Gå til innhold

Sønnen min sliter ..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn på 18 år som sliter og jeg trenger alle gode råd for hvordan jeg kan hjelpe han. Han har tvangstanker og handlinger, er sykelig opptatt av hunden vår og må ha minst 7 turer daglig med den med nøye planlagte tidsintervaller. Han er skolelei og fikser ikke konsentrere seg noe særlig. Han har ingen venner på fritiden men kompiser i friminuttene på skolen. Han klarer ikke barbere seg og pusser ikke tennene. Ekstremt lite praktisk anlagt og vil heller ikke prøve. Skriker til lillesøsteren sin på 14 år om hun holder hunden litt hardt for eksempel. Kan stå utenfor å skrike så naboer hører at hun har en kniv selv om det ikke er sant kun for å presse henne. Ellers en svært hyggelig og glad gutt med humor men dette går jo ikke veien og jeg er dypt bekymret. Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 9867e...d1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper han går til behandling hos psykolog?

Anonymkode: 87e5d...59a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din må jo få behandling for disse tvangshandlingene sine. Dette er en diagnose og det er profesjonelle måter å håndtere det på .

Dere må skjerme søsteren hans.

Er han innunder psykiatrien?

Anonymkode: cf6cd...dae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en sønn på 18 år som sliter og jeg trenger alle gode råd for hvordan jeg kan hjelpe han. Han har tvangstanker og handlinger, er sykelig opptatt av hunden vår og må ha minst 7 turer daglig med den med nøye planlagte tidsintervaller. Han er skolelei og fikser ikke konsentrere seg noe særlig. Han har ingen venner på fritiden men kompiser i friminuttene på skolen. Han klarer ikke barbere seg og pusser ikke tennene. Ekstremt lite praktisk anlagt og vil heller ikke prøve. Skriker til lillesøsteren sin på 14 år om hun holder hunden litt hardt for eksempel. Kan stå utenfor å skrike så naboer hører at hun har en kniv selv om det ikke er sant kun for å presse henne. Ellers en svært hyggelig og glad gutt med humor men dette går jo ikke veien og jeg er dypt bekymret. Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 9867e...d1a

Adhd eller autisme?

Anonymkode: 45bb1...3b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får han helsehjelp? Hvis ikke må du kontakte fastlegen. Nå.

Anonymkode: 9cfa3...28b

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde antagelig vært letter å få hjelp før han var 16, og du hadde litt flere rettigheter ift. innsyn og ansvar. 
Dessuten vil jeg tro barn blir mer prioritert enn voksne i behandling. 

Men du må få ordnet profesjonell hjelp til han. Dette er jo ikke bra for han eller søsteren. 

Anonymkode: 20fa3...f50

Skrevet

Har han fått noe diagnose? Har dere fått hjelp av psykolog? Lege? 

Har han vært slik hele livet sitt?

AnonymBruker
Skrevet

Han må ha en skikkelig utredning, det kan være symptomer på psykose. Dette finnes det god behandling for. Det kan debutere i denne alderen. Fastlegen må henvise til rask utredning. 

Anonymkode: 7699c...312

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send den voksne sønnen din til legen. Eneste å fikse det her på. Synd du ikke hjalp han før han ble 18. 

Barn får enklere behandling. Voksne ikke.

Anonymkode: 61577...6ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en med schizofreni.

Han er 18, men bli med han til fastlegen fordet. Overdriv framfor underdriv, det er viktig at han får hjelp asap, både for han deg og søsteren hans.

Anonymkode: b56dd...b1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...