Gå til innhold

Opplever at ingen menn vil ha meg og blir bare avvist

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir aldri sjekket opp, og menn jeg prøver å flørte med de avviser meg. Jeg skjønner det ikke. Noen ganger hvis jeg har en ekstra god tone med en mann og jeg begynner å bli litt interessert, så kommer det frem at han aldri var interessert i utgangspunktet. 

Jeg er 34 år gammel og er litt over gjennomsnittet pen, normalt slank med timeglassfigur. Kroppen er såklart ikke perfekt, har litt store dissete innerlår som er det uansett hvor slank jeg er, og en mage preget av graviditeter selvom den er flat. Jeg sliter med litt uren hud i ansiktet, men ikke hemmende og jeg har et ansikt med pene trekk. Håret mitt er langt ned til korsryggen, og er tatt godt vare på. 

Jeg er utadvendt, har humor, allsidig interesser og meninger, gode verdier, og har et godt hjerte. Jeg føler at jeg kan flørte bra uten å være vulgær, og jeg opplever stadig at praten flyter- men ingen liker meg på den måten. 

Er jeg ute opplever jeg bare at drita menn på 50+ kommer bort, eller slibrige utenlandske menn som bare vil ned i buksa på meg. 

Jeg skjønner det ikke. På datingapper får jeg matcher, men ingen vil møtes. 

Andre damer som opplever dette? Hører liksom om at damer ikke sliter med å møte menn som er interessert, men jeg gjør det. Gjør jeg noe galt? 

Anonymkode: e9975...4e0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Før noen sier noe om det. Jeg prøver meg ikke på menn som ikke er i "egen liga", alle menn jeg prøver meg på er helt vanlige menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver ikke så mye om deg selv her da? Hva med førerkortet jobb og utdanning og egen bolig og fremtidsutsikter og sånt?  

Anonymkode: 93b66...96c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg ut bilde som skal jeg si hva jeg mener.

Anonymkode: 969c6...57f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så utrolig vanskelig å svare på. 

Tenker ikke på liga i det hele tatt, jeg tror bare at du har vært uheldig. Du har jo også vært sammen med noen før siden du har barn, hvordan gikk det til at dere møttes og ble sammen? 

Vet ikke om det bare er en vanskelig alder du er i? Menn er redde for å forplikte seg? Kanskje de bare rett og slett har annen humor enn deg og det er ikke noe galt med verken dem eller deg, dere er bare ikke kompatible? 

Kan hende området du bor i har mest mannfolk som ikke vil ha noe forhold med noen?

Anonymkode: 608a7...670

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som mann er opplevelsen den samme. Det virker som om det er vanskelig å komme i kontakt med de man kan passe sammen med. Jeg vet at jeg er en god kjæreste, men finner bare ikke de aktuelle kvinnene noe sted selv om jeg vet at de finnes.

Anonymkode: 25ad9...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har noe av den samme opplevelsen som deg, ts, og som mann 03c.

Noen av tilbakemeldingene jeg har fått (som regel lenge etterpå), det er at mennene har fått akutt kalde føtter, har fått det for seg at jeg umulig kunne være interessert i dem, at jeg måtte skjule noe fordi jeg virket "for god til å være sann" (deres ord, ikke mine!), og at det var tryggere å gå for en dame de ikke følte så mye for fordi de da ville bli mindre såret om de ble forlatt.

På meg virker dette helt tåpelig, men har hørt det flere ganger, så må jo tro det er noe i det.

Jeg får høre at jeg er vakker, men har aldri sett på meg selv som annet enn helt normal gjennomsnitlig. Jeg er oppegående og har god utdannelse, er en god kjæreste, lager ikke drama. Som ts er jeg også utadvendt, har et godt hjerte, god humor, gode verdier, allsidige og sunne interesser.

Jeg vet det ikke er noe feil på meg som person, men som andre sier, det har også med en del flaks og uflaks å gjøre når og om man møter ulike potensielle partnere.

Jeg ser at de mennene som har sagt det til meg som jeg skrev innledningsvis, de har nok ikke vært helt ferdig med å bearbeide tidligere trøblete forhold, eller de ikke har hatt nok selvtillit, ev. litt tilknytningsproblemer. Men i utgangspunktet har dette vært gode og oppegående menn, selv om de tydeligvis også har fått panikk.

I det siste har min mor snakket en del om sin ungdomstid, og det som slår meg er hvor mye mer tid de faktisk brukte til å være sammen, bli kjent med hverandre, gjøre ting sammen. De så knapt på tv, de hadde ikke mobiler. De var sammen, og de syntes å ha større aksept for å inkludere hverandre, selv de som i dag mest trolig ville falt mer utenfor. Jentene hadde de merkeligste kallenavn på guttene, og guttene det samme på jentene. Selv om noen av kallenavnene kunne virke negative, så var de ikke ment slik, de ble oppfattet bare som beskrivende, ikke ekskluderende. De møttes på samfunnshus for å danse sammen, de samarbeidet for å få alle dit, de passet på hverandre slik at alle kom seg hjem, de hadde rolige kvelder hvor de bare snakket sammen. Kort sagt, jeg tror de var langt bedre på å være sosiale, bli kjent med flere mennesker enn det mange er i dag.

Vi mister noe i dag med at alt skal være så tilgjengelig, gå så fort. Mobil, internett, riktig miljø. De uformelle møteplassene synes merkelig nok å ha blitt ekstremt få i vår kjappe tidsalder. Det min mor forteller om var et miljø, delvis fra landet, delvis fra by, som var langt bedre i å skape uformelle møteplasser. Og folk tok seg tid til hverandre.

Jeg tror vi må tilbake til å møtes, bruke tid på å bli kjent uten at det skal henge over en fra første øyeblikk at "nå er vi på date, kan dette bli den ene, er jeg bra nok er han/hun bra nok, vil jeg, blir jeg avvist". Jeg tror ikke dateverden i dag er sunn. Det er jo et paradoks at etter at nettdating ble lansert så synes det å bli flere og flere single og også ensomme.

Vi trenger ikke nettdating - vi trenger å gå tilbake til å møtes naturlig, være aktive, bli kjent med andre uten et press, være oppriktig interessert i våre medmennesker. Blir man kjent på en naturlig måte så vil man se at kandidater som man kanskje velger bort på nettdating faktisk kan være nettopp de vi kanskje passer best med i virkeligheten.

Anonymkode: 3e1b8...f9f

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hvordan er kommunikasjonen mellom deg og de du matcher med? Er det en "lett og ledig" flørtende-tone? Du skriver at det ikke er noe problemer å få match, men når det kommer til å møtes så trekker de seg unna.

Da tenker jeg det nok handler hvordan du kommuniserer skriftlig - det kan oppfattes totalt annerledes enn muntlig. Jeg kan f.eks oppfattes "kald" eller altfor formell skriftlig, så jeg endrer stil på chat. Hva med å ta samtalen over til tlf?  Det viktigste er at du får kommet deg ut på date og får vist den nydelige personen du er. Det blir noe helt annet når de ser ditt smil og hører stemmen din. 

En annen ting, har du noen sterke konspiratoriske meninger? Det kan få menn/kvinner til å rygge unna, uansett hvor hyggelig/vakker du er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tro det da er kommunikasjonen som er utfordringen, selv om du føler den er bra og kjemien er det så du prøver deg...så kjenner kanskje den andre på null kjemi..

Jeg vil ikke beskrive meg selv som over gjennomsnittet utseendemessig,  jeg vet jeg har trekk som endel liker. Men helt normal vil jeg si, har noen kg for mye, har hengehud på magen, strekkmerker overalt..... 

Men jeg sier stadig til til de som er interessert på den måten, jeg ønsker ikke gå inn i noe forhold med noen. 

Anonymkode: 7d16a...95d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange barn har du, og hvor gamle er de? Det kan være årsaken…..

Anonymkode: 37810...8e9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del trening som trengs for å både forstå dagens datingssystem, og bli "god" i det, og det er alltid en fare at man faktisk blir litt for kald så man avviser de man prater med fordi man ikke har noen tro på det. 

Du kan dele noen av dine dialoger enten her eller på melding, så kan du sikkert få tilbakemelding fra en av oss menn som faktisk kan dekode hva vi tenker om meldingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du har barn.

Anonymkode: d7859...213

Ja, for det har aldri skjedd at en mann giftet seg med ei dame som hadde barn fra før ...

Anonymkode: c2b97...256

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettdating er hensynsløs. Samtidig har ting endret seg på datingfronten i den virkelige verden (møte noen på by'n, for eksempel) , mye på grunn av at "alle" bruker nettdating som en mal. Jeg har vært mye på datingapper, men har heldigvis funnet min kvinne (På Tinder). Allikevel; Gud så mange flotte damer jeg treffer på blant annet i forbindelse med yrket mitt. Jeg er ikke interessert i noen av de, naturlig nok, men at det liksom ikke går ann å innlede et forhold the old fashion way er bare tragisk.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om du gjør noe galt, ja. Hvorfor vil de ikke møtes, om de matcher med deg? 
Skriver du først? Tar du initiativ? 

Anonymkode: fc284...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, for det har aldri skjedd at en mann giftet seg med ei dame som hadde barn fra før ...

Anonymkode: c2b97...256

Det er dessverre og sånn at noen lar seg skremme av en barneflokk, det kan en ikke se vekk i fra. Det er klart at 3-4 små barn kan være heftig å ta på seg….. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor mange barn har du, og hvor gamle er de? Det kan være årsaken…..

De er store tenåringer, største er snart myndig. Fikk barn tidlig. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplever det samme som deg ts, og har egentlig gjort det hele livet. Har selvsagt hatt noen kjærester innimellom, men da har jeg vært svært uheldig med kjærestene (typ voldelig, alkoholisme, alt for umoden osv). Aner ikke hvorfor det er sånn. Men nå er jeg blitt litt overvektig i tillegg, så da er det helt umulig. Gidder ikke å prøve engang. 

Anonymkode: 5fd66...4b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ut som om du gjør noe galt, ja. Hvorfor vil de ikke møtes, om de matcher med deg? 
Skriver du først? Tar du initiativ? 

Anonymkode: fc284...eda

Samtaler dør ut når det er snakk om å møtes, jeg vet ikke hvorfor. 

Når det kommer til virkeligheten så snakker jeg godt med mange, men de får ikke interessen på den måten. Kanskje jeg er kjedelig, selvom jeg ikke føler det. Noe må det jo være. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cornix skrev (38 minutter siden):

Hm. Hvordan er kommunikasjonen mellom deg og de du matcher med? Er det en "lett og ledig" flørtende-tone? Du skriver at det ikke er noe problemer å få match, men når det kommer til å møtes så trekker de seg unna.

Da tenker jeg det nok handler hvordan du kommuniserer skriftlig - det kan oppfattes totalt annerledes enn muntlig. Jeg kan f.eks oppfattes "kald" eller altfor formell skriftlig, så jeg endrer stil på chat. Hva med å ta samtalen over til tlf?  Det viktigste er at du får kommet deg ut på date og får vist den nydelige personen du er. Det blir noe helt annet når de ser ditt smil og hører stemmen din. 

En annen ting, har du noen sterke konspiratoriske meninger? Det kan få menn/kvinner til å rygge unna, uansett hvor hyggelig/vakker du er. 

Det er en lett og flørtende tone ja. Har ikke noen som helst merkelige konspiratoriske meninger. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...