Gå til innhold

Hvis du måtte velge mellom disse sykdommene/avhengighetene..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som døyver følelser...

1. Alkoholiker

2. Narkotika ( rus misbruker)

3. Mat diagnose /bulimi/anoreksi

4. Spille avhengighet/ andre slike..stjeling butikker

5. Sex avhengighet..

Hvilke hadde du valgt om du måtte😅 Bare for gøy.  Selvfølgelig ingen av dem,men mange sliter jo med noen av disse,spesielt alkohol/mat.

Anonymkode: e7131...32f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som døyver følelser...

1. Alkoholiker

5. Sex avhengighet..

Hvilke hadde du valgt om du måtte😅 Bare for gøy.  Selvfølgelig ingen av dem,men mange sliter jo med noen av disse,spesielt alkohol/mat.

Glemte svare selv.

Verste og NEI er iallefall rus/alkohol..

Kanskje blitt tyv heller da.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som døyver følelser...

1. Alkoholiker

5. Sex avhengighet..

nr 5 😂

• Liker 1
Skrevet

Huff nei, jeg greier faktisk ikke velge det ene eller det andre. Jeg er avhengig av både mat å piller men føler ikke det passer inn under noe her.

AnonymBruker
Skrevet
NinaLisa skrev (2 minutter siden):

Huff nei, jeg greier faktisk ikke velge det ene eller det andre. Jeg er avhengig av både mat å piller men føler ikke det passer inn under noe her.

Nei alle må jo ha mat,men tenkte alvorlige spiseforstyrrelser evt pille misbrukere. Jeg tar sovemedisin da,men kun 1 😅

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nr 4. ville jeg valgt da. Den er somregel ikke dødelig. Jeg hadde blitt blakk rimelig kjapt. Hadde måttet flytte ut på landet i en liten hybel uten strøm. 

De andre gir varige fysiske og psykiske skader. 

Anonymkode: c7908...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Sexavhengighet. 

I og med at vi snakker om alvorlige varianter av avhenighetene som er listet opp: Alkohol og narkotika er klart nei. Jeg har slitt med moderate spiseforstyrrelser gjennom hele livet og ikke faen om jeg ville hatt det i noen mer alvorlig grad enn jeg allerede har vært gjennom. Spilleavhengighet er helt fryktelig, man ender opp med å gjøre alt mulig for penger. Svindle arbeidsgiver og familie, for eksempel. Stjeling, joda, det er det nest verste her.

Men siden jeg vil påstå at sexavhengighet langt fra innebærer et uansvarlig forhold til kondombruk etc. ved hyppig partnerskifte, så velger jeg den. Internett gir ekstremt lett tilgang til relativt oppegående folk å ha sex med. Det ville antagelig spolert alt av kjærlighetsforhold, men det er det minste ondet her, for min del.

Anonymkode: 95294...e57

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nr 4. ville jeg valgt da. Den er somregel ikke dødelig. Jeg hadde blitt blakk rimelig kjapt. Hadde måttet flytte ut på landet i en liten hybel uten strøm. 

De andre gir varige fysiske og psykiske skader. 

Anonymkode: c7908...3b0

Ja det er sant det ikke er dødelig,men noe feiler du psykisk om du spiller spill/blir gjeldsslave eller avhengig stjele av folk/butikker,men minst slitasje på en selv ja..hadde valgt det samme.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt noe fra narkotikalisten. Det meste der er mindre skadelig enn alkohol.

Samtidig er det jo slik at ved alkoholavhengighet slipper man tilleggsbelastningen det er å være kriminell.

Anonymkode: 9e7e5...1ee

Skrevet

Av disse ville jeg nok ha valgt nr 5. 

Ser for meg at det hadde gitt minst konsekvenser.  Alkohol og narkotika ville ha ødelagt for jobbmuligheter. Spilleavhengighet går kraftig ut over økonomien, og stjeling ville også ha ødelagt for jobb/sosiale,  spesielt om man ble tatt. Jeg har hatt et problematisk forhold til vekt og mat hele livet, og endelig klart å gå ned i vekt, så ville ikke ha hatt det verre enn jeg har hatt det til nå.

Så da ender man opp med nr 5. Men det er vel alvorlighetsgrader av denne også. Det fortsatt at jeg kunne ha beholdt jobb og sosialt liv, og fått dekket avhengigheten på hjemmebane.  Fortrinnsvis med en med samme problematikk. 😅

AnonymBruker
Skrevet

2. 

Siden narkotika ikke er spesifisert, velger jeg nr 2 og da blir rusen min å røyke hasj daglig. Og et par nattingser ;) 

Anonymkode: a804b...ccc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 og 2 fordi jeg har det fra før. Kan ikke se for meg hva slags (livslangt) stress spillavhengighet fører med seg. Mat må man forholde seg til flere ganger per dag uten unntak i motsetning til rusmidler som man fint kan leve uten. Sexavhengighet hadde kostet kjærlighetsrelasjoner i form av utroskap. Morsomt spørsmål! 

Anonymkode: f5276...a5f

AnonymBruker
Skrevet
Sofie Maria skrev (19 timer siden):

nr 5 😂

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Sexavhengighet. 

I og med at vi snakker om alvorlige varianter av avhenighetene som er listet opp: Alkohol og narkotika er klart nei. Jeg har slitt med moderate spiseforstyrrelser gjennom hele livet og ikke faen om jeg ville hatt det i noen mer alvorlig grad enn jeg allerede har vært gjennom. Spilleavhengighet er helt fryktelig, man ender opp med å gjøre alt mulig for penger. Svindle arbeidsgiver og familie, for eksempel. Stjeling, joda, det er det nest verste her.

Men siden jeg vil påstå at sexavhengighet langt fra innebærer et uansvarlig forhold til kondombruk etc. ved hyppig partnerskifte, så velger jeg den. Internett gir ekstremt lett tilgang til relativt oppegående folk å ha sex med. Det ville antagelig spolert alt av kjærlighetsforhold, men det er det minste ondet her, for min del.

Bananawolf skrev (1 time siden):

Av disse ville jeg nok ha valgt nr 5. 

Ser for meg at det hadde gitt minst konsekvenser.  Alkohol og narkotika ville ha ødelagt for jobbmuligheter. Spilleavhengighet går kraftig ut over økonomien, og stjeling ville også ha ødelagt for jobb/sosiale,  spesielt om man ble tatt. Jeg har hatt et problematisk forhold til vekt og mat hele livet, og endelig klart å gå ned i vekt, så ville ikke ha hatt det verre enn jeg har hatt det til nå.

Så da ender man opp med nr 5. Men det er vel alvorlighetsgrader av denne også. Det fortsatt at jeg kunne ha beholdt jobb og sosialt liv, og fått dekket avhengigheten på hjemmebane.  Fortrinnsvis med en med samme problematikk. 😅

Sex avhengighet er like alvorlig og skadelig som de andre, det er ikke en gøy avhengighet og man velger ikke gode og trygge sexpartnere. Man er ofte utro, ligger med folk uten konsekvenser eller beskyttelse, man har sex når man egentlig trenger omsorg, trygghet, støtte, man har ikke sex når man er sexavhengig, man knuller selv om man ikke vil. Det er det som betegner en avhengighet, man gjør det enda man ikke vil, man klarer ikke å la være. 

Anonymkode: f22a5...a3f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sex avhengighet er like alvorlig og skadelig som de andre, det er ikke en gøy avhengighet og man velger ikke gode og trygge sexpartnere. Man er ofte utro, ligger med folk uten konsekvenser eller beskyttelse, man har sex når man egentlig trenger omsorg, trygghet, støtte, man har ikke sex når man er sexavhengig, man knuller selv om man ikke vil. Det er det som betegner en avhengighet, man gjør det enda man ikke vil, man klarer ikke å la være. 

Anonymkode: f22a5...a3f

Har du erfaring? Hvorfor  gjør noen dette?

Anonymkode: 95e85...f91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 16.45):

Sexavhengighet. 

Sexavhengighet innebærer ofte et mer og mer utsvevende forhold til sex, inkludert kondombruk, prostitusjon, utroskap, bdsm osv. 

Anonymkode: 79e2f...f93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du erfaring? Hvorfor  gjør noen dette?

Anonymkode: 95e85...f91

Hvorfor spiser noen for mye mat selv om de er mett, for så å kaste det opp, hvorfor ruser noen seg på heroin? 

Det meste er en flukt, og så påvirker det hjernen og så må man bare ha mer, mer, mer. 

Anonymkode: 79e2f...f93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på ingen måte det er moro å være sexavhengig, men det er likevel det alternativet som byr meg minst imot. Så om jeg måtte, ville jeg gått for den. Og så takker jeg høyere makter for at jeg er så heldig at jeg kan leve livet uten avhengighet (annet enn kaffe da, men det er relativt harmløst  forhold).

Anonymkode: d8419...d4b

Skrevet

Nr 1 Alkoholiker (Er det nesten) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...