Gå til innhold

Katt gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har to katter, ene er sterilisert og andre har vi avventet med (grunnet skade den hadde). 

Katten klarte og komme seg ut sist når den hadde løpetid. Vi fant ut idag at katten er nå gravid, siden brystvortene er blitt store.

Problemet er at vi har booket en tur for lenge siden, typisk nok akkurat den uken som katten kanskje skal føde utifra beregning.

Men det er jo usikkert siden det står fra 52-67 dager. 

Vi bryr oss veldig om kattene våre så det er ikke tema for meg om jeg eller noen andre ikke er tilstede når katten skal føde og tiden etterpå.

Er det noe sted katten kan være på observering tilfelle den føder mens vi er borte?

Eller må jeg avbestille turen, eller få noen til og bo her i det tidsrommet? 

Noen som har erfaring med det?

Anonymkode: 00e9f...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For meg hadde det ikke vært et spørsmål. Jeg hadde avbestilt turen tvert!! Hvis det ikke er mulig, så ja .. Få noen til å være hos dere og passe på. Man vet aldri om det går sør med fødsler. Katter klarer seg veldig fint selv , men som sagt om ting går galt er det greit og ha noen der. Hvert fall noen som tørr å ta tak om det skulle skje noe, enten hjelpe katten eller ringe dyrlegen.

Anonymkode: 21f82...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katter klarer fint en fødsel uten tilsyn. Likevel må dere jo ha noen til å gi mat og ha tilsyn med katten i den uka dere er borte.

Sett fram seng den kan føde i og be de som passer katten om å følge med litt ekstra.

Anonymkode: ed634...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få den sterilisert og fjernet ting nå? 

Anonymkode: 8eeba...f7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...