Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tok det før mamma magen blei borte? Har deigete mage og er ganske ukomfortabel med det. Har alltid vært liten og slank. Men etter 2 graviditeter har magen blitt deigete og gått mere opp i vekt. Skal sies at jeg fikk mitt andre barn for 4 mnd siden og første for 3 år siden.  Var mye større med siste enn første.  Gikk opp nesten 20 kilo med nr 2 og 10 med nr 1.😅 vil helst ned  10 kilo men vil magen fortsatt være «hengete»?   Jeg trener hverdag i ca 10 min( med app) og går turer.  Prøver å Teller kalorier på alt jeg spiser.  Men ikke lett med 2 små🙈. Har dere noen tips eller råd? Føler jeg ser gravid ut enda😩

Anonymkode: b9583...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke gå ned i vekt vil hjelpe på magen da dette er fett som henger igjen. De fleste med slike mager tror jeg må opere bort.

Om du går ned i vekt vil jo magen blir mindre..altså mer skinn som henger.

Du kan jo snakk med en pt på trening senter om det finnes noe øvelser som kan hjelpe magen din 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk. Fikk tre barn på to år (tvillinger), satte dem i vognen og gikk hver dag. Magen forsvant sakte, men sikkert. Var også nøye med hva jeg spiste

Anonymkode: bc330...864

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (2 minutter siden):

Tror ikke gå ned i vekt vil hjelpe på magen da dette er fett som henger igjen. De fleste med slike mager tror jeg må opere bort.

Om du går ned i vekt vil jo magen blir mindre..altså mer skinn som henger.

Du kan jo snakk med en pt på trening senter om det finnes noe øvelser som kan hjelpe magen din 

Huff var det jeg var redd for.. og det koster vel en del kroner å operere det🙄.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk. Fikk tre barn på to år (tvillinger), satte dem i vognen og gikk hver dag. Magen forsvant sakte, men sikkert. Var også nøye med hva jeg spiste

Anonymkode: bc330...864

Akkurat dette jeg gjør nå. Så kanskje det er en fremgang🤞🏻 går til og fra barnehagen. (Nesten bare oppover) og turer i skogen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid før kroppen er "normal". Det sies at kroppen bruker 9mnd på å gå tilbake. Så vil tro at magen forsvinner etterhvert. 

Anonymkode: 2fb4c...12e

AnonymBruker
Skrevet

Flat mage etter 1 uke med førstemann og 2 uker med andremann her. Gikk opp ganske mye i graviditetene også, og fikk store barn, så jeg har rett og slett hatt flaks. Husker ikke hvor lang tid det tok å få bort alle kiloene (men det tok lenger tid enn magen, altså!), men det var noe som gikk helt av seg selv pga. amminga. Med førstemann endte jeg opp på 5-6 kg mindre enn utgangspunktet, krever mye energi å amme.

Anonymkode: f72ee...95f

AnonymBruker
Skrevet

"Mamma mage" er litt sammensatt. Noe kan komme av ekstra fett. Det kan fikses med slanking. Men noe kommer også av at magemuskler, hud, og alt, er blitt strukket. 

Jeg hadde skikkelig sixpack før jeg ble gravid. Etter begge fødslene gikk magen tilbake til helt flat på under en uke. Uten at jeg trengte gjøre noe. Det var nok i all hovedsak pga jeg hadde så mye magemuskler fra før. 

Men: når jeg ligger på siden, holder ikke magen seg på plass som før. Da får jeg plutselig en liten "pøl" av mage som ligger ved siden av meg på sengen 😛 Det er tre og seks år siden jeg fødte, og altså, jeg er veldig slank og veltrent, men akkurat det problemet der bare er der. Det plager meg veldig, veldig lite, jeg kunne kanskje gått til fysio og fått noe råd på hvordan noe kunne strammes opp, men meh. Ligger ikke med bar mage i nærheten av andre enn mannen, og han får leve med det. 

Anonymkode: 0df09...6e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det tar tid før kroppen er "normal". Det sies at kroppen bruker 9mnd på å gå tilbake. Så vil tro at magen forsvinner etterhvert. 

Anonymkode: 2fb4c...12e

Håper magen forsvinner. Selvfølgelig blir jeg ikke som jeg var før jeg blei gravid men så lenge den blir litt borte blir jeg fornøyd🤞🏻🙈. Samboer bryr seg jo ikke han sier jeg er fin som jeg er. Men er vel det at jeg ikke føler meg som meg selv🤔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har overflødig hud etter graviditeten, det kommer aldri til å forsvinne. Barnet er 6 år og jeg er for lengst gått ned til normalvekt. 

Anonymkode: e0cb4...da3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har overflødig hud etter graviditeten, det kommer aldri til å forsvinne. Barnet er 6 år og jeg er for lengst gått ned til normalvekt. 

Anonymkode: e0cb4...da3

Så den huden må man bare leve med med andre ord🙈. Men håper jeg fortsatt kommer ned i  vekt. Men kommer det til å syntes når magen fortsatt har overflødig hud?🤔

Skrevet

Fett kan slankes vekk, men slapp hud må man enten leve med eller operere vekk. Senene mellom magemusklene er også ofte slappe etter flere svangerskap og dette gjør at magen virker større. Man kan forsøke å trene, men man kan ikke forvente at musklene går tilbake til det dem en gang var. Både magemuskler, fett og hud kan fikses med kosmetisk kirurgi men man må også ha i bakhodet at hvis man ikke får der av svangerskap så vil man på etter eller annet tidspunkt, med høy sannsynlighet, får det i forbindelse med overgangsalder og alderdom 😅 Det beste er kanskje å akseptere det først som sist ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Løs hud kan ikke slankes eller trenes bort. 

Bare 4 mnd siden sist fødsel - så tror du skal smøre deg med tålmodighet sånn generelt sett. Det tar tid for kroppen og trekke seg tilbake. Ikke alle går tilbake til slik de var - noe som er verdens mest naturlige ting etter svangerskap. Hele kroppen har jo endret seg og resetter seg ikke til det som var før. Den blir som den blir. Sener, magemuskler etc trenger tid. 

Kosthold, aktivitet, trening kan alt hjelpe - men ikke på løs hud. Man kan ikke punkt slanke seg heller. 

Hva som vil være synlig senere når du har gått ned i vekt/trent etc kan ingen svare på. Det er 100% individuelt hvordan kroppene våre blir. 

Så kanskje bedre at du jobber med å akseptere at kroppen har endret seg og gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: 9e118...295

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1,5 år etter fødsel, og ser fremdeles litt gravid ut. Blir fortere oppblåst også. Skal også prøve å leve litt sunnere og aktivt..

Anonymkode: 3387a...6e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk veldig stor mage med nr 1 og fikk mye løs hud i etterkant. Hos meg er egentlig dette "styggere" når jeg er helt slank som nå, kontra da jeg hadde mer fett på magen. Da var det liksom glatt, men nå har jeg løs hud som henger skrukkete på magen. Jeg prøver å akseptere det og ikke bry meg. Lære å elske skavankene også. Også bruker jeg mer High waist bukser pluss høye bikinitruser. Over navlen er det ikke noe problem. Fødte for 4 år siden og 1,5 år siden.

Anonymkode: 44467...774

AnonymBruker
Skrevet

Da må jeg nesten bare prøve å akseptere det🙈  som dere sier er det jo en naturlig ting. Og har jo fått verdens beste gaver❤️  

alltid brukt high waist så da forsetter jeg bare med det. 😅. Takk for svar alle sammen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...