Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har i lengre tid visst om utfordringer i ekteskapet hos et felles vennepar av oss. Det har også vært utroskap over lengre tid inne i bildet der. Han har fått beskjed om å ikke si noe videre og har heller ikke gjort det, noe som i utganspunktet er veldig fint. Han viser at han er en god venn man kan stole på. Men så kommer det jeg har utfordring med å takle; jeg har merket at det har vært noe som skurrer hos de. . Jeg har spurt han rett ut flere ganger om han vet hva som har skjedd hos de, noe han har nektet for. Det jeg sliter med å akseptere, er at han kan lyve på denne måten til meg, for å beskytte vennen. På en måte forstår jeg han, og at han ble satt i en vanskelig situasjon. Det er ikke hans historie å fortelle videre. Samtidig får det meg til å stille spørsmål ved hele vårt forhold og hvordan han ser på meg. Han synes tydeligvis at det er viktigere å holde løftet ovenfor vennen, enn å stå og lyve og blånekte ovenfor meg, rett opp i ansiktet mitt. Han har alltid vært min nærmeste og jeg kunne ikke ha lyvd til han på denne måten. Han kunne ha sagt noe så enkelt som at han blir stående i en lojalitetsskvis og at han har lovet å ikke fortelle noe videre om det han har blitt fortalt, så hadde jeg latt det være med det. Det får meg til å undres hva annet han holder skjult for meg. Kan han lyve om det, lyver han helt sikkert om andre ting også. Jeg føler meg såret, forbigått og at tilliten i forholdet har fått seg en knekk. Det skal sies at jeg tok han i å lyve om noe annet han holdt skjult for meg for noen måneder siden også, så jeg er nok litt ekstra sårbar akkurat nå: Tanker? Overreagerer jeg?

Anonymkode: 0973e...db2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om han hadde sagt at han ikke kunne si noe pga lojalitet.. Hadde du virkelig latt saken ligge? Eller hadde du begynt å spekulere og mase? 

Jeg tror jeg hadde blitt mer irritert av å høre A, men ikke B.. og følt at han ikke hadde stolt på meg. Hadde blitt mer såret av det. 

Anonymkode: 21f12...f4f

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Overreagerer jeg?

Ja

• Liker 32
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overreagerer voldsomt. Han vil være lojal mot kompisen, men du er nysgjerrig og vil vite.

Dette er IKKE å lyve til deg.

Slutt å mase og glem det.

Du har ikke noe med det.

Anonymkode: 6a527...80b

• Liker 37
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg forteller hverandre alt, så jeg forstår deg.

Anonymkode: e35f5...e6b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer. Jeg tenker som deg; hvis han kan lyve så glatt om en ting så kan han lyve om andre ting også. Jeg hadde ikke stolt på han igjen. 

Ikke at det er dumpegrunn, men jeg hadde ikke trodd på han igjen. Jeg vet jeg er kompromissløs, jeg får ikke til å være på noen annen måte når det kommer til løgn.

Samtidig skjønner jeg at han ville være lojal mot kompisen. Jeg syns som deg at han burde ordlagt seg på en annen måte uten å lyve så hadde alt vært greit. Jeg syns ikke han hadde noen grunn til å si hva det var, men han kunne sagt det som du selv mente var en grei måte å si det på.

Men, hadde du klart å la være å grave mer da? Du sier jo at du har spurt flere ganger om det samme, så kan hende han ikke ville si noenting i det hele tatt fordi han tenkte at du ikke ville la det være med det og at du ville mase videre?

Anonymkode: 6148c...cd2

• Liker 5
Skrevet

Mannen er lojal mot vennen sin.👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo du som presser han til å fortelle, ikke han som er illojal mot hverken deg eller vennen sin. Og hvorfor i all verden føler du at du har rett til å vite noe som du ikke har noe med å gjøre i utgangspunktet?

Her mener virkelig du er den som bør skjerpe seg.

• Liker 27
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde funnet ut at min venn fortalte mine hemmeligheter videre til sin partner, så hadde jeg kuttet ut den vennen. Du overreagerer noe voldsomt.

Anonymkode: a15f1...e54

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min mann og jeg forteller hverandre alt, så jeg forstår deg.

Anonymkode: e35f5...e6b

Forteller dere hverandre alt som andre har sagt til dere i fortrolighet? Det er dårlig gjort. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han være ærlig med deg, dere kommer likevel til å skille lag om 5 eller 10 år mens vennskapet vil være ut livet. 

Jeg vet i hvertfall med meg selv at jeg ikke hadde holdt ut lenge med ei som beskyldte meg for å være ærlig bare fordi hun er nysgjerrig på privatlivet til min beste venn. 

Anonymkode: 90ba5...e33

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mannen har i lengre tid visst om utfordringer i ekteskapet hos et felles vennepar av oss. Det har også vært utroskap over lengre tid inne i bildet der. Han har fått beskjed om å ikke si noe videre og har heller ikke gjort det, noe som i utganspunktet er veldig fint. Han viser at han er en god venn man kan stole på. Men så kommer det jeg har utfordring med å takle; jeg har merket at det har vært noe som skurrer hos de. . Jeg har spurt han rett ut flere ganger om han vet hva som har skjedd hos de, noe han har nektet for. Det jeg sliter med å akseptere, er at han kan lyve på denne måten til meg, for å beskytte vennen. På en måte forstår jeg han, og at han ble satt i en vanskelig situasjon. Det er ikke hans historie å fortelle videre. Samtidig får det meg til å stille spørsmål ved hele vårt forhold og hvordan han ser på meg. Han synes tydeligvis at det er viktigere å holde løftet ovenfor vennen, enn å stå og lyve og blånekte ovenfor meg, rett opp i ansiktet mitt. Han har alltid vært min nærmeste og jeg kunne ikke ha lyvd til han på denne måten. Han kunne ha sagt noe så enkelt som at han blir stående i en lojalitetsskvis og at han har lovet å ikke fortelle noe videre om det han har blitt fortalt, så hadde jeg latt det være med det. Det får meg til å undres hva annet han holder skjult for meg. Kan han lyve om det, lyver han helt sikkert om andre ting også. Jeg føler meg såret, forbigått og at tilliten i forholdet har fått seg en knekk. Det skal sies at jeg tok han i å lyve om noe annet han holdt skjult for meg for noen måneder siden også, så jeg er nok litt ekstra sårbar akkurat nå: Tanker? Overreagerer jeg?

Hvorfor setter du ham i et slikt dilemma da?

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overreagerer. Mannen er en god venn, og det er slett ikke alt du trenger å vite om hans venner. Jeg håper du ikke forteller dine venninners hemmeligheter til din mann. 

Anonymkode: 0eb9b...18a

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer ikke. Han burde stole nok på deg til å vite at den hemmeligheten forblir hos deg. Hadde begynt å lure på om partneren min syns utroskap var greit hvis han holdt kompisen sin utroskap skjult for meg. Han burde jo være Lyn forbanna på kompisen sin.

Anonymkode: bfad4...ef5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler jo strengt tatt ikke om deg og dere. 

Anonymkode: 6e95e...2a6

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Integritet er det noe som heter og det har man generelt for folk man står nærme.
Så lenge det ikke angår deg så er det ikke noe du skal få høre om. Din verdi for å vite om det? Nada.
Jeg tenker at oppegående folk ikke forteller slikt videre generelt. Vil legge til at det er ingen måte i verden der man kan svare på et sånt "ja/nei" spørsmål uten å indirekte undergrave kompisen eller å lyve til deg. Syns det er drøyt gjort å i hele tatt sette han i den situasjonen.

Endret av Eric_B
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er spesielt å forvente at man skal dele alle venners intime hemmeligheter med sin partner? Nå har jeg ikke stort med hemmeligheter, men jeg hadde blitt såret og forlegen om jeg fikk vite at en nær venninne sladret videre om nære og private ting til kjæresten. Når noen sier til meg at "dette trenger du ikke fortelle videre" tar jeg det på alvor. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

HI her: som nevnt, dette er et felles vennepar hvor mannen har vært utro over lang tid. Grunnen til at jeg har spurt mannen min om han vet om noe er galt, er fordi de har avslått å delta på alt vi har invitert de med på, noe som er veldig ulikt de. Jeg har lurt på om det har vært noe med meg eller oss, som har gjort at de plutselig ikke har ønsket kontakt. Jeg har vært sammen med mannen min i over 25 år. Vi er gift og har tre barn sammen og jeg har alltid sett på forholdet vårt som stabilitet hvor vi forteller hverandre alt ja. Jeg har egentlig ingen interesse i å vite hva problemene deres bestod i, det er deres sak. Jeg sliter bare med at det tilsynelatende er så enkelt å lyve til meg. Igjen, så er jeg helt enig i at det var en vanskelig situasjon for mannen min å bli satt i. Det er også derfor jeg spør her, for å få litt ulike synspunkter. For meg hadde det vært enklere om han bare hadde sagt at de har det litt vanskelig akkurat nå. Jeg hadde ikke trengt å høre noe mer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

HI her: som nevnt, dette er et felles vennepar hvor mannen har vært utro over lang tid. Grunnen til at jeg har spurt mannen min om han vet om noe er galt, er fordi de har avslått å delta på alt vi har invitert de med på, noe som er veldig ulikt de. Jeg har lurt på om det har vært noe med meg eller oss, som har gjort at de plutselig ikke har ønsket kontakt. Jeg har vært sammen med mannen min i over 25 år. Vi er gift og har tre barn sammen og jeg har alltid sett på forholdet vårt som stabilitet hvor vi forteller hverandre alt ja. Jeg har egentlig ingen interesse i å vite hva problemene deres bestod i, det er deres sak. Jeg sliter bare med at det tilsynelatende er så enkelt å lyve til meg. Igjen, så er jeg helt enig i at det var en vanskelig situasjon for mannen min å bli satt i. Det er også derfor jeg spør her, for å få litt ulike synspunkter. For meg hadde det vært enklere om han bare hadde sagt at de har det litt vanskelig akkurat nå. Jeg hadde ikke trengt å høre noe mer. 

Slutt å be ham sladre om dem...Du VET jo at de har det vanskelig. 

Anonymkode: ad341...6ba

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer kanskje an på hvordan du har spurt? Hvis du har spurt om det  har noe med deg eller dere å gjøre og han har svart nei, så har han vel snakket sant? For det har jo ikke noe med deg eller mannen din å gjøre? 

Jeg er litt i konflikt med meg selv her nå, jeg svarte jo tidligere i tråden at jeg syns du har rett i å føle deg sviktet og løyet til, men det kommer litt an på hvordan ting har blitt lagt opp.

Anonymkode: 6148c...cd2

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...