Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer sliter tidvis med å regulere følelsene sine. Hvis jeg tar opp noe i forholdet (som Kan være helt smått og ubetydelig) går han raskt i en nedadgående spiral hvor han føler at «alt er hans feil» og «han ikke klarer å gjøre noe riktig» og etter hvert kan si ting som at han kanskje ikke er laget til å være i forhold, at det hadde vært enklere å være alene osv.

Jeg forstår at i hans forrige forhold fikk han skylden for mye og ble tvunget til å si unnskyld hele tiden etc. Det er selvfølgelig leit, men jeg kvier meg litt for å si fra om ting fordi det ofte ender slik. Jeg forsøker å roe ham ned under veis, og gi mye trygging, men der fungerer ikke helt som jeg skulle ønske.

Har dere noen tips? Terapi? 

Han er på mange måter ikke en mann som er flink til å snakke om følelsene sine, så jeg opplever at han blir veldig overveldet og vet ikke helt hvor han skal gjøre av seg.

Anonymkode: fcf9f...85c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Terapi.

Anonymkode: da712...790

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest ZarahSweet
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Terapi.

Anonymkode: da712...790

👆☝️👆

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke hjelpe han med det. Du går nå i samme rolle som eksen hadde. Tror du ikke hun først prøvde å hjelpe? Også ble hun mammaen som måtte hjelpe han med å be om unnskyldning også. 

Han er en voksen mann, dette må han håndtere selv. 

Anonymkode: 114a4...6e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Terapi ja. 

Min mann har også utfordringer med å regulere seg (har i ettertid fått en diagnose), men jeg måtte si klart fra om at jeg ikke kunne ta ansvar for dette eller være hans psykolog. Det gikk utover mine følelser for ham. 

Han har gått til psykolog i noen år nå, og det har hjulpet mye. Helt annet samliv nå,,og han har det så mye bedre. 

Ofte sier menn nei til slikt, men da slites partner og forhold ut. 

Anonymkode: 38104...201

• Liker 3
Skrevet

Det er effektivt å jobbe med slike saker om man er mennesket selv. Terapi fungerer utmerket. Alternativer er famlilevernkontor, psykolog, psykiatrisk sykepleier, pedagog, prest, psykomotorisk Fysioterapaut, at foreldrene hans tar en forsinket foreldrejobb med å hjelpe han i gang med å sette ord på ting, mannlige venner som kan denne reguleringa,

men jeg tenker ikke en partner er den som er i posisjon til å hjelpe. Du bør ta ansvar for ditt, for å holde tolleranseviduet ditt åpent for hans nåværende mangler så du ikke blir stresset over forholdet. Du kan godt sette deg inn i hva som er regnet for å være gode måter å starte opp dialoger på og hva som regnes for å være god kommunikasjon. Da føler du kanskje at du får gjort noe, men det er på han hva han gjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...