AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Hvorfor setter ikke selskapene ned prisen på bensin/diesel? Prisen på råolje har falt med nærmere 15 dollar/fatet i løpet av en uke - fjorten dager. I går og i dag er det mellom 75 til vel 76 dollar/fat. Anonymkode: 5cf80...30c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 De setter ned prisene. Bensin må først produseres fra råolje. Så blir det lagret frem til det blir solgt til kjedene. Kjedene lagrer det også en stund hos seg og reagerer på markedet lokalt. Dermed kan du regne med å få billigere bensin om rundt 3 til 5 måneder i en uke. Prise når deg forsinket. Anonymkode: b8857...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 O.K. Har ikke noe greie på dette, men da er det jo noe å se frem til rundt juletider kanskje.. Anonymkode: 5cf80...30c
newman01 Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Jeg var ute og syklet i nærområdet (Nordre Follo) sent forrige uke. Tror det var torsdag. Da kostet dieselen 18,50kr. På lørdag kostet den 23,50. Jeg har ikke fått med meg noen pressemelding fra Vedum om at fossile avgifter har doblet seg, så vil tenke det er profitten til bensinstasjonene du bør rette en pekefinger mot
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #5 Skrevet 11. august 2024 Eg bor i vest og kørte til østfold via Oslo. Ca 3 kroner billigere i Østfold- billigere og billigere jo lenger sør? Oljen blir tatt ut langs kysten så rimelig urettferdig. Videre kan en handle billig i Sverige og alikavell klager de over dyr strø i sør. Her er dog priser på hus omtrent som like utenfor Oslo. Litt utefor tema men detter litt irriterende. Anonymkode: 47954...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå