AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Har en kredittgrense på 25.000kr og har kun brukt mastercard i utlandet (Jeg har penger på sparekonto til å nedbetale det, men har brukt mastercard for å være på den sikre siden i utlandet). Men ser at jeg i dag hadde -26.500 kr (hvordan kan jeg bruke mer enn det jeg har grense på), jeg er redd at penger jeg har brukt på restaurant osv blir tilbaketalt til meg.... Noen som vet om dette er normalt? Anonymkode: d63f9...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Det skyldes at butikkene tvinger gjennom kjøpet på betalingsterminalen uten å ha direkte kontakt med kredittinstitusjonen, og det er et lite buffer i tillegg på kreditten din. Prøver du å handle der hvor de er direkte koblet opp så vil du nok nå få avvist kort. Anonymkode: 5914e...3e1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skyldes at butikkene tvinger gjennom kjøpet på betalingsterminalen uten å ha direkte kontakt med kredittinstitusjonen, og det er et lite buffer i tillegg på kreditten din. Prøver du å handle der hvor de er direkte koblet opp så vil du nok nå få avvist kort. Anonymkode: 5914e...3e1 Jeg skjønner. Så det er ingenting som blir tilbakebetalt? Jeg er veldig redd for å ikke ha "gjort" opp for meg - jeg betalte for hotell (via mastervard) ikke gjennom terminal, men gjennom en payment-link de hadde sendt meg. Sjekket konto i dag og ble litt redd, så jeg overførte med engang det som var "over grensen". Selv om jeg fint kan betale tilbake all beløpet med engang, så venter jeg litt før jeg får regning. Dumt spm, men tror du pengene blir tilbakebetalt meg? Eller går det greit, var bare 1500 kr over kredittgrensen og i går så var prisen 6750 som ble trukket, men i dag 8750...skjønte ikke det, kanskje euroen endret seg? Anonymkode: d63f9...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Det er ikke unormalt å kunne gå litt over. Det kommer ikke til å skje noe ille, du må bare betale ned det også 🙂 Anonymkode: a613a...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke unormalt å kunne gå litt over. Det kommer ikke til å skje noe ille, du må bare betale ned det også 🙂 Anonymkode: a613a...d5d Tusen takk for hyggelig svar. Setter jeg pris på. Da har jeg betalt ned det jeg gikk over nå med engang (ble så redd). Men da vet jeg at dette er normalt. Anonymkode: d63f9...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dumt spm, men tror du pengene blir tilbakebetalt meg? Eller går det greit, var bare 1500 kr over kredittgrensen og i går så var prisen 6750 som ble trukket, men i dag 8750...skjønte ikke det, kanskje euroen endret seg? Anonymkode: d63f9...ad3 Det går helt fint, ikke noe problem. Krona har blitt svekket i verdi de siste dagene, men ikke så mye at 6750 skal bli til 8750. Anonymkode: a613a...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har en kredittgrense på 25.000kr og har kun brukt mastercard i utlandet (Jeg har penger på sparekonto til å nedbetale det, men har brukt mastercard for å være på den sikre siden i utlandet). Men ser at jeg i dag hadde -26.500 kr (hvordan kan jeg bruke mer enn det jeg har grense på), jeg er redd at penger jeg har brukt på restaurant osv blir tilbaketalt til meg.... Noen som vet om dette er normalt? Anonymkode: d63f9...ad3 Du handler med lånte penger. Overtrekker du kortet får du skyhøy rente fra overtrekksdagen. Du bør omgående overføre til kortet slik art du er innenfor kredittrammen din. Det er en grunn til at ved kortmisbruk så kan misbrukt beløp bli skyhøyt. Du skal passe på ikke banken at du holder deg innfor den gitte kreditten. Anonymkode: 7a369...78d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du handler med lånte penger. Overtrekker du kortet får du skyhøy rente fra overtrekksdagen. Du bør omgående overføre til kortet slik art du er innenfor kredittrammen din. Det er en grunn til at ved kortmisbruk så kan misbrukt beløp bli skyhøyt. Du skal passe på ikke banken at du holder deg innfor den gitte kreditten. Anonymkode: 7a369...78d Jeg passer godt på og er derfor jeg også stadig er innom og sjekker - jeg bruker ikke penger jeg ikke har, men har vært på ferie og brukt mastercard. Jeg betalte tilbake i dag med engang jeg så at det var over grensebeløpet. Om det har rukket å legge seg noen renter, så betaler jeg de. Da har jeg lært noe nytt i dag. Men jeg er langt ifra den som handler på kreditt. Anonymkode: d63f9...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det går helt fint, ikke noe problem. Krona har blitt svekket i verdi de siste dagene, men ikke så mye at 6750 skal bli til 8750. Anonymkode: a613a...d5d Jeg er helt enig, jeg er veldig sikker på at tallet i går var mye lavere enn i dag. Burde ha tatt screenshot, men det økte med 2000 kr og syns det er merkelig . Skal høre med banken min. Takk for svar forresten Anonymkode: d63f9...ad3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 Det er fint mulig å overtrekke kredittkortet med 1000 - 1500 kr. det har jeg gjort flere ganger. Bare betal inn det som er overtrukket med en gang so slipper du overtrekksgebyr. Anonymkode: fc502...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå