AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Jeg har en svigermor som er utrolig vanskelig. Hun er vant at min samboers liv dreier seg om henne og at hun har hovedrollen i hans liv selv om han har barn. Hun har øderlagt ett par tidligere forhold for han. Hun har lagde og lager fremdeles store dramtiske scener av ingen ting. Snakker masse stygt og lyver om meg til samboer, samboers venner, familie og barnemor. Hun er UMENNSKELIG stygg mot han også. Hun drikker en del og har vært stort sett alene. Denne relasjon har påvirket min samboer som slett en gos periode med spilleavheningen som han har kommet seg ut av. Han har sagt ifra flere ganger at om hun holder på sånn så holder han og barnet seg unna. Siden hun gjør ting så vanskelig. Hun er ikke vant til at han setter grenser og sier at det er jeg som står bak. Sanheten er den at etter at vi ble sammen så har jeg preset samboer til å fremme sine meninger og stå for dem. Det vare ovenfor meg eller andre. Vi er begge rundt 40 og jeg er bare ikke interessert i en mann som ikke kan stå opp for seg selv. Hun har torturert oss nå i godt over ett år men i dag så ringer hu og spør samboer som har slitt med spilleavheninghet ( spille fri i 4 år nå) kan gå inn på norsk tipping og spille på hennes vegne. Hun vil heller at han skal falle tilbake å ende opp alene en å være stabil og ha god økonomi med meg. Hun er fult klar over at jeg kommer til å gå fra han om han begynner å spille igjen. Jeg sa til samboer at det er noe av det mest ondskapsfulle jeg har hørt fra en mor. Samboer sa bare ja jeg vet. Hun bor like ved oss og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hun ringer samboer 5 ganger om dagen siden hun har bare han. Dette er bare så fryktelig krevendes for jeg ser at samboer prøver så hardt og at han får dårlig samvitigheten når han ikke hjelper henne på måten hun ønsker. Tips og råd tas i mot. Anonymkode: 5dea1...2fc 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Dette var bare trist å lese. Hadde rett og slett ikke orket å ha noe med denne dama å gjøre. Her måtte mannen min ha valgt mellom meg og moren sin. Anonymkode: b9a5e...87f 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har en svigermor som er utrolig vanskelig. Hun er vant at min samboers liv dreier seg om henne og at hun har hovedrollen i hans liv selv om han har barn. Hun har øderlagt ett par tidligere forhold for han. Hun har lagde og lager fremdeles store dramtiske scener av ingen ting. Snakker masse stygt og lyver om meg til samboer, samboers venner, familie og barnemor. Hun er UMENNSKELIG stygg mot han også. Hun drikker en del og har vært stort sett alene. Denne relasjon har påvirket min samboer som slett en gos periode med spilleavheningen som han har kommet seg ut av. Han har sagt ifra flere ganger at om hun holder på sånn så holder han og barnet seg unna. Siden hun gjør ting så vanskelig. Hun er ikke vant til at han setter grenser og sier at det er jeg som står bak. Sanheten er den at etter at vi ble sammen så har jeg preset samboer til å fremme sine meninger og stå for dem. Det vare ovenfor meg eller andre. Vi er begge rundt 40 og jeg er bare ikke interessert i en mann som ikke kan stå opp for seg selv. Hun har torturert oss nå i godt over ett år men i dag så ringer hu og spør samboer som har slitt med spilleavheninghet ( spille fri i 4 år nå) kan gå inn på norsk tipping og spille på hennes vegne. Hun vil heller at han skal falle tilbake å ende opp alene en å være stabil og ha god økonomi med meg. Hun er fult klar over at jeg kommer til å gå fra han om han begynner å spille igjen. Jeg sa til samboer at det er noe av det mest ondskapsfulle jeg har hørt fra en mor. Samboer sa bare ja jeg vet. Hun bor like ved oss og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hun ringer samboer 5 ganger om dagen siden hun har bare han. Dette er bare så fryktelig krevendes for jeg ser at samboer prøver så hardt og at han får dårlig samvitigheten når han ikke hjelper henne på måten hun ønsker. Tips og råd tas i mot. Anonymkode: 5dea1...2fc Flytt bort fra henne. Dropp kontakten (eller hold til minimum). Mannen må gi tydelig beskjed at det ikke er ok oppførsel. Det er tydelig at hun er sjalu og vil ødelegge for å få sønnen «tilbake» Anonymkode: 08ad4...2af 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Flytt bort fra henne. Dropp kontakten (eller hold til minimum). Mannen må gi tydelig beskjed at det ikke er ok oppførsel. Det er tydelig at hun er sjalu og vil ødelegge for å få sønnen «tilbake» Anonymkode: 08ad4...2af Det er det jeg også tenker men vil ikke fyre opp. Noen må jo være den voksne. Anonymkode: 5dea1...2fc 1 1
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 Dere må komme dere vekk fra henne. Og samboer må la vær å svare på henvendelsene hennes en stund. Blir nesten ikke sjokkert over hvordan folk behandler sine barn lengre, men å spørre om noen med spilleavhengighet kan tippe lotto for dem, er jo helt bak mål. Håper han skjønner at han ikke kan omgås henne hvis hun sier sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 PusheenPusheen skrev (29 minutter siden): Dere må komme dere vekk fra henne. Og samboer må la vær å svare på henvendelsene hennes en stund. Blir nesten ikke sjokkert over hvordan folk behandler sine barn lengre, men å spørre om noen med spilleavhengighet kan tippe lotto for dem, er jo helt bak mål. Håper han skjønner at han ikke kan omgås henne hvis hun sier sånt. Jeg har sagt til samboer at han må være forsiktig rundt hu. Jeg menner personlig at hun er mye av årsaken til at han har spilt og vært så langt nede. Samboer har slitt mye med depresjon når ting sto i som værst. Hun er også veldig flink til å fortelle samboer at han er verdiløs og ikke vert en dritt uten henne. Jeg sa ifra til samboer at jeg vil gjerne vite om hun tar opp tema på nytt. Vi holder oss unna så mye som mulig. Barnet også som er stort nok til å forstå at det er noe som ikke er helt på stell så barnet takker ofte nei til samvær med hu. Vi har ikke sagt noe til barnet. Vi har ikke lyst til å øderlegge relasjonen. Men dette er også min skyld. Anonymkode: 5dea1...2fc 1
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har sagt til samboer at han må være forsiktig rundt hu. Jeg menner personlig at hun er mye av årsaken til at han har spilt og vært så langt nede. Samboer har slitt mye med depresjon når ting sto i som værst. Hun er også veldig flink til å fortelle samboer at han er verdiløs og ikke vert en dritt uten henne. Jeg sa ifra til samboer at jeg vil gjerne vite om hun tar opp tema på nytt. Vi holder oss unna så mye som mulig. Barnet også som er stort nok til å forstå at det er noe som ikke er helt på stell så barnet takker ofte nei til samvær med hu. Vi har ikke sagt noe til barnet. Vi har ikke lyst til å øderlegge relasjonen. Men dette er også min skyld. Anonymkode: 5dea1...2fc Synes det er fint at dere lar barnet oppleve og erfare hvordan hun er selv, på visse premisser selvsagt. Og det er jo ikke sikkert at barnet noen gang kommer til å se de virkelig håpløse sidene som dere ser. Jeg ville gått no-contact. Er psykisk vold hun driver med. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 Psykopater og narsissister (som denne moren) elsker ikke sine barn de bare trenger dem for å ha noen å mishandle. Han burde kutte ut kontakt med henne (over lang tid eller for alltid) og være "gråstein" ovenfor henne. Anonymkode: bf42b...204 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Psykopater og narsissister (som denne moren) elsker ikke sine barn de bare trenger dem for å ha noen å mishandle. Han burde kutte ut kontakt med henne (over lang tid eller for alltid) og være "gråstein" ovenfor henne. Anonymkode: bf42b...204 Takk for gode tips. Fant faktisk at det er noe som heter gråstein metoden for å håndtere narsissister. Både samboer og jeg har lest litt om det i dag og igjen kjenner i henne i mye. Jeg kommer ikke fra en sånn familie så jeg syns det er tøft å stå i. Jeg er vokst opp med en eksemplarisk og snill mor som tenkt altid på oss barna først. Dermed så er det unaturlig for meg å tenke at det er mødre der ute som ikke er glad i sine barn. Hun må vel ha noe form for følser for han? Anonymkode: 5dea1...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en svigermor som er utrolig vanskelig. Hun er vant at min samboers liv dreier seg om henne og at hun har hovedrollen i hans liv selv om han har barn. Hun har øderlagt ett par tidligere forhold for han. Hun har lagde og lager fremdeles store dramtiske scener av ingen ting. Snakker masse stygt og lyver om meg til samboer, samboers venner, familie og barnemor. Hun er UMENNSKELIG stygg mot han også. Hun drikker en del og har vært stort sett alene. Denne relasjon har påvirket min samboer som slett en gos periode med spilleavheningen som han har kommet seg ut av. Han har sagt ifra flere ganger at om hun holder på sånn så holder han og barnet seg unna. Siden hun gjør ting så vanskelig. Hun er ikke vant til at han setter grenser og sier at det er jeg som står bak. Sanheten er den at etter at vi ble sammen så har jeg preset samboer til å fremme sine meninger og stå for dem. Det vare ovenfor meg eller andre. Vi er begge rundt 40 og jeg er bare ikke interessert i en mann som ikke kan stå opp for seg selv. Hun har torturert oss nå i godt over ett år men i dag så ringer hu og spør samboer som har slitt med spilleavheninghet ( spille fri i 4 år nå) kan gå inn på norsk tipping og spille på hennes vegne. Hun vil heller at han skal falle tilbake å ende opp alene en å være stabil og ha god økonomi med meg. Hun er fult klar over at jeg kommer til å gå fra han om han begynner å spille igjen. Jeg sa til samboer at det er noe av det mest ondskapsfulle jeg har hørt fra en mor. Samboer sa bare ja jeg vet. Hun bor like ved oss og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hun ringer samboer 5 ganger om dagen siden hun har bare han. Dette er bare så fryktelig krevendes for jeg ser at samboer prøver så hardt og at han får dårlig samvitigheten når han ikke hjelper henne på måten hun ønsker. Tips og råd tas i mot. Anonymkode: 5dea1...2fc La oss snu på saken, hvordan ville et hovedinnlegg sett ut , dersom svigermor hadde skrevet om sin svigerdatter, og hvor ille svigermor synes svigerdatteren er? Anonymkode: f5e71...725 1
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #11 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for gode tips. Fant faktisk at det er noe som heter gråstein metoden for å håndtere narsissister. Både samboer og jeg har lest litt om det i dag og igjen kjenner i henne i mye. Jeg kommer ikke fra en sånn familie så jeg syns det er tøft å stå i. Jeg er vokst opp med en eksemplarisk og snill mor som tenkt altid på oss barna først. Dermed så er det unaturlig for meg å tenke at det er mødre der ute som ikke er glad i sine barn. Hun må vel ha noe form for følser for han? Anonymkode: 5dea1...2fc Er hun narsissist, har hun nødvendigvis ikke de følelsene man forbinder at en mor skal ha til sitt barn. De "bruker" folk til egen vinning, og det å tråkke ned på eller umydiggjøre de rundt seg, er som næring for mange. Men vi vet jo ikke hva det er for at hun behandler ham sånn, trenger ikke være narsissisme. Kanskje hun selv har traumer som gir utspill i måten hun behandler sønnen sin på. Det er selvsagt ingen unnskyldning. Har samboeren din sagt noe om hun har vært sånn alltid, eller bare i det siste? 1
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La oss snu på saken, hvordan ville et hovedinnlegg sett ut , dersom svigermor hadde skrevet om sin svigerdatter, og hvor ille svigermor synes svigerdatteren er? Anonymkode: f5e71...725 Hæ? 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 Les dere opp på barndomstraumer, gå gjennom hva han har blitt utsatt for og les om hvordan dette kan påvirke en. Om han får innsikt i dette kan det gjøre det enklere å ta avstand. Høres også ut som han bør få noe profesjonell veiledning og støtte. Anonymkode: 23d10...876 1
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 Anbefaler boken Adults of Emotionally Immature Parents. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 Har ei narsissist til svigermor jeg å. Hun gjør akkurat som di gjør. Bare å holde seg unna. Er ikke så mye annet å gjøre. Mannen min setter hun på plass. Så hun får ikke overtaket. Noe som setter henne helt i spinn. Anonymkode: e4ebc...f63 1
Honey Dew Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 (endret) Dere blokkerer henne, enkelt og greit. At hun er så ond er en selvsagt grunn til at dere gjør dette. Kommer hun på døren, ikke slipp henne inn. Gå i gang med flytting uten å opplyse om dette til henne. Endret 6. august 2024 av Honey Dew 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Denne relasjon har påvirket min samboer som slett en gos periode med spilleavheningen som han har kommet seg ut av. Anonymkode: 5dea1...2fc Hvorfor er det din svigermor sin skyld at han fikk spilleavhengighet? Anonymkode: c710e...c17
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 PusheenPusheen skrev (16 minutter siden): Hæ? Hø, hva? Tenker ingen her inne at en sak kan sees fra to sider? Alle disse svigermor/svigerdattertråden….så hinsides dumt og oppkonstruert at det er til å spy av. En sak har alltid minst to sider, å ta stilling til en sak på bakgrunn av den ene partens oppkonstruerte fremstilling helt hinsides all fornuft. Anonymkode: f5e71...725
PusheenPusheen Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hø, hva? Tenker ingen her inne at en sak kan sees fra to sider? Alle disse svigermor/svigerdattertråden….så hinsides dumt og oppkonstruert at det er til å spy av. En sak har alltid minst to sider, å ta stilling til en sak på bakgrunn av den ene partens oppkonstruerte fremstilling helt hinsides all fornuft. Anonymkode: f5e71...725 Hvordan vet du at de er oppkonstruert? Alltid to sider av en sak, men sier du det til barn som vokser opp under omsorgssvik? Folk som blir ranet på gata? Folk som bli misbrukt av en i nær familie? Eller er det kun når det gjelder svigermor/svigerdatter-tråder? Er det så usannsynlig for deg at det finnes mennesker som ikke burde ha barn, men som likevel har fått det? Og at disse barna får seg partnere, og at partneren reagerer på svigerforeldres oppførsel? 3 5
Gjest Hoia Skrevet 6. august 2024 #20 Skrevet 6. august 2024 (endret) Det kan virke som om du har fått en svigermor uten empati, som flakker rundt uten kjerne og ødelegger for andre. Du må markere en grense, veldig tydelig en gang du har henne på tomannshånd. Du må si noe som at du trives med å møte henne, sammen med samboeren din, men at når det kommer til ytre familie, så er du veldig tydelig på ikke å få kommentarer, handlinger som du ikke har bedt om, og at den grensen er det viktig for deg å sette. Da treffer du hennes bakenforliggende hensikter. Hun forstår ikke koseprat, hun har ikke det i seg. Hun skjønner bare en streng grense, og hun tør derfor ikke bryte den. Ikke fordi hun forstår. Endret 6. august 2024 av Hoia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå