Samantha Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 No studerar eg i Volda, og her er det ikkje vinmonopol. Det irriterar meg skikkelig.... Der eg er frå veit alle ALT om alle. Skikkelig irriterande det og... (Eg skal ikkje snakke så høgt sidan eg er glad i litt godt, gammaldags sladder sjølv.) Det er utrulig frustrerande å ikkje kunne gå utom døra uten at halve bygda veit det med ein gong.
Brunhilde Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Ikke så mye, egentlig. Kanskje at det er snø akkurat nå, men den forsvinner jo. Liker plassen jeg bor, jeg, på godt og vondt.
Arkana Skrevet 18. februar 2006 #3 Skrevet 18. februar 2006 Ingenting annet enn at det er dyrt å bo her.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har havnet på landet. Jeg, som egentlig er et bymenneske! Og jeg merker at det på landet rår en helt annen mentalitet enn der jeg kommer fra. De som er tilflyttet hit (f.eks. jeg) ses på en måte litt ned på, eller faller litt utenfor i forhold til dem som har familie som har bodd her i generasjoner. Veldig merkelig holdning. Det er liksom om å gjøre å ha det rette etternavnet... Vet ikke om det irriterer meg, kanskje det mer forundrer meg.
Aftenstjerne Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 Det er egentlig ikke noe som irriterer meg med plassen her vi bor.
Pasha Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 all snøen som ligger ute nå + at det gjerne kunne ha vært billigere her... men det er jo lite man får gjort med
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #7 Skrevet 18. februar 2006 - Ikke butikker med vin - Få mennesker og grisgrendt strøk (utkant-Norge) - Flere timer til nærmeste sykehus - Alle vet alt om alle med en gang - For mange menigheter og grendehus - Alle sitter hjemme og inne - Ingen kafeèr, resturanter eller utesteder (verken for ungdom eller godt voksne) - Dårlig kvalitet (holdbarhetsdato) og utvalg i matbutikken og høyere priser pga. transportfrakt - Lite konkurransepreget lokalsamfunn - Man bør ikke stikke seg ut for mye - Uskreven regel om at man blir godtatt hvis man presterer jevnt/gjennomsnittelig - helst ikke noe mer - Bare stygge eller opptatte bondemenn
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 Bor på bygda (nær en ganske stor by). Tilflytter. Voksende kommune. Ting jeg savner: -vinmonopol -mer spennende matvarer enn koteletter og røde bønner -sosiale møtesteder; alle sitter hjemme, eller finner på ting i den tilgrensende byen, i tillegg til at det er få arbeidsplasser i forhold til folketall så man blir ikke kjent med noen -dårlige bussforbindelser; bussen går sjelden og bare langs hovedveien, så enkelte steder komer man ikke til uten bil -fortau; livsfarlig å gå -mye dårlig vær; har hatt både storm og flom hittil i 2006. Det som har irritert meg mest her er nok at folk virker veldig lite interessert i å bli kjent med nye mennesker, noe som selvsagt skyldes at man ikke har noen naturlig møteplass annet enn om man har barn i skolen/barnehagen. Det virker som folk tilbringer utrolig mye tid bak låste (evt ulåste) dører i sine egne hjem, håper de gjør mer enn å se på tv... Men hovedsaklig trives jeg, faktisk. Vi bor fint med hyggelig nabo, har jobber vi liker og holder kontakt med venner via nett og telefon.
~MALIN~ Skrevet 18. februar 2006 #9 Skrevet 18. februar 2006 Nå har jeg sitti og tenkt litt... Kommer ikke på en eneste ting faktisk! Trives utrolig godt :-D .
Gjest King James Skrevet 18. februar 2006 #10 Skrevet 18. februar 2006 Det er veldig få ting..Men det at jeg må gå opp en bakk som det tar ca 10 min og gå opp. Til den nermeste butikken er litt iriterende siden det er en veldig tung bakke. Og lang. Den andre tingen er vel at det er ganske langt til den nermeste mini banken.
monja Skrevet 18. februar 2006 #11 Skrevet 18. februar 2006 Vi får ikke adsl eller bredbånd her (enda iallefall) og det er smale og skumle veier akkurat her.
Anglofil Skrevet 18. februar 2006 #12 Skrevet 18. februar 2006 At jeg bor langt fra togstasjonen og er avhengig av bussen som går svært sjelden. Ellers er det all snøen som kommer. Bor i et skikkelig snøhøl.. Mvh Yvonne
Annie Skrevet 18. februar 2006 #14 Skrevet 18. februar 2006 At ikke familien min bor her. Og at det ikke er saltvann her. Kanskje jeg burde salte Mjøsa? Savner lukta av tang og skjell.
Gjest vimse Skrevet 18. februar 2006 #15 Skrevet 18. februar 2006 - Er det tørke, må vi tenke på vannbruk, vi går aldri tørr i brønnen, men tilsiget kan ta litt tid. - Små oppusningsprosjekt som jeg mener burde prioriteres... -De som brøyter gjør ikke jobben sin Ikke de største irritasjonsmomentene med andre ord..
Søtpotita Skrevet 18. februar 2006 #16 Skrevet 18. februar 2006 At eg er lei...Har lyst å koma meg vidare
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #17 Skrevet 18. februar 2006 Trives veldig godt, men dialekten her er jeg vel ikke så glad i...
Gjest #Spidergirl# Skrevet 19. februar 2006 #18 Skrevet 19. februar 2006 - At det ikkje er vinmonopol - det er trapper overalt og av og til litt vanskelig å bare ta ein snartur heim pga dei sørens widerøeflya. Nokon ganger tar det ein heil amerikareise å komma heim. surt
Leo Skrevet 19. februar 2006 #19 Skrevet 19. februar 2006 Ingenting og egentlig er jeg litt sjokkert...
Gjest camillo Skrevet 19. februar 2006 #20 Skrevet 19. februar 2006 Det eneste jeg har å klage på er vel at jeg ikke kan gå hjem fra byen, og det sier meg at jeg har det ganske bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå