folkene som 'anti-elite', og demokrati-elskende er bare på grensen til skinnsykt, men så har jo Vance sine tidligere liberale venner nå sendt bilder av hans karriere i drag på college, så da mister han vel støtten fra disse mørkemennene han støtter. Fyren eier ikke ryggrad, og snur verre med vinden enn en pjuskete vimpel.

Trump og Vance har støtte av to av verdens rikeste menn, Elon Musk og Peter Thiel. Kom ikke her og snakk om at de er anti-elite. Begge to er for øvrig så langt til høyre at halvparten hadde vært nok, og Musk virker jo som han er blitt riv ruskende gal når man ser på postene hans på twitter.

Hva hadde du tenkt om Walz hadde skrevet forordet til en bok av en kommunist som hyllet Mao og Stalin? Jeg tror ikke helt du har tenkt igjennom det.

Man kaller altså en lærer og 24-årig militærveteran, samt en dame med Indisk og Jamaikanske foreldre som kom som innvandrere til USA 'elite-paret', mens fyren som er født med en formue på langt over en milliard, og fyren som har fått kjøpt college-utdanning og en guvernørpost av Peter Thiel kjemper for folket. Folk sitter så fast i hullet at det er på kanten til en diagnose.

Dette er faktisk noe av det aller mest spot on jeg har lest om den amerikanske valgkampen hittil i år 👏👏

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...