Gå til innhold

Hører barnehagebarna på sangene til Hagle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt uenigheter i heimen her. Hører deres barnehagebarn på sangene til Hagle?

Anonymkode: 650a1...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jepp, toåringen vår er superfan av Hagle 🫣 Men han er så liten at han skjønner jo ikke hva sangene egentlig handler om, han er bare opptatt av bilene i musikkvideoene. De hører på Hagle i barnehagen også. 

Anonymkode: ea419...aab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn tolker ikke musikk slik vi voksne gjør. 

Der vi voksne hører vulgære tekster, ord og setninger - hører barna fengende rytmer og morsome rim. 

Tenk litt tilbake på hva musikk vi hørte på som barn/unge - og hvor vulgære de tekstene egentlig er - men som vi aldri oppdaget før vi voksen alder. 

Anonymkode: fd6e8...375

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna elsker å høre på sangene. Som skrevet over. De hører ikke så mye på teksten, men at sangen fenger 🙂

Anonymkode: 32bd5...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Litt uenigheter i heimen her. Hører deres barnehagebarn på sangene til Hagle?

Anonymkode: 650a1...13e

Hva er uenigheten egentlig? Om barnehagebarn hører på Hagle i barnehagen? Generelt hjemme? Om de hører etter og skjønner teksten?

i vår barnehage tror jeg ikke de spiller av Hagle, men jeg har hentet nieser i en annen barnehage som spilte av Tix for noen år siden. Så kan absolutt tenkes at det skjer. 
Vi hører noen ganger på Hagle i bilen og ungen synes den er like gøy som ca all annen musikk. 
Teksten skjønner de ikke en døyt av😄

Anonymkode: c3326...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde i utgangspunktet ikke hatt noe problem med det. Nå har Hagle blitt ett nytt bekjentskap for meg etter Sommerbris, så jeg har ikke hørt alle sangene deres.

Men de jeg har hørt er vel ganske uskyldige da? Nå måtte jeg faktisk høre noen igjen bare for å være sikker; ja, de er 'harry' ( for meg), det promoteres gatebil, og ja.. Ingenting farlig! De promoterer ikke alkohol, ikke røyk, ikke narkotika, ikke vold, de ser ikke ned på kvinner. Ja, fra de jeg nå har sett banner de ikke engang!

Men, de sangene de har med Staysman, de kan de gjerne holde unna barn! 

Anonymkode: 0635f...598

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde i utgangspunktet ikke hatt noe problem med det. Nå har Hagle blitt ett nytt bekjentskap for meg etter Sommerbris, så jeg har ikke hørt alle sangene deres.

Men de jeg har hørt er vel ganske uskyldige da? Nå måtte jeg faktisk høre noen igjen bare for å være sikker; ja, de er 'harry' ( for meg), det promoteres gatebil, og ja.. Ingenting farlig! De promoterer ikke alkohol, ikke røyk, ikke narkotika, ikke vold, de ser ikke ned på kvinner. Ja, fra de jeg nå har sett banner de ikke engang!

Men, de sangene de har med Staysman, de kan de gjerne holde unna barn! 

Joda, de synger om alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, de synger om alkohol.

Hvilken sang da? Du har sikkert rett.

Som sagt er dette ett nytt bekjentskap for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken sang da? Du har sikkert rett.

Som sagt er dette ett nytt bekjentskap for meg.

"Dum i haue" heter ene sangen som de har laget med Sandra Lyng, men det gjelder sikkert flere også, uten at jeg kommer på flere eksempler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt om Hagle. Det har ikke barnehagebarnet mitt heller. Så det blir nei herfra. 

Anonymkode: 08f51...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet.  Her vokste unga opp med plumbo, dde, vasendgutta. Så ble det fredfy kalas, Petter katastrofe, Halvar priset osv

Men og en del contry 

Mange reagerer fordi de synger på norsk. Hør en del på de med engelsk er nå like mye der med ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehagebarnet hører på hagle pga større søken. Det er ikke noe vi setter på frivillig her i heimen🤮

Anonymkode: fca0f...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De sangene til Hagle fra Bukkene Bruse-filmen liker unga godt, og «bøgda» er poppis 😅 Men jeg setter ikke på sanger som handler om alkohol, sex eller har banneord i seg, selvom mange sikkert hører det hjemme. 

Anonymkode: 7a16f...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt om Hagle, heller ikke toåringen. Så nei. 

Anonymkode: ff470...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ungene mine hører på alt, jeg setter ingen begrensninger på musikk. Så her hører vi på Hagle, Ballinciaga, Tix og mye annet. I barnehagen har de såklart grenser, men jeg hørte da Bøgda en gang jeg hentet og jeg har også hørt de spiller Tix. Unger hører ikke så mye på teksten, men liker rytmer og fengende melodier. Eldste har spurt noen ganger hva det vil si å bli full, hun har spurt meg hva narkotika er og hva hore betyr. Da har jeg forklart henne det, og samtidig gjort det klart for henne at det er strengt forbudt å kalle andre for horer, homser og neger (f.eks). Så har hun ikke brydd seg mer med det. 

Anonymkode: 9605c...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Dum i haue" heter ene sangen som de har laget med Sandra Lyng, men det gjelder sikkert flere også, uten at jeg kommer på flere eksempler. 

Uff a meg ja, ungen hørte på Møkkamann i barnehagen. Ble rett og slett rusmisbrukere og nektet og vaske seg etter dette. Traume! 😁😁

Anonymkode: 83777...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jajakvinne12 skrev (2 minutter siden):

Aldri hørt om Hagle, så nei. 

Hva ikke hørt om Ærmen i Kærmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ungene her var på konsert og hørte på Frøken snusk. Håper de overlever.

Ja, ikke sant, Strypsex i dit garage. Visste ikke hun skulle spille engang, ja ja. Får gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en "prinsesse"jente på 5 år, hun liker også Hagle. Hører også på TIX, Kattekryp, Freddy Kalas osv...

Anonymkode: b06bf...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...