Gå til innhold

Fjerne belegningsstein og anlegge hage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forrige huseier la belegningsstein på området som før var en liten hageflekk. Jeg vil gjerne ha hagen tilbake, men har verken kunnskap eller erfaring på området. Er det noen som har gjort det, og kan dele noen tips, eller er det noe spesielt jeg bør tenke på eller ta hensyn til før jeg setter i gang? Eller kan jeg bare røske opp steinen og sette i gang? 

Legger ved et par bilder av hvordan det ser ut nå. Jeg har plukka ugress hele våren og sommeren men det øker bare i mengde, og jeg vil heller ha en plen/hage på området. 

20240804_155120.jpg

20240806_092505.jpg

Anonymkode: 05102...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags masser er det under steinen? Er det lagt rett på den gamle jorden, eller er det fylt på med pukk og andre løsmasser under? 

Er du uheldig er øverste jordlag fjernet og erstattet med pukk med duk under. Da må dette fjernes før du legger på toppjord og gressfrø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser ut som grunnarbeidet er gjort veldig dårlig, og at det er ganske gode vekstvilkår for løvetann i hvert fall. Men sannsynligvis er det et godt lag med drenerende masser, og sannsynligvis en duk under der. Og siden det ligger i flukt med veien har du ikke mulighet til å legge på mye ny jord, så her er den beste muligheten å masseutskifte det øverste laget til jord.

Anonymkode: ad4ca...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plukk opp steinen og selg den på finn! Kan godt hende du kan få solgt/gitt bort mot henting eventuell fyllmasse under også 😊

Anonymkode: f6ae7...dd9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...