AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Del Skrevet 5. august 2024 Prøvde å lage kylling i airfryer men den ble utrolig tørr. Noen som har råd til å unngå dette? Prøvde å ta litt olje på, men hjalp lite. Hadde vært så fint å slippe oppvask med stekepanne og ildfast form, har brukt å steke i panne først og deretter i ovn, da blir den saftig og god. Anonymkode: e8720...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Del Skrevet 5. august 2024 Mer vann i bunn?? Anonymkode: 3607a...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 5. august 2024 #3 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) Smør på litt olje eller vann i bunn. Eller så korter du ned steketiden Endret 5. august 2024 av Jaytee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Del Skrevet 5. august 2024 Har du for høy varme og for lenge? Min kylling (og ribbe) blir alltid veldig saftig. Aldri brukt noe olje eller vann eller noe annet. Anonymkode: bbf81...182 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Del Skrevet 5. august 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde å lage kylling i airfryer men den ble utrolig tørr. Noen som har råd til å unngå dette? Prøvde å ta litt olje på, men hjalp lite. Hadde vært så fint å slippe oppvask med stekepanne og ildfast form, har brukt å steke i panne først og deretter i ovn, da blir den saftig og god. Anonymkode: e8720...55a Men har du forsøkt å justere temperatur eller steketid? Hva skjedde da? Er kjøttet tørt når man spiser det så er det overstekt, enkelt og greit. Anonymkode: d52c7...c68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Del Skrevet 6. august 2024 Lavere temperatur. Anonymkode: 50d2d...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Del Skrevet 6. august 2024 Pass på at kjernetemperaturen ikke er over 68°C, så vil den være saftig og ikke tørr Anonymkode: 003b6...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 Stek den kortere.. den skal ikke ha like lang tid i airfryer. Er den tørr er den overstekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Del Skrevet 6. august 2024 Steker kyllingfilet på 180 grader i ca 16 minutter. Da er den gjennomstekt og veldig saftig. Hvilken steketid og temperatur bruker du da ts? Anonymkode: 3450e...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg ville vurdert å gått ned på steketemperatur og/eller tid. Tørr kylling er overstekt kylling. Det jeg har stekt av kylling i airfryer har blitt saftig og fint. Steker da på kortere tid enn jeg normalt ville hatt den i ovnen. Jeg har pleid å steke i ovn med steketermometer tidligere. Da kunne jeg stoppe på riktig kjernetemperatur, og få saftig og fin kylling. For ekstra god kylling, har jeg brukt kyllingfilet med skinn, og stekt på 170grader varme til ca 65grader kjernetemperatur, og så fyrt opp grillelementene i ovnen og høy varme de siste minuttene for å få skinnet sprøtt. I airfryer ordner dette seg selv mye mer. (Å beholde skinn på kyllingen bidrar til mer saftig kyllingkjøtt, for fettet sitter under skinnet. ) Anonymkode: 1d416...0e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #11 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har du for høy varme og for lenge? Min kylling (og ribbe) blir alltid veldig saftig. Aldri brukt noe olje eller vann eller noe annet. Anonymkode: bbf81...182 Så bra, hvor lenge steker du det da? Anonymkode: e8720...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Men har du forsøkt å justere temperatur eller steketid? Hva skjedde da? Er kjøttet tørt når man spiser det så er det overstekt, enkelt og greit. Anonymkode: d52c7...c68 Ja. Husker ikke hvor lenge jeg stekte men tok den ut når den skulle være ferdig, den var da helt rå i midten. Stekte i noen minutter til og da ble den knusktørr gitt. Anonymkode: e8720...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå