Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer vet at min verste frykt er å bli forlatt. Jeg ble forlat av en forelder som barn. I går sa han under en krangel at han skulle forlate meg hvis jeg ikke skjerpet meg. At han skulle fake foran andre, men gå fra meg med en gang. Dette var ikke en alvorlig krangel. I dag føler jeg med i alarmberedskap og klarer ikke å klemme han. Han mener at jeg enten må skjerpe meg og ha kroppskontakt, eller så forlater han meg. 

Ingen spørsmål. Ville bare få det ut et sted. Jeg føler meg som en liten jente som ikke vil bli forlatt igjen. Patetisk 

Anonymkode: 3940c...711

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du blir allerede forlatt. Han er ikke der for deg.

Anonymkode: ddbd4...0f0

• Liker 16
  • Hjerte 6
  • Nyttig 24
AnonymBruker
Skrevet

Psykisk vold dette her, og med din historie velger du kanskje ubevisst drittsekker 

Anonymkode: 96dcb...433

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Da synes jeg du skal forlate han. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Psykisk vold dette her, og med din historie velger du kanskje ubevisst drittsekker 

Anonymkode: 96dcb...433

Han er egentlig en rolig, syndig og varm person. Han har også vært min største støtte og trygghet gjennom mange år

AnonymBruker
Skrevet

Hva kranglet dere om? Er jo ikke sikkert han faker det for å såre deg, men kanskje mener det?

Anonymkode: 23f21...56c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er egentlig en rolig, syndig og varm person. Han har også vært min største støtte og trygghet gjennom mange år

Men det han gjorde og trusselen er fortsatt psykisk vold når han truer deg med det verste for deg under en krangel. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mer på at han skal tvinge deg til å ha kroppskontakt når du ikke vil det, og du reagerer helt normalt på det jeg vil kalle en retraumatisering. Det er langt over grensen!!

Har han for vane å fortelle deg hva som er best for deg og hva du skal gjøre? Han høres kontrollerende ut.

Anonymkode: e7e69...dbc

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og dette vet han, derfor vet at han du kommer til å godta hans dårlige oppførsel. Det du har opplevd blir bare én av veldig mange lignende hendelser fremover. Han er ferdig med deg og du burde gå fra han før han ødelegger deg.

Dette gjelder uansett om du hadde hatt angst for å bli forlatt eller ikke. Sånt han har gjort mot deg gjør man ikke mot noen man er glad i, uansett hvor sur man er. Er man så slem som han var så er det ingen vei tilbake, kjærligheten for deg er død.

Anonymkode: b62be...465

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ahh jeg har vært der du er TS.  Det resulterte i at jeg knyttet meg usunt til partneren og fant meg i all slags dritt i frykt for å bli forlatt. Han gikk fra meg til slutt, og det var noe av det beste som kunne skjedd meg. Var selvfølgelig et nervevrak i begynnelsen, men nå ti år senere, har jeg endelig funnet tryggheten i meg selv alene. Nå er jeg klar igjen for et nytt ( sunt) forhold, dersom skjebnen skulle føre meg dit. Jeg er ikke lenger redd for å bli forlatt/være alene, for det går jo helt fint. Det krevde mye mental jobbing, men herregud så deilig å føle meg «fri»  Så mitt råd til deg TS er å søke hjelp ift tilknytnings problemene dine. Finn tryggheten og lykken din alene. Det er kun deg selv som kan gjøre deg lykkelig, ingen andre! Lykke til ❤️

Anonymkode: a512b...0c3

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva kranglet dere om? Er jo ikke sikkert han faker det for å såre deg, men kanskje mener det?

Anonymkode: 23f21...56c

Han skulle fake at vi hadde det bra foran familien vår. Vi kranglet om småting som vi alltid gjør. Ingenting stort. Han sier han ikke føler seg respektert men klarer ikke å gi instruksjoner på hva slags respekt han vil ha. Jeg mener selv at jeg respekterer han.

AnonymBruker
Skrevet

Vil du deg selv godt så gjør du det slutt. 

Anonymkode: 62d05...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerer mer på at han skal tvinge deg til å ha kroppskontakt når du ikke vil det, og du reagerer helt normalt på det jeg vil kalle en retraumatisering. Det er langt over grensen!!

Har han for vane å fortelle deg hva som er best for deg og hva du skal gjøre? Han høres kontrollerende ut.

Anonymkode: e7e69...dbc

Jeg har aldri oppfattet han som kontrollerende. Denne oppførselen var ikke typisk han. Men det har satt frykt og utrygghet i meg, som gjør at jeg ikke ser for meg å knytte meg til han igjen. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, syndig er han ihvertfall..

Anonymkode: 162e9...24a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ahh jeg har vært der du er TS.  Det resulterte i at jeg knyttet meg usunt til partneren og fant meg i all slags dritt i frykt for å bli forlatt. Han gikk fra meg til slutt, og det var noe av det beste som kunne skjedd meg. Var selvfølgelig et nervevrak i begynnelsen, men nå ti år senere, har jeg endelig funnet tryggheten i meg selv alene. Nå er jeg klar igjen for et nytt ( sunt) forhold, dersom skjebnen skulle føre meg dit. Jeg er ikke lenger redd for å bli forlatt/være alene, for det går jo helt fint. Det krevde mye mental jobbing, men herregud så deilig å føle meg «fri»  Så mitt råd til deg TS er å søke hjelp ift tilknytnings problemene dine. Finn tryggheten og lykken din alene. Det er kun deg selv som kan gjøre deg lykkelig, ingen andre! Lykke til ❤️

Anonymkode: a512b...0c3

Jeg føler meg altfor ødelagt til å tenke så langt frem💔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han leker jo med deg. Tøyer grenser dom han vet du tøyer. Trussler. Han vet han kan gjøre hva han vil, du adlyder. Han forlater deg ikke, men han synes det er gøy å trussle med det, for å se dine reaksjoner. 
mitt råd, du må bli kvitt han. Men jeg vet du kommer til å bli, år etter år. Tilslutt eier han deg, og du er en lydig hund full i nerver for han. Det liker han. 

Anonymkode: e4e7b...d34

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Samboer vet at min verste frykt er å bli forlatt. Jeg ble forlat av en forelder som barn. I går sa han under en krangel at han skulle forlate meg hvis jeg ikke skjerpet meg. At han skulle fake foran andre, men gå fra meg med en gang. Dette var ikke en alvorlig krangel. I dag føler jeg med i alarmberedskap og klarer ikke å klemme han. Han mener at jeg enten må skjerpe meg og ha kroppskontakt, eller så forlater han meg. 

Ingen spørsmål. Ville bare få det ut et sted. Jeg føler meg som en liten jente som ikke vil bli forlatt igjen. Patetisk 

Høres ut som psykisk vold det der. Jeg har opplevd mye av det samme som deg og endte også opp med en slik partner. Det ble bare verre og verre jo mer jeg godtok (altså godtok som i at jeg ikke gikk, men forsøkte å sette grenser verbalt). Det beste jeg noen gang har gjort for meg selv var å gå. Jeg fikk panikkangst bare av tanken på å være alene før, men det går veldig fint og jeg har det godt alene nå ❤️

Anonymkode: bf123...1d7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Å være grei, støttende og varm er ferskvare. Han er ikke dette når han bruker din redsel mot deg. Da er han manipulerende og ond. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har aldri oppfattet han som kontrollerende. Denne oppførselen var ikke typisk han. Men det har satt frykt og utrygghet i meg, som gjør at jeg ikke ser for meg å knytte meg til han igjen. 

Da kan du velge å gå nå eller bli værende å la deg selv bli stadig mer utrygg og redd sammen med han.

Anonymkode: b62be...465

• Liker 3
Skrevet

Folk som er veldig opptatt av å snakke om respekt, og å bli respektert, har jeg litt dårlig erfaring med. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...