Nepenthe Skrevet 5. februar Forfatter #81 Del Skrevet 5. februar Jeg tror jeg skal prøve et par uker uten å telle kalorier, men passe på at jeg holder meg til de sunne vanene jeg har startet på nå. Som å bytte ut ris og pasta med fullkornsvarianter eller bygg/havre/spelt. Få i meg mer proteiner, f.eks gjennom proteinmelk, linser, egg. Ikke noe godis i ukedagene, og ikke sukkerbrus. Mye grønnsaker til middag, og ellers noe frukt eller grønt til hvert måltid. Ingen mellommåltid. Omega3-tilskudd, og huske å ta D-vitaminer (har på resept grunnet mangel). Jeg har gått ned mye nå i starten, men jeg må passe på at det ikke blir for mye for fort. Som jeg beskrev tidligere har jeg muligens gått litt for hardt ut. Og jeg er helt tom for energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 5. februar Forfatter #82 Del Skrevet 5. februar Amatariel skrev (På 4.2.2025 den 10.47): Det å falle er ikke å være svak! Å reise seg igjen er å være sterk. Når du har hodepine, dårlig søvn m.m så er det ikke tiden for å skulle nå skrittmål. Da er det andre ting kroppen din trenger Jeg er sikker på at du kan klare å nå målene dine, men da er det bare å fortsette i det gode sporet (på en sunn måte). Vil anbefale å ha et fast skrittmål, og ikke et som øker hele tiden. Og må ikke være hver dag. Jeg tenker jeg har en god uke om jeg klarer 5/7 dager Det er det jevne all over som telles. Hurra for tosifret! Nå skal det nedover Takk for motiverende og støttende ord Jeg tenker det du sier om fast skrittmål nok er mer bærekraftig enn et som stadig øker. Da målet var oppe i 9100 og jeg hadde null energi, ble det ganske demotiverende. Tror jeg skal ta sikte på å nå 6000 daglig. Det klarer jeg helt fint med to rolige turer med hunden til dagen, og så får alt oppå bli bonus. Jeg vil komme litt i gang med styrketrening, eller, jeg ER i gang med 5 squats per dag, hahahahah. Begynner forsiktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 7. februar Forfatter #83 Del Skrevet 7. februar Jeg har vært overvektig så lenge at det er vanskelig å se for seg noe annet. At jeg skal veie 70 kg? Det har jeg ikke veid på ca 18 år. Men jeg håper jeg klarer det. Jeg er supermotivert for det. Denne uken har jeg lært at jeg kan la mensen styre søtsuget og jeg kan fortsatt gå ned i vekt. Jeg hadde meg en sjokolade en kveld fordi, tenk å aldri kunne unne meg noe? Måledag i dag. Jeg har gått inn et par cm alle plasser. Dessverre mest på puppene 😅 I neste uke tenker jeg å begynne med litt styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 21. februar Forfatter #84 Del Skrevet 21. februar Oi, lenge siden jeg har vært innom her. Dagene går. Jeg har jobbet og studert og hatt mye å gjøre. Vekten går nedover, veide 97,4 i dag tidlig. Fra mitt høyeste i høst så er det en nedgang på 7,2 kg! Å gå ned en fedmeklasse på BMI er motiverende. At klærne ikke lenger er ubehagelig stramme, er motiverende. Å finne ut hvor mye jeg liker, og trives med, sunn mat og grønnsaker, er motiverende! Jeg er generelt mer aktiv nå enn før. Jeg går mye tur. Jeg når ikke skrittmålet hver dag, men ligger rundt 5-6000. Noen dager høyere. Har så vidt begynt å snuse litt på styrketrening med det nøkterne hjemmeutstyret jeg har, hehe. Om jeg finner tilbake treningsgleden kan det hende jeg melder meg inn på et senter. Jeg vil bare ikke gjøre det før jeg er klar for det. Har gått på en del smeller der tidligere, kan man si. Så vil jeg bare si til dem som leser innleggene mine og kommenterer her: Tusen takk. Jeg leser i dagbøker også, men er ikke noe flink til å legge igjen kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 21. februar #85 Del Skrevet 21. februar Gratulerer med super nedgang! Det er så gøy når man ser resultater både på skalaer og på klærne. Synes det høres ut som om du har fått en fin start på treningsfronten. Vet om mange som går kjempehardt ut med en gang, men ender med at de går på både smeller og mister motivasjonen med et poff. Det du gjør nå er lurt. Skikkelig lurt! Fortsett slik og du skal se at du finner tilbake til treningsgleden. Den kommer gjerne snikende etter hvert som formen blir bedre og man føler mestring. Utrolig fint å lese at du er så godt i gang. Jeg heier på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 22. februar Forfatter #86 Del Skrevet 22. februar Ms. Steele skrev (15 timer siden): Gratulerer med super nedgang! Det er så gøy når man ser resultater både på skalaer og på klærne. Synes det høres ut som om du har fått en fin start på treningsfronten. Vet om mange som går kjempehardt ut med en gang, men ender med at de går på både smeller og mister motivasjonen med et poff. Det du gjør nå er lurt. Skikkelig lurt! Fortsett slik og du skal se at du finner tilbake til treningsgleden. Den kommer gjerne snikende etter hvert som formen blir bedre og man føler mestring. Utrolig fint å lese at du er så godt i gang. Jeg heier på deg Tusen takk Jeg kjenner godt til det å gå for hardt ut. Kunne melde meg inn på et treningssenter og så forsvant hele treningsmotivasjonen etter å ha trent 6 dager i uken i 2 måneder. Det var liksom ikke noe i mellom. Så derfor tar jeg det veldig rolig nå. En ting om gangen. Finne matglede, så finne treningsglede. Fokusere på søvn samtidig. Denne gangen har jeg troen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. februar #87 Del Skrevet 23. februar Så herlig at vekten går nedover du er flink! Jeg støtter veldig å ta trening litt rolig i starten. Det er kjipt å være på treningsenter å føle seg malplassert og ukombortabel! Da blir det raskt en vegring... da jeg skulle begynne å være aktiv for to år siden så var det kun gåturer jeg bedrev i starten. Først korte på 15-20 min, så økte jeg på med det. Enkelte kvelder gå 45 min f.eks. Først etter et par måneder meldte jeg meg inn på treningsenteret, og da var jeg også nøye på å kun gå på rolige/enkle og lystbetonte økter. Slikt som enkleste yoga/mindfullness, gå på tredemølle o.l. Gjorde det i flere uker for å få inn rutinene med å i det hele tatt dra ut og til treningsenteret. Først lenge etterpå begynte jeg å "eksperimentere" med andre gruppetimer som jeg trodde jeg kanskje kunne klare. Og sakte men sikkert så ble det til noe... nå 2 år etterpå så føler jeg at jeg "hører hjemme" på senteret. Selv om det selvsagt er mange som er sprekere, sterkere, løper raskere og er mer fit enn meg. Men jeg har sluttet å bry meg om det. Tenker bare at det er fint at jeg er der, og deilig at jeg merker fremgang etter hvert som tiden går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 25. februar Forfatter #88 Del Skrevet 25. februar Takk Og takk for at du deler din erfaring! Det er godt jobbet å ikke bry seg. Jeg håper jeg kommer dit en dag. Min drøm er et eget treningsrom i huset - så slipper jeg å treffe folk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 7. mars Forfatter #89 Del Skrevet 7. mars Jeg måler litt her og der på kroppen underveis i prosessen. Jeg er jo ikke noe særlig i gang med styrketrening enda, og tenker at når jeg setter skikkelig i gang med det så vil målene også endres fortere? Uansett: -4 cm på hofter, rumpe og tjukkeste del av magen, -5 cm på smaleste, -3 cm rundt lår, og -1,5 cm på overarm. Jeg vil også ta en titt på målene beskrevet i første innlegget mitt: Jeg sover mye bedre nå. Jeg har fortsatt kvelder hvor jeg kommer meg i seng altfor sent, eller blir liggende på mobilen, men jeg har mange flere kvelder hvor mobilen legges ute av rekkevidde for sengen, og så leser jeg noen sider i en bok i stedet. Når jeg må ut av sengen for å skru av alarmen, unngår jeg også å bli liggende i sengen for lenge. Det blir ikke 8000 skritt hver dag. Men mange flere dager enn før. Jeg går 1-2 turer med hunden hver dag! Jaja nesten hver dag. Noen dager orker jeg bare ikke. Men det er maks en dag i uken. Når det gjelder styrketrening så har jeg så vidt begynt å løfte litt manualer. Tar noen squats hver dag. 🍽️ Jeg spiser mye mer grønnsaker enn før, også litt frukt. Har spist pølser 2 ganger siden januar. Rene råvarer, mindre ultraprosessert. Lager mer fra bunnen. 💦 Er ikke noe flink her. Jeg drikker mer når jeg har flaske med meg, så kanskje jeg skal fokusere litt her fremover. Snart 8 kg ned! Meditasjon og pust ja... Jeg er flink til å bruke pusten til å roe ned. Ikke noe meditasjon enda. 💸💆♀️ Jeg har brukt mindre penger på tull. Bruker fortsatt for mye på hud og hår da. 📚 Jeg driver med eksamenslesing, så bøker for å bedre mental helse blir litt nedprioritert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltopp84 Skrevet 20. mars #90 Del Skrevet 20. mars Så god du er som har tatt tak i det du ønsker å endre på i livet! Det er fint å følge andres reise her inne. Jeg leste det første innlegget ditt, og nå det siste, og ser at du har tatt mange grep. Det bør du klappe deg selv på skulderen for! Keep it up👏🏻😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 21. mars Forfatter #91 Del Skrevet 21. mars Krølltopp84 skrev (11 timer siden): Så god du er som har tatt tak i det du ønsker å endre på i livet! Det er fint å følge andres reise her inne. Jeg leste det første innlegget ditt, og nå det siste, og ser at du har tatt mange grep. Det bør du klappe deg selv på skulderen for! Keep it up👏🏻😊 Tusen takk! Det trengtes i dag ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet fredag kl 12:13 Forfatter #92 Del Skrevet fredag kl 12:13 Lite oppdateringer herfra, men jeg håper å bli litt mer aktiv her inne når eksamensperioden er over. Det er tungt, og jeg har lite tankevirksomhet til overs, hehe. Uansett, ferdig påsketråd i dag, og vekten viser nå 93,4 kg! Det er 10,6 kg nedgang fra 10.januar, og 11,2 fra 1.januar. Klapp på skulderen til meg altså! Jeg er så fornøyd og stolt over å ha klart det. Prøver å ikke tenke på at jeg har en lang vei å gå enda 😅 Jeg har en app som heter "Overvåk Vekt", og der har jeg lagt inn startvekt 1.januar 104,6 kg, og målvekt 06. mars 2026 på 67 kg. Denne appen viser fremgang vs tid. Fremgang = 29,8%, tid 21,5%. Så jeg ligger godt an. Datoen er satt litt på måfå, om jeg klarer det raskere er det supert, om det tar lenger tid er det også greit. Forskjellen denne gang kontra tidligere er at denne gangen føles ikke det som en diett! Det føles som en ny livsstil. Jeg koser meg i helgene, og prøver ellers å fokusere på ren mat som gir god næring. I påsken skal jeg studere. Men også holde meg til de gode vanene. Selvsagt blir det plass til påskeegg. Men ikke like mye snop som før, og ikke hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet fredag kl 13:11 Forfatter #93 Del Skrevet fredag kl 13:11 Jeg bare legger denne her så jeg har den, i tilfelle demotiverte dager ❤️ Januar 2025 03. januar (0) 10. januar (1) 104 kg 17. januar (2) 103,2 kg (- 0,8kg) 24. januar (3) 101,5 kg (-1,7kg) 31. januar (4) 100,0 kg (-1,5kg) Februar 2025 07. februar (5) 98,6 kg (-1,4kg) 14. februar (6): 97,9 kg (-0,7kg) 21. februar (7) 97,4 kg (-0,5kg) 28. februar (8) 97,0 kg (-0,4kg) Mars 2025 07. mars (9) 96,3 kg (-0,7kg) 14. mars (10): 95,0 kg (-1,3kg) 21. mars (11) 95,5 kg (+0,5kg) 28. mars (12) 94,6 kg (-0,9kg) April 2025 04. april (13) 94,1 kg (-0,5kg) 11. april (14): 93,4 kg (-0,7kg) Total vektnedgang: 10,6 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå