Gå til innhold

Ekte eller fake Mulberry? (Bilder)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arvet en veske av moren min da hun døde for ca 15 år siden. Hun var en ganske fancy dame og mamma og pappa var japper 😅, men hun reiste også mye til Syden. Jeg er derfor usikker på om det er en ekte eller uekte veske hun har kjøpt.

Jeg tipper den er en del år gammel, kanskje fra 80-tallet, uten at jeg er sikker, siden det var da hun gjerne handlet seg mye greier som bare ble liggende. Hva tror dere ut ifra bildene?IMG_2267.thumb.jpeg.fd8797ff071bbe7aa96eb004e4764a45.jpegIMG_2268.thumb.jpeg.0861f0d4d8669ec91461a790b9ee63ba.jpeg

Anonymkode: a70e0...4c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

IMG_2270.thumb.jpeg.8397e2b2df15d63974d631c435d827d2.jpegIMG_2272.thumb.jpeg.e0698f61bbae830a5a0cf11002a65e80.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

IMG_2273.thumb.jpeg.edacac07eda8e28c2f5d1312da8abbe5.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Merkelappen inni stemmer ikke overens med ekte Mulberry. Sømmene i vesken er også veldig grove med større hull enn Mulberry bruker å ha.

Jeg skal ikke være 100% skråsikker, men jeg vil anta at vesken er falsk

Anonymkode: decb6...c2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelappen inni stemmer ikke overens med ekte Mulberry. Sømmene i vesken er også veldig grove med større hull enn Mulberry bruker å ha.

Hvordan er ekte Mulberry merkelapp inni? Fant bare dette bildet som jeg syntes at lignet veldig.

IMG_2274.thumb.jpeg.90727dc540ae6b1a05713510afa8de1d.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker du på lappen med "Fabrique en Angleterre"? Det er kjent fra eldre Mulberryvesker med tartan-mønstret for, noe det ser ut som om denne veska har. 

Anonymkode: afc7f...c82

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker du på lappen med "Fabrique en Angleterre"? Det er kjent fra eldre Mulberryvesker med tartan-mønstret for, noe det ser ut som om denne veska har. 

Anonymkode: afc7f...c82

Ja, det er tartan-mønster inni. Var det en spesiell fabrikk der som lagde denne typen vesker? Trodde jo egentlig de skulle være laget i England 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er tartan-mønster inni. Var det en spesiell fabrikk der som lagde denne typen vesker? Trodde jo egentlig de skulle være laget i England 😄

Angleterre er England på fransk. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
KatteLatte skrev (5 minutter siden):

Angleterre er England på fransk. 

Haha, takk 😂 Følte jeg hadde vært et sted i Provence en gang, så jeg trodde det var der. Ikke så stødig i fransk 😁 Og litt rart å ha det på fransk hvis den faktisk er laget i England. 🧐

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg synes denne ser veldig lovende ut.

Anonymkode: b0056...d07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg stingene på de to første bildene er for ujevne til å være ekte. 

Ta den med til en forhandler så kan sikkert de svare deg.

Anonymkode: bbd3d...989

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Personlig synes jeg stingene på de to første bildene er for ujevne til å være ekte. 

Ta den med til en forhandler så kan sikkert de svare deg.

Jeg synes orienteringen på stingene særlig på det første bildet ser helt spot-on ut. De ligger i en liten vinkel i forhold til ytterkanten, det er veldig vanlig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

IMG_2273.thumb.jpeg.edacac07eda8e28c2f5d1312da8abbe5.jpeg

Hvis du snur denne så skal se stå et nr på den. Så kan du søke opp nr. litt dårlige bilder men jeg synes den ser ekte ut. Jeg har flere mulberry vesker. Tre jeg har kjøpt på butikken i London. Og to jeg har kjøpt brukt. Men de er ikke så gamle. Den eldste er 20 år bare. 

Anonymkode: 99329...a5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den ser ekte ut. Forfalskninger har en del synlige feil i sømmer og annet rusk, ihvertfall såpass gamle forfalskninger. Trykket med gull og sømmene ser bra ut. Dessuten tror jeg ikke Mulberry var/er et så hyppig kopiert merke, som LV, Gucci osv. 

Jeg har noen Mulberry-vesker, men er ingen ekspert.

Anonymkode: 25a0a...761

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om vesken er nærmere eller over 40 år gammel så kan vel merkelappen inn ha endret seg? Ikke vet jeg.

Anonymkode: b46f0...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes sømmen ser dårlig ut med tuster og dobbelsøm. Jeg sier helt klart fake.

Anonymkode: 6fe6d...9fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes orienteringen på stingene særlig på det første bildet ser helt spot-on ut. De ligger i en liten vinkel i forhold til ytterkanten, det er veldig vanlig.

Men hvis du ser på stingene på toppen på det øverste bildet så er de ikke like lengde.

PÅ det andre er det dårlig sting på høyre kortside og nederste hjørne også på høyre side.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes sømmen ser dårlig ut med tuster og dobbelsøm. Jeg sier helt klart fake.

Anonymkode: 6fe6d...9fb

Synes dere vurderer dette på en merkelig måte. Symaskinen er vel ikke de samme i dag som for nesten 50. År siden? Da blir sømmene noe annerledes og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Synes dere vurderer dette på en merkelig måte. Symaskinen er vel ikke de samme i dag som for nesten 50. År siden? Da blir sømmene noe annerledes og. 

Stingene er jo det første man skal se på. Designvesker, uansett alder, skal ha små og jevne sting. De største merkene er dessutten håndsydd, så symaskinene i gamle dager har ingen betydning.

Ser du på bilde 4, det av enden av glidelåsen, så er stingene enda verre.

Det lureste er om TS får noen til å se på den.

https://emacity.no/hvordan-autentisere-mulberry-vesker

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 8.16):

Men hvis du ser på stingene på toppen på det øverste bildet så er de ikke like lengde.

PÅ det andre er det dårlig sting på høyre kortside og nederste hjørne også på høyre side.

Du vet at dette er et håndlaget produkt? Sting i litt forskjellig lengde er et ikke-tema på slike varer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...