Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har to barn med sin eks-kone.

Morgengaven han gav til henne den gang da var et smykke som hadde tilhørt hans bestemor. Bestemoren fikk det i sin tid av sin mann, og smykket er gravert med noe á la «min kjære».

Nylig kom det frem at hun fortsatt har det smykket og bruker det HVER DAG. Er ikke det veldig spesielt? Jeg tok det opp med samboeren min, han sier at en gave er en gave og at planen er at sønnen deres skal få gi det smykket til den han en dag velger å slå seg ned med. Jeg synes han skal kreve smykket tilbake også kan sønnen få det når han finner noen. 

Anonymkode: 6be18...e1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er løk. 

Anonymkode: 5fef5...d5b

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Gitt bort er gitt bort.

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Troll eller? Så mangel på iq går det ikke Ann å ha. Du, slå opp da! Det her forholdet takler du ikke! 

Anonymkode: 64074...2d5

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Her er det du som er sjalu og på bærtur. 

Anonymkode: eb437...d49

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så smålig du er. 

En gave er en gave. Han kan ikke kreve den tilbake. Eksen bestemmer selv hvor mye eller hvor lite hun vil bruke gaven.

Anonymkode: 76a43...d14

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er en gave, og sønnen skal gi den videre når han er klar for et seriøst forhold. Hvorfor er dette et problem for deg? 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er hennes sak hva hun gjør med smykket.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker fortsatt forlovelsesringen jeg fikk av min eks titt og ofte når skal pynte meg.  Nydelig ring. Og det er ikke mer enn en ring. På samme måte som han gav meg fine klær som jeg fortsatt går med. Betydningen er bare det en selv legger i det. Kanskje hun tenker på samme måte. Fint smykke hun elsker? 

Anonymkode: 5ab3d...f82

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo bare en ting. Ingen grunn for sjalusistorm i et vannglass.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Av og til lurer jeg på om det er den nye damen som er sprø, når det stadig nevnes en gal eks…

TS, dette er en IKKE sak. Det er ingenting å kreve tilbake, og det er heller ingenting å være sjalu for. Det er i bunn og grunn bare en fin ting, og veldig koselig at hun fortsatt bruker det. Virker heller som du har funnet deg en flott mann som står opp mot de irrasjonelle følelsene du nå har - og det kan du nok heller ikke noe for. 

Anonymkode: 0ac15...42f

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Det tenker jeg er helt opp til henne. Og det er da koselig at hun kan verdsette det og bruke det fortsatt synes jeg. Jeg bruker fortsatt smykker jeg har fått av min eksmann. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også et smykke fra eksmannens familie, som jeg har tenkt å gi videre til datteren vår når hun fyller 20. Jeg har tilbydd å gi det tilbake, men han sier også at det var gitt til meg, og er mitt. Hvorfor plager dette deg, Ts? Dersom en slik bagatell plager deg, hvordan forholder du deg til mannens eks generelt? Hun er mor til hans barn.  Er du sikker på at du passer til et slikt forhold, for din egen del også? 

Anonymkode: b01e0...e4b

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen av de fineste ringene jeg har fikk jeg av min eks, og jeg bruker dem masse! Hadde aldri kunnet tenke meg å få tilbake eksen, det er bare fine ting jeg tilfeldigvis fikk av ham 🤷🏻‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en ring av min eksmann. Denne ringen var en ring hans mor i sin tid brukte. Vi har to barn sammen.

jeg er i dag gift med en annen mann som jeg elsker dypt og inderlig, jeg har ingen gode følelser for min eksmann, og jeg har nye barn med ny mann.

jeg bruker fremdeles ringen hver dag, og min førstefødte sønn skal en dag få den og gi den til sin utvalgte.

Jeg elsker den ringen. Jeg ser på den som min sønn sin ring, jeg låner den bare nå.

Anonymkode: 0c0ee...5d9

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg vært ganske smykkeløs (og uten noen vesker, og en del sjal) om det ble slutt... 

For gjennom 20 år sammen har vi jo brukt bursdag og jul til å kjøpe slikt til hverandre. Og de fineste tingene er jo gitt for å markere jubileer. 

Anonymkode: c2dc3...0f3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke drive og kreve tilbake gaver. Altså, hvor mange gaver blir det ikke i løpet av et langt forhold.

Arvegods hadde jeg gitt tilbake på eget initiativ, hvis jeg da var ute av slekta - altså at vi ikke hadde hatt barn sammen som det var planen at det skal gå videre til..

Når hun har det, så synes jeg bare det er ekstra fint at hun fremdeles bruker det. Sånn at når sønnen gir det, så kan han både si at det er noe oldemor fikk i sin tid, og at det er hans mors smykke som nå går videre til hans kjære. Smålig av deg å ville drite på det som kan bli en fin tradisjon fordi du er sjalu på et smykke....

Anonymkode: de40c...592

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har en del fine smykker, ringer og øredobber fra sin avdøde kone. 

Disse har vi pratet om og hvert av dem har en fin og morsom historie.

De er forbeholdt sønnene hans når de blir eldre. Jeg som forslo at noen av ringene var perfekte forlovelsesringer de kan gi den dagen de ønsker å gifte seg. De skal da kreves tilbake ved evt brudd da dette er arvestykker fra moren deres. 

Det var faktisk kjæresten som synes det var litt vanskelig å prate om smykkene da han lurte på om jeg ville bli såret fordi jeg ikke hadde fått noen smykker av han. Det sier mye om han ❤️

Det er et selvfølge at hun hadde fått smykker gjennom 10 år der de var kjærester, giftet seg og fikk barn sammen. Vi har knapt vært sammen 1 år. 

At eks og moren til kjæresten din sine barn beholder en gave som hun ønsker å gi videre til deres felles barn er jo bare fint. Fatter ikke at du er sjalu på det?!?

Anonymkode: 7a1b6...93a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er løk. 

Anonymkode: 5fef5...d5b

Mye løk der i gården.

Anonymkode: f0521...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...