Gjest Bare innom Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Med tanke på all den snøen som har falt den siste tiden, så begynner det å bli ganske tungt oppe på taket vårt, men jeg har ikke mulighet til å komme meg opp for å måke Jeg er ikke så urolig for at taket skal knekke, men jeg er mer redd for et ukontrollert ras mens noen går under..... Kan noen gi meg tips på hvordan jeg kan løse dette? Alle forslag mottas med takk!
Cathie Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Har ikke peiling!! Første tanken som slo meg var å ta fram hageslangen og spyle med varmt vann eller noe, men er vel kanskje ikke så lurt ved nærmere ettertanke :klø:
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Kaste et par snøballer opp for å se om det setter igang noe?
Mrs. K Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Du må nok frem med stigen og opp og måke. God arbeidslyst!
Pasha Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 sleng et tau over hustaket og stå på hver deres side og dra frem og tilbake..
Belit Skrevet 18. februar 2006 #9 Skrevet 18. februar 2006 Du må nok måke. Bare måk jevnt, ikke en og en del av taket, slik at det ikke blir altfor skjev belastning på takkonstruksjonen før du er ferdig.
Gjest bare innom Skrevet 18. februar 2006 #10 Skrevet 18. februar 2006 Mange gode, kreative forslag. Har allerede prøvd den enkleste (kaste snøball på taket), men de rullet ikke ned.... de la seg bare til der oppe Luftgevær har jeg ikke, kanskje jeg får låne nabogutten sin i morgen? Ellers så TROR jeg faktisk at han har kinaputter også... det smalt ganske kraftig der for et par dager siden Tauet var en god ide, men er litt usikker på om jeg har ett som er langt nok til å rekke 3 etg opp, over taket og 3 etg ned igjen. Dessuten klarer jeg vel ikke å kaste så høyt heller.. Hageslangen tror jeg ikke jeg skal prøve, for da tar jeg vel knekken på alt som er med all isen, og en varmovn på loftet tror jeg vil bli i minste laget. Kanskje tenne opp et bål? Og Trille, problemet var jo at jeg ikke kunne klatre opp på taket, så jeg trenger alternativer Flere gode forslag?
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #11 Skrevet 18. februar 2006 Hvis du ikke er bekymret for taket, men for at evt. ras skal treffe forbipasserende, så kan du jo sperre av slik at ingen kan gå der hvor de blir truffet?
Gjest bare innom Skrevet 18. februar 2006 #12 Skrevet 18. februar 2006 Hei Mie Det har jeg også vurdert, men da kommer ikke leieboerene våre seg ut, i og med at et ras vil treffe nedgangen/trappa deres.... Det er faktisk ganske kinkig. :klø: Jeg må vel krype til korset, og leie en kranbil med kurv.....
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #13 Skrevet 18. februar 2006 Si til leieboerne at de kan velge; være inne eller ute til våren kommer.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #14 Skrevet 18. februar 2006 Kjempeide Der har du funnet løsningen : :-D
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #16 Skrevet 18. februar 2006 Kranbil med kurv høres ut som en fornuftig løsning.
Gjest Bare innom Skrevet 18. februar 2006 #17 Skrevet 18. februar 2006 Jo da, det er nok den mest fornuftige løsningen, men ikke halvparten så morsom som en del av de andre forslagene jeg har mottatt i dag
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2006 #18 Skrevet 18. februar 2006 Du kan jo slenge opp en søt liten pusekatt og så ringe brannvesenet. Når de kommer med kranbil, så forter du deg opp og måker!
Gjest Bare innom Skrevet 18. februar 2006 #19 Skrevet 18. februar 2006 Enda bedre ide! Og hvis jeg flørter litt, så kanskje de måker for meg.... jeg mener med det samme de er der oppe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå