Gå til innhold

Den beste klikkeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par klikkere liggende rundt, og det er jo fint å ha noen ekstra i tilfelle man ikke finner igjen.

Men er det noen som har tips på noen OK klikkere som ikke klikker så forferdelig høyt? Kjøpte en fra et tysk firma, men den er jo steinhard og bråker som fy når man trykker på den.

Ser at Canis har noen 5 og 10-pakninger med klikkere. Er disse ok? Bråker de forferdelig mye, eller skal jeg gå for de andre de har (de blå med mindre lyd)?

Gjerne også andre tips på klikkere.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En klikker er en plastikkdings som et "metallokk" som lager et lite klikk når man trykker på den. Klikkeren er noe som er mye mer presist enn å bruke stemmen for å belønne ønsket adferd. Klikk + godbit.

Trenger ikke bruke det bare på hund, vet om mange som bruker det på hest, katt, fugl og mange andre dyr. Kjempefint verktøy, og funker så mye bedre!

Skrevet

Jeg bruker klikker på kattene mine og har egentlig ikke tenkt over at det lager så mye lyd. Men hvis jeg ikke finner klikkeren lager jeg enkelt og greit en lyd med munnen (liknende lyd som når man smatter på en hest), og det funker det. Det viktige i klikkertrening er jo at man kan time lyden og at katt/hund kun hører lyden når den gjør noe riktig. Dvs at man ikke lager lyden i andre sammenhenger. Derfor funker det greit å lage den lyden jeg gjør :)

Skrevet

vi har fra canis, og mannen min syntes den bråker alt for mye. jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag, derfor syntes jeg den er helt grei....

Skrevet

Man får kjøpt klikkere med lydnivå som kan stilles inn, lurer på om ikke canis har det og.. ellers kan du jo pakke inn klikkeren for å dempe lyden.

Skrevet

Så med "volumkontroll" på strømmen storsenter, hvis du bor i nærheten av Strømmen ;)

Skrevet

Har ikke lyst på noe superavansert, men en som lager en enkel lyd som da man klikker med tunga, ikke en lyd som alle snur seg etter. Jeg har den ene fra Karlie, og den hopper man jo i taket av.

Skrevet

Bruk et metall-lokk istedet da, fra et syltetøyglass eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...