AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg angrer på alt det jeg gjør eller velger. Det er veldig plagsomt for meg fordi det er helt umulig å ta alle valg. Jeg tviler sånn etterpå og alt blir feil og kun kaos. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: f801b...a61 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Gå til psykolog. Anonymkode: a472f...341 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Snakk med en psykolog slik at du finner utav hvorfor du velger å ta valg du angrer på. Dette er noe som kan behandles. Anonymkode: 0c20e...4a0
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Ts. Jeg har gått til psykolog. Det hjalp ingenting. Anonymkode: f801b...a61 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #5 Skrevet 5. august 2024 Jeg er lik og jeg har ADHD. Sykt irriterende. Anonymkode: 3b371...21e 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #6 Skrevet 5. august 2024 Jeg har det ganske likt som deg ts. Har gått til psykolog, men det hjalp ikke akkurat på sånne ting som dette. Har liksom ikke så mange tips til deg, annet enn at du tar lærdom av de valgene du allerede har tatt og gjør de justeringene som det er mulig å ta. Anonymkode: 44df6...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #7 Skrevet 5. august 2024 Prøv å gi litt mer blaffen i ting du ikke kan gjøre noe med lengre. Se fremover og se alt i stort perspektiv, som hele livet under ett. Se hvor uviktige ting vi ofte henger oss opp i er. Tren på å endre tankegangen hver eneste gang du henger deg opp. Det kan bli bedre med trening og lang tid. Anonymkode: 434fe...00b 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg angrer på alt det jeg gjør eller velger. Det er veldig plagsomt for meg fordi det er helt umulig å ta alle valg. Jeg tviler sånn etterpå og alt blir feil og kun kaos. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: f801b...a61 Da sitter du nok igjen med følsen av at det andre du ikke valgte er bedre uansett hva du velger. Det er det ikke. Så er nok en følse du bør jobbe litt med. Jeg søiter ikke med det, men å velge. Så mulig samme triks fingerer på deg også etterhvert. Velg det første du kom på Anonymkode: a21af...fda
miSs. Skrevet 5. august 2024 #9 Skrevet 5. august 2024 Jeg hadde en kompis som var i ganske lik situasjon som deg. Hver gang vi møttes så snakket han om ting som skjedde for minst 10 år siden, hvis ikke mer. Sa han angret og kastet skylda på at den og den hadde sagt det og det. Derfor endte han opp sånn og sånn. At hvis det hadde vært i dag hadde han aldri gjort det osv. jeg måtte kutte kontakten for jeg følte det ble for mye og slitsomt å høre på. Get over liksom.
Christina82 Skrevet 5. august 2024 #10 Skrevet 5. august 2024 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #11 Skrevet 5. august 2024 Jeg tenker hele tiden på at det og det skulle jeg ikke ha gjort. Og det og det skulle jeg ha gjort. Sykt irriterende og plagsomt fordi jeg tviler på meg selv og tviler på mine valg. Ønsker at tiden kunne gått tilbake og at jeg da kunne valgt annerledes enn jeg gjorde. Anonymkode: f801b...a61
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 Hvilken behandling fikk du? Dette kan være OCD, er det det så fungerer ikke samtaleterapi, det kan tvert i mot gjøre det verre, og du trenger spesifisert behandling for OCD. Da jeg sleit med OCD så var tvil rundt valg enda en av tingene jeg sleit med, i tillegg til andre tvangstanker og handlinger. Anonymkode: 15f43...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #13 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilken behandling fikk du? Dette kan være OCD, er det det så fungerer ikke samtaleterapi, det kan tvert i mot gjøre det verre, og du trenger spesifisert behandling for OCD. Da jeg sleit med OCD så var tvil rundt valg enda en av tingene jeg sleit med, i tillegg til andre tvangstanker og handlinger. Anonymkode: 15f43...0e3 Samtaleterapi og medisiner. Jeg går rundt å grubler på alle valg som jeg skal ta fremover og andre valg som jeg allerede tok. Ønsker det var juni nå fordi da hadde jeg valgt annerledes. Og sånne tanker. Anonymkode: f801b...a61 1
frivis Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 Du trenger ikke psykolog. Du må rett og slett lære å være ydmyk og takknemlig. Det krever aktivt valg. Det meste henger sammen. Tror man på tilfeldigheter så faller livet raskt i dass med mange problemer. 1
frivis Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 4 hours ago, miSs. said: Jeg hadde en kompis som var i ganske lik situasjon som deg. Hver gang vi møttes så snakket han om ting som skjedde for minst 10 år siden, hvis ikke mer. Sa han angret og kastet skylda på at den og den hadde sagt det og det. Derfor endte han opp sånn og sånn. At hvis det hadde vært i dag hadde han aldri gjort det osv. jeg måtte kutte kontakten for jeg følte det ble for mye og slitsomt å høre på. Get over liksom. Klassisk eksempel når man tror på tilfeldigheter, da blir man et offer 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 Man bør gå til fastlegen. Så slipper man å betale ekstreme summer. Anonymkode: c046c...81f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 Oioi, her var det mange svar som bare er tullball. Så klart dette er en problemstilling psykologer jobber med, du kom bare ikke til rett psykolog for deg. Hvis du ikke vil til psykolog kan du for deg selv forsøke å finne ut av hva du er redd for å gå glipp av ved å ta «feil» valg. Hvis dette er en form for tvangstanker, er det tankevanene dine du kan gjøre noe med. Forsøke å innse at det ikke er noe poeng å dvele ved det du ikke får gjort noe med. Forøvrig er ikke dette en problemstilling for det offentlige helsevesenet, gå rett til privat psykolog som jobber effektivt og rett på sak. Det er ikke alvorlig nok for rett til helsehjelp på fellesskapets regning. Anonymkode: f73e4...786 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samtaleterapi og medisiner. Jeg går rundt å grubler på alle valg som jeg skal ta fremover og andre valg som jeg allerede tok. Ønsker det var juni nå fordi da hadde jeg valgt annerledes. Og sånne tanker. Anonymkode: f801b...a61 Men hvor ville du egentlig vært nå? Anonymkode: 01742...ac4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oioi, her var det mange svar som bare er tullball. Så klart dette er en problemstilling psykologer jobber med, du kom bare ikke til rett psykolog for deg. Hvis du ikke vil til psykolog kan du for deg selv forsøke å finne ut av hva du er redd for å gå glipp av ved å ta «feil» valg. Hvis dette er en form for tvangstanker, er det tankevanene dine du kan gjøre noe med. Forsøke å innse at det ikke er noe poeng å dvele ved det du ikke får gjort noe med. Forøvrig er ikke dette en problemstilling for det offentlige helsevesenet, gå rett til privat psykolog som jobber effektivt og rett på sak. Det er ikke alvorlig nok for rett til helsehjelp på fellesskapets regning. Anonymkode: f73e4...786 Hvordan skal han finne rett psykolog? Ikke at jeg ikke er enig, men bare én time koster mellom 1200-1500 kroner så det blir dyrt å lete. Kanskje noen kan anbefale noen her som er flinke med hans problematikk? Anonymkode: 01742...ac4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #20 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvordan skal han finne rett psykolog? Ikke at jeg ikke er enig, men bare én time koster mellom 1200-1500 kroner så det blir dyrt å lete. Kanskje noen kan anbefale noen her som er flinke med hans problematikk? Anonymkode: 01742...ac4 Å gå til psykolog er så personlig, der kjemien har større betydning enn metodikk, så det er ikke annet å gjøre enn å forsøke å finne en man liker, rett og slett. Ja, det koster. Men folk bruker penger på frisør, bil, klær, briller og alt som er nødvendig, så jeg kan ikke fatte denne klagingen over at utdannede folk som psykologer også tar betalt. All helsehjelp kan ikke være offentlig, da går Norge under. Hvis man går 2 x mnd en periode, vil det for ikke livstruende psykiske helsetilstander gi god hjelp. De fleste kan prioritere dette, om enn ikke alle. Anonymkode: f73e4...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå