AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #21 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har en svigermor som er utrolig vanskelig. Hun er vant at min samboers liv dreier seg om henne og at hun har hovedrollen i hans liv selv om han har barn. Hun har øderlagt ett par tidligere forhold for han. Hun har lagde og lager fremdeles store dramtiske scener av ingen ting. Snakker masse stygt og lyver om meg til samboer, samboers venner, familie og barnemor. Hun er UMENNSKELIG stygg mot han også. Hun drikker en del og har vært stort sett alene. Denne relasjon har påvirket min samboer som slett en gos periode med spilleavheningen som han har kommet seg ut av. Han har sagt ifra flere ganger at om hun holder på sånn så holder han og barnet seg unna. Siden hun gjør ting så vanskelig. Hun er ikke vant til at han setter grenser og sier at det er jeg som står bak. Sanheten er den at etter at vi ble sammen så har jeg preset samboer til å fremme sine meninger og stå for dem. Det vare ovenfor meg eller andre. Vi er begge rundt 40 og jeg er bare ikke interessert i en mann som ikke kan stå opp for seg selv. Hun har torturert oss nå i godt over ett år men i dag så ringer hu og spør samboer som har slitt med spilleavheninghet ( spille fri i 4 år nå) kan gå inn på norsk tipping og spille på hennes vegne. Hun vil heller at han skal falle tilbake å ende opp alene en å være stabil og ha god økonomi med meg. Hun er fult klar over at jeg kommer til å gå fra han om han begynner å spille igjen. Jeg sa til samboer at det er noe av det mest ondskapsfulle jeg har hørt fra en mor. Samboer sa bare ja jeg vet. Hun bor like ved oss og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hun ringer samboer 5 ganger om dagen siden hun har bare han. Dette er bare så fryktelig krevendes for jeg ser at samboer prøver så hardt og at han får dårlig samvitigheten når han ikke hjelper henne på måten hun ønsker. Tips og råd tas i mot. Anonymkode: 5dea1...2fc Hvor gammel er hun? Anonymkode: 8162c...4cd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #22 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): La oss snu på saken, hvordan ville et hovedinnlegg sett ut , dersom svigermor hadde skrevet om sin svigerdatter, og hvor ille svigermor synes svigerdatteren er? Anonymkode: f5e71...725 Altså, snu på det hvordan? Hva vil du frem til? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hø, hva? Tenker ingen her inne at en sak kan sees fra to sider? Alle disse svigermor/svigerdattertråden….så hinsides dumt og oppkonstruert at det er til å spy av. En sak har alltid minst to sider, å ta stilling til en sak på bakgrunn av den ene partens oppkonstruerte fremstilling helt hinsides all fornuft. Anonymkode: f5e71...725 Dette var jo litt småabsurd å lese, hvorfor er du så sint/provosert? Får en følelse av at dette er en svigerforelder som kjenner seg igjen i hi, visst ikke så er dette en kommentar som gir lite mening. Selvsagt skal man, bør man hvertfall, ta stilling til hva som står i hi, det er liksom greien med et diskusjonsforum, såvidt jeg vet. Noe annet er bare rart, og det er forvirrende, samt at det er dårlig gjort mot hi som prøver å spørre om noe eller formidle noe. Så når folk vrir på ting, mistror ts ol, og deretter diskuterer (angriper) utifra det, så er det bare respektløst og dårlig gjort. Ta sånn som dette innlegget, mener du at ts lyver og dikter? Iom at du nesten poengterer at dette er oppkonstruert? Hvorfor skulle hun isåfall ha gjort det? Så hvorfor traff dette deg så tydelig? Klarer du ikke å tro på at slike foreldre finnes? Eller er du en slik forelder selv? Det er mange, mange barn som vokser opp med foreldre som svikter på en, eller flere, måter. Det er trist, og det er vondt og vanskelig for dette barnet også i voksen alder ofte. Dette var hinsides flaut og pinlig å lese. Ts: Det beste dere kan gjøre for dere er å flytte langt unna og minimere kontakten så mye dere kan, helst kutte helt. Jeg forstår at din mann kan synes at det er altfor voldsomt og mye, å flytte og kutte kontakt, men jeg er helt sikkert på at han da vil oppleve at han plutselig klarer å puste bedre, får dempet anspentheten i kroppen og bare generelt føle seg lettere, friere og bedre. Svigermor driver med psykisk vold og dette har nok preget han hele livet og dermed er det vanskelig for han å klare å stå virkelig opp mot sin mor, kanskje han trenger hjelp og støtte utenifra, og han vil trenge mye støtte og hjelp av deg. Jeg kommer selv fra et hjem som var preget av stor omsorgssvikt, det er en lang historie som jeg ikke skal gå inn på nå, men det jeg ville si er at jeg forstår dere og jeg heier på dere!❤️ Og vil legge til på slutten at for min del så kan jeg takke mannen min for mye grunnen til at jeg har klart å "løsrive" meg såpass fra mine foreldre som jeg har gjort nå i godt voksen alder. Trygghet, støtte, anerkjennelse, kjærlighet, tillit og det å ikke føle seg ensom og alene er utrolig viktig, spesielt for oss som har vokst opp under dårlige forhold. Ja, det er viktig for alle, men for dem som har savnet det i barndommen er det ekstra viktig og skjørt, for det kan fort brytes ned igjen. Anonymkode: e9faa...25e 3
got2go Skrevet 7. august 2024 #23 Skrevet 7. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 9.44): Psykopater og narsissister (som denne moren) elsker ikke sine barn de bare trenger dem for å ha noen å mishandle. Han burde kutte ut kontakt med henne (over lang tid eller for alltid) og være "gråstein" ovenfor henne. Anonymkode: bf42b...204 . Endret 7. august 2024 av got2go
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå