Gå til innhold

Har folk i Stavanger mindreverdighetskomplekser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns de er så sure of negative

Anonymkode: a7f5a...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

vært i stavanger ofte og ikke min opplevelse i det hele tatt så nei. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Er du rogalending selv?

Anonymkode: 5357e...b59

AnonymBruker
Skrevet
Sofie Maria skrev (7 minutter siden):

Er du ikke fra området, er det jo umulig å kome inn på folk. Påståelig, selvgode og grinete  mennesker

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig uttrykket "på seg selv kjenner man andre" har litt å si her.

Veldig mange speiler energien de møtes med (uansett hvor i landet man befinner seg). Så om du er sur og negativ, blir du møtt med det samme.

Anonymkode: 4d1da...881

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er du rogalending selv?

Anonymkode: 5357e...b59

nei ikke i det hele tatt😂  (bor på østlandet) men har vært der både på vennetur/koseturer og i forbindelse med jobb/profesjonell aktivitet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig uttrykket "på seg selv kjenner man andre" har litt å si her.

Veldig mange speiler energien de møtes med (uansett hvor i landet man befinner seg). Så om du er sur og negativ, blir du møtt med det samme.

Anonymkode: 4d1da...881

Dont give em ideas 🤣

Anonymkode: 3f150...312

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Neiiii

AnonymBruker
Skrevet

Tvertimot - Stavangerfolk er gjennomgående mye mer imøtekommende enn folk fra fx  Oslo eller Bergen.

Anonymkode: f40e5...7d7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stavanger dame selv. Har aldri hørt vi er noe mer grinete enn andre, tvert om har vi god humor,er livlige og sosiale😊 Ellers finnes det eksemplarer av alle type menneske typer i alle byer og bygder i Norge😉

Anonymkode: 6bf5e...87d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det byfolk du har møtt i Stavanger, eller folk fra div. bygder i Rogaland ?   Stor forskjell, Stavangerfolk begynner å ligne litt på Sølendinger.  Bilde og hyggelige, men dog noe "enkle" og naive.  Bygdefolkene kan nok være litt mer sure og tverre av seg, spesielt de fra Egersund og sørover mot Agdergrensa.

Hilsen innflytter fra Nord-Vestlandet.

Anonymkode: b73ea...330

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Det er bare dialekten som høres sur og grinete ut. Sarkasme humor ala Per Inge Torkelsen er ganske utbredt. Når du kommer inn i det, om man kan si det sånn, så ser du at de ikke er så verst. Dialekten er og forblir grusom da. Enkelte ser ut til å ha mindreverdighetskomplekser ovenfor "Oslo-folk", som de er overbevist om at "tror de er någe". Men jevnt over så er det blitt mye bedre enn det var før, og det henger i sammen med at byen har blitt mer internasjonalt preget, og streber etter å legge i fra seg de verste provinsielle trekkene. 

Kommer du lenger ut mot prærien på Jæren så møter du mer surmaga folk, negativitet og mistro mot alle som de ikke har kjent siden barneskolen eller er i slekt med. Men jeg vil si det er verst over fjorden ved Tau, Jørpeland, Haugesund, Karmøy og slike plasser. Mye knark, hjemmebrent og trauste skjebner der ute. 

Anonymkode: c48d4...bd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

... Enkelte ser ut til å ha mindreverdighetskomplekser ovenfor "Oslo-folk", som de er overbevist om at "tror de er någe"....

Dette er vel et distriktsproblem generelt. De fleste utenfor Oslo strever med dette, kan man få inntrykk av. 

Anonymkode: 32975...7c9

AnonymBruker
Skrevet

Sterkt uenig med dem som sier det er verre i bygdene enn selve Stavanger. Har en helt annen opplevelse, Stavanger folk er mer reserverte og irritable enn jærbu for å si det sånn. Men hvis jeg skal sammenligne Stavanger folk med andre by folk er dem ikke noe annerledes, like mange både surmaga og hyggelige folk som i alle andre byer.

Anonymkode: cdc60...881

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 15.17):

Neida. Det er bare dialekten som høres sur og grinete ut. Sarkasme humor ala Per Inge Torkelsen er ganske utbredt. Når du kommer inn i det, om man kan si det sånn, så ser du at de ikke er så verst. Dialekten er og forblir grusom da. Enkelte ser ut til å ha mindreverdighetskomplekser ovenfor "Oslo-folk", som de er overbevist om at "tror de er någe". Men jevnt over så er det blitt mye bedre enn det var før, og det henger i sammen med at byen har blitt mer internasjonalt preget, og streber etter å legge i fra seg de verste provinsielle trekkene. 

Kommer du lenger ut mot prærien på Jæren så møter du mer surmaga folk, negativitet og mistro mot alle som de ikke har kjent siden barneskolen eller er i slekt med. Men jeg vil si det er verst over fjorden ved Tau, Jørpeland, Haugesund, Karmøy og slike plasser. Mye knark, hjemmebrent og trauste skjebner der ute. 

Anonymkode: c48d4...bd0

Dialekten ja . Huff

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 4.22):

Har hørt at vi bruker sarkasme mye mer enn østlendinger. Kanskje du misforstår oss?

Anonymkode: 86c6f...451

Skrevet

De syter en del om østlendinger, som mange nordlendinger gjør om søringer. 

Anonymkode: 1feb2...a1c

• Liker 1
Skrevet

Har ikke inntrykk av det nei. Tvert i mot synes jeg de har god selvtillit og er stolte over byen sin. (Jeg er bergenser om det har betydning).

Anonymkode: c2e2d...1f4

Skrevet

Østlendinger pleier jo ofte å virke blærete, selvgode og pågående. Kanskje det er dette som kræsjer?

Anonymkode: cc65c...5d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...