Gå til innhold

Bestevenninnen min har begynt å røyke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan bør jeg forholde meg? Synes hun bør slutte, jeg liker det absolutt ikke!

Noen som har erfaring med venner som begynner å røyke?

Vi er 16 btw.

Anonymkode: 2530c...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Si «åååå så tøff du er som har begynt å røyke oi oii nå ser alle opp til deg assa kuuul jente du», mens du himler med øya.

Anonymkode: e3a5f...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si «åååå så tøff du er som har begynt å røyke oi oii nå ser alle opp til deg assa kuuul jente du», mens du himler med øya.

Jeg synes ikke det er tøft i det hele tatt så nei det er uaktuelt! Hun vil at jeg skal smake hele tiden, men jeg synes ikke det lukter noe godt.

Anonymkode: 2530c...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 7.31):

Du ser på det som en løsning å oppfordre en 16-åring til å være hånlig mot ei venninne som tar et elendig valg? Opplever jeg noen som hånlige, mister jeg respekten. Da ville sannsynligheten for at jeg respekterer hva de mener falle betraktelig.

Til trådstarter: du kan informere henne om at det dreper, du kan jo spørre ChatGPT om ulempene og ulik statistikk for sykdommer og død knyttet opp mot røyking. Det du aldri kommer til å få til å gjøre er å ta det valget for henne.

Hun har av en eller annen grunn bestemt seg for noe utrolig dumt, og du kan forklare at det for deg er vondt å se på, men til syvende og sist får du ikke gjort noe med det. Så dette blir en læringsprosess for både deg og henne, tenker jeg.

Anonymkode: 7eb42...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortelle henne at hun lukter fryktelig vondt og at om 10 år har hun brukt en halv million kroner på en moderat mengde sigaretter.

Videre kn du vise ar du aldri blir med henne ut, rundt hjørnet el for å røyke. Hun får stå alene.

Anonymkode: b7cb2...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...