AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Del Skrevet 6. august 2024 Hei. Har gått opp mye i vekt etter 2 graviditeter siste var for 4 mnd siden. Alltid vært liten og slank og aldri trent før graviditetene. så har veldig lyst til å gå ned igjen. Begynt å trene litt med app og prøver på kaloriunderskudd. Har nå lyst til å prøve fasting. Hvordan er dette? Er det lett? Tenker spise 11-18 også faste resten. Er dette en måte som funker på vektnedgang? Og skjønner det tar litt tid men ca hvor mye? Vil helst gå ned 10kg🙈. Gjerne kom med tips på hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: bfb00...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Del Skrevet 6. august 2024 Det er mange måter å gå ned i vekt på, og faste er ikke nødvendigvis løsningen for alle. Ikke kaloriunderskudd heller. Du trenger jo godt med næring nå, særlig hvis du ammer. Å spise riktig, er det som fungerer for meg. Jeg teller aldri kalorier, men fokuserer på ren mat, og gode proteinkilder fra kjøtt. fisk, og egg. Mye grønnsaker, og litt frukt og bær. Jeg spiser karbohydrater, men kutter kraftig ned på stivelsesrik mat. Skal jeg ned i vekt, så må den maten bort/reduseres, uavhengig om jeg faster eller ikke. Anonymkode: 83909...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg fastet 19-11 da jeg skulle ned. Funket greit, men det var jo veldig strengt. Ikke alltid det funker med timeplanen, særlig med småbarn. Men hvis du får det til å funke, så er det en grei metode. Bare pass på at maten du spiser inneholder nok, hvis ikke kommer fastetimene til å bli laaaange. Anonymkode: 8333b...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Del Skrevet 6. august 2024 Du bør ikke kjøre større restriksjoner når du ammer, da er det bedre å fokusere på å unngå sukker og ultraprosessert mat, og heller spise nok god mat laget fra bunnen av. Hvis du ikke ammer bør du lese deg opp før du starter, sjekk ut Marit Kolby, Susann Stave og Maja Skogstad på instagram og bøkene de har skrevet. Anonymkode: 10fd2...0fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fastet 19-11 da jeg skulle ned. Funket greit, men det var jo veldig strengt. Ikke alltid det funker med timeplanen, særlig med småbarn. Men hvis du får det til å funke, så er det en grei metode. Bare pass på at maten du spiser inneholder nok, hvis ikke kommer fastetimene til å bli laaaange. Anonymkode: 8333b...4d1 Ja er det jeg er redd for. At timene skal bli lange.😅 og man skal vel bare også drikke vann? Kan man drikke saft uten kalorier?🤔 Anonymkode: bfb00...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør ikke kjøre større restriksjoner når du ammer, da er det bedre å fokusere på å unngå sukker og ultraprosessert mat, og heller spise nok god mat laget fra bunnen av. Hvis du ikke ammer bør du lese deg opp før du starter, sjekk ut Marit Kolby, Susann Stave og Maja Skogstad på instagram og bøkene de har skrevet. Anonymkode: 10fd2...0fb Takk for tips! Skal sjekke ut. Nei jeg ammer ikke. Gir mme ☺️ Anonymkode: bfb00...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja er det jeg er redd for. At timene skal bli lange.😅 og man skal vel bare også drikke vann? Kan man drikke saft uten kalorier?🤔 Anonymkode: bfb00...448 Jeg drakk Cola Zero og Zer'oh-saft i fasteperiodene. Gikk helt fint. Te også. Noen kan få litt økt insulinrespons av det, men det skal visstnok være forbigående hvis man bare holder seg til opplegget. Anonymkode: 8333b...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg drakk Cola Zero og Zer'oh-saft i fasteperiodene. Gikk helt fint. Te også. Noen kan få litt økt insulinrespons av det, men det skal visstnok være forbigående hvis man bare holder seg til opplegget. Anonymkode: 8333b...4d1 Åh så bra. Er jo så kjedelig å bare drikke vann🙈. Skal teste dette ut å se om det funker og er noe for meg.🤞🏻 takk for at du svarte så fort. Tar vel tid før man får noe resultater men😅 Anonymkode: bfb00...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åh så bra. Er jo så kjedelig å bare drikke vann🙈. Skal teste dette ut å se om det funker og er noe for meg.🤞🏻 takk for at du svarte så fort. Tar vel tid før man får noe resultater men😅 Anonymkode: bfb00...448 Tok meg ca 10 uker å gå ned 10 kg. Så det tar tid, men det er jo bare bra😁 Håper det går knirkefritt. Lykke til! Anonymkode: 8333b...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tok meg ca 10 uker å gå ned 10 kg. Så det tar tid, men det er jo bare bra😁 Håper det går knirkefritt. Lykke til! Anonymkode: 8333b...4d1 Oi da har du vært kjempe flink! Men hvordan er det etterpå? Må man fortsette på fasting? Redd hvis man stopper så er man tilbake der man var fra start😩 Anonymkode: bfb00...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oi da har du vært kjempe flink! Men hvordan er det etterpå? Må man fortsette på fasting? Redd hvis man stopper så er man tilbake der man var fra start😩 Anonymkode: bfb00...448 Jeg faster ikke lenger nå, nei. Passer på at jeg ikke havner tilbake i samme spor med for mye søtt og godt, ellers spiser jeg nok det som kroppen trenger for å holde vekten stabil. Jeg øvde mye på å kjenne etter når jeg var mett, mens jeg gikk ned. Prøv å spis sakte, og prøv å stopp "i tide", var det jeg sa til meg selv. Har ikke gått opp noe siden jeg sluttet med fastingen. Eller, bittelitt i sommer fordi det har blitt litt ekstra kos, men det tok jeg av meg igjen da jeg starta på normal diett for to uker siden. Anonymkode: 8333b...4d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg faster ikke lenger nå, nei. Passer på at jeg ikke havner tilbake i samme spor med for mye søtt og godt, ellers spiser jeg nok det som kroppen trenger for å holde vekten stabil. Jeg øvde mye på å kjenne etter når jeg var mett, mens jeg gikk ned. Prøv å spis sakte, og prøv å stopp "i tide", var det jeg sa til meg selv. Har ikke gått opp noe siden jeg sluttet med fastingen. Eller, bittelitt i sommer fordi det har blitt litt ekstra kos, men det tok jeg av meg igjen da jeg starta på normal diett for to uker siden. Anonymkode: 8333b...4d1 Så flink du er👏🏼Nå fikk jeg litt mere motivasjon av å lese det 😄 da er det kanskje et lite håp for meg og🤞🏻 da skal jeg begynne med fasting i morgen! Anonymkode: bfb00...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så flink du er👏🏼Nå fikk jeg litt mere motivasjon av å lese det 😄 da er det kanskje et lite håp for meg og🤞🏻 da skal jeg begynne med fasting i morgen! Anonymkode: bfb00...448 Klart det er håp! You got this 😁 Anonymkode: 8333b...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. august 2024 #14 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 12.06): Hei. Har gått opp mye i vekt etter 2 graviditeter siste var for 4 mnd siden. Alltid vært liten og slank og aldri trent før graviditetene. så har veldig lyst til å gå ned igjen. Begynt å trene litt med app og prøver på kaloriunderskudd. Har nå lyst til å prøve fasting. Hvordan er dette? Er det lett? Tenker spise 11-18 også faste resten. Er dette en måte som funker på vektnedgang? Og skjønner det tar litt tid men ca hvor mye? Vil helst gå ned 10kg🙈. Gjerne kom med tips på hvordan man går ned i vekt. Anonymkode: bfb00...448 Det vil fungere hvis du ender opp med å innta færre kalorier enn du forbrenner. Hvis du inntar flere kalorier enn du forbrenner så vil ikke faste gjøre noe, og du vil gå opp i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. august 2024 #15 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 12.13): Det er mange måter å gå ned i vekt på, og faste er ikke nødvendigvis løsningen for alle. Ikke kaloriunderskudd heller. For å gå ned i vekt må man ha kaloriunderskudd. Det er fysisk umulig å gå ned i vekt på kalorioverskudd. Faste er bare en måte å prøve å oppnå kaloriunderskudd på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. august 2024 #16 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 12.24): Ja er det jeg er redd for. At timene skal bli lange.😅 og man skal vel bare også drikke vann? Kan man drikke saft uten kalorier?🤔 Anonymkode: bfb00...448 Du kan drikke hva som helst så lenge du ikke ender opp med å innta flere kalorier enn du forbrenner. Sukkerfri saft kan være en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #17 Del Skrevet 10. august 2024 7 hours ago, jabx said: Det vil fungere hvis du ender opp med å innta færre kalorier enn du forbrenner. Hvis du inntar flere kalorier enn du forbrenner så vil ikke faste gjøre noe, og du vil gå opp i vekt. In other news: hvis du bruker mindre penger enn du tjener, blir du rikere. Sånn, det er alt du trenger å vite om økonomi. Anonymkode: 00dc8...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #18 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): In other news: hvis du bruker mindre penger enn du tjener, blir du rikere. Sånn, det er alt du trenger å vite om økonomi. Anonymkode: 00dc8...ac2 Tja, men det kjemogså heilt an på inflasjonen Anonymkode: 52d64...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå