Nepenthe Skrevet onsdag kl 09:57 Forfatter #81 Del Skrevet onsdag kl 09:57 Jeg tror jeg skal prøve et par uker uten å telle kalorier, men passe på at jeg holder meg til de sunne vanene jeg har startet på nå. Som å bytte ut ris og pasta med fullkornsvarianter eller bygg/havre/spelt. Få i meg mer proteiner, f.eks gjennom proteinmelk, linser, egg. Ikke noe godis i ukedagene, og ikke sukkerbrus. Mye grønnsaker til middag, og ellers noe frukt eller grønt til hvert måltid. Ingen mellommåltid. Omega3-tilskudd, og huske å ta D-vitaminer (har på resept grunnet mangel). Jeg har gått ned mye nå i starten, men jeg må passe på at det ikke blir for mye for fort. Som jeg beskrev tidligere har jeg muligens gått litt for hardt ut. Og jeg er helt tom for energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet onsdag kl 10:00 Forfatter #82 Del Skrevet onsdag kl 10:00 Amatariel skrev (På 4.2.2025 den 10.47): Det å falle er ikke å være svak! Å reise seg igjen er å være sterk. Når du har hodepine, dårlig søvn m.m så er det ikke tiden for å skulle nå skrittmål. Da er det andre ting kroppen din trenger Jeg er sikker på at du kan klare å nå målene dine, men da er det bare å fortsette i det gode sporet (på en sunn måte). Vil anbefale å ha et fast skrittmål, og ikke et som øker hele tiden. Og må ikke være hver dag. Jeg tenker jeg har en god uke om jeg klarer 5/7 dager Det er det jevne all over som telles. Hurra for tosifret! Nå skal det nedover Takk for motiverende og støttende ord Jeg tenker det du sier om fast skrittmål nok er mer bærekraftig enn et som stadig øker. Da målet var oppe i 9100 og jeg hadde null energi, ble det ganske demotiverende. Tror jeg skal ta sikte på å nå 6000 daglig. Det klarer jeg helt fint med to rolige turer med hunden til dagen, og så får alt oppå bli bonus. Jeg vil komme litt i gang med styrketrening, eller, jeg ER i gang med 5 squats per dag, hahahahah. Begynner forsiktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet fredag kl 10:15 Forfatter #83 Del Skrevet fredag kl 10:15 Jeg har vært overvektig så lenge at det er vanskelig å se for seg noe annet. At jeg skal veie 70 kg? Det har jeg ikke veid på ca 18 år. Men jeg håper jeg klarer det. Jeg er supermotivert for det. Denne uken har jeg lært at jeg kan la mensen styre søtsuget og jeg kan fortsatt gå ned i vekt. Jeg hadde meg en sjokolade en kveld fordi, tenk å aldri kunne unne meg noe? Måledag i dag. Jeg har gått inn et par cm alle plasser. Dessverre mest på puppene 😅 I neste uke tenker jeg å begynne med litt styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå