AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #1 Skrevet 5. august 2024 Det vi snakker om i et arkiv? Vil fastlegen få sendt noen papirer ? Er en del ting som jeg virkelig har behov til å snakke om med noen.. ikke noe farlig, men veldig personlig 🙈 Anonymkode: 1a0dc...b79
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #2 Skrevet 5. august 2024 Psykologer har journalføringsplikt. Hva det innebærer kan du selv lese om på nett Anonymkode: 2b2e9...98c 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #3 Skrevet 5. august 2024 Du bestemmer selv om fastlegen får noe, det kan du si nei til. Men de må føre journal ja. De har dog veldig streng taushetsplikt. Anonymkode: 51dca...97a 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #4 Skrevet 5. august 2024 Fastlegen deler ikke journal med psykolog. Psykologen sender epikrise etter du er ferdig behandlet til din fastlege. De kan be om å få lese den før den sendes. Der skal det stå diagnose, metoder som er brukt i behandling, som f eks kognitiv terapi, osv. tror jeg da, vet ikke. Litt av poenget med å gå til psykolog er jo at det skal være en trygg plass å snakke. Hvis journaler blir «allemannseie» blir jo det vanskelig. Anonymkode: 4d24f...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 23.33): Fastlegen deler ikke journal med psykolog. Psykologen sender epikrise etter du er ferdig behandlet til din fastlege. De kan be om å få lese den før den sendes. Der skal det stå diagnose, metoder som er brukt i behandling, som f eks kognitiv terapi, osv. tror jeg da, vet ikke. Litt av poenget med å gå til psykolog er jo at det skal være en trygg plass å snakke. Hvis journaler blir «allemannseie» blir jo det vanskelig. Anonymkode: 4d24f...4c3 Det gjelder bare dersom fastlegen har henvist deg. Feks til dps. Går man på eget initiativ til privat psykolog, får ikke fastlegen automatisk vite noe. Ts, dette er helt trygt. Fortell om denne frykten på første time, så du får vite hvordan dette skjer før du evt deler hemmeligheten din. Anonymkode: 9c5a2...b58 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 23.33): Fastlegen deler ikke journal med psykolog. Psykologen sender epikrise etter du er ferdig behandlet til din fastlege. De kan be om å få lese den før den sendes. Der skal det stå diagnose, metoder som er brukt i behandling, som f eks kognitiv terapi, osv. tror jeg da, vet ikke. Litt av poenget med å gå til psykolog er jo at det skal være en trygg plass å snakke. Hvis journaler blir «allemannseie» blir jo det vanskelig. Anonymkode: 4d24f...4c3 Man kan be om at fastlegen ikke får epikrise! Anonymkode: 69eee...ab4 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 Jeg gikk privat til en psykolog som ikke loggførte noe. Anonymkode: 10436...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gikk privat til en psykolog som ikke loggførte noe. Anonymkode: 10436...9d0 Nysgjerrig på hvordan du vet det? Er det fordi du har bedt om å lese journalen, og fikk vite du ikke hadde en? Anonymkode: 96fcb...383 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gikk privat til en psykolog som ikke loggførte noe. Anonymkode: 10436...9d0 Lurt! Anonymkode: ee38f...eaf
_popcorn_ Skrevet 21. august 2024 #10 Skrevet 21. august 2024 Ryddet for helseskadelige innlegg og svar til det. _popcorn_, adm 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå